Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Si noe negativt om hjemmebanen din!

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Etter en del endeløse tråder hvor folk har skrytt hjemmebanen sin opp i skyene, og rakke ned på andres, tenkte jeg jeg skulle være litt avantgarde og be dere om å skrive noe negativt om hjemmebanen deres. Det blir spennende å se om denne tråden blir like lang som de med motsatt fortegn. Kanskje kan dette være et mål på hvor god selvinnsikt debattantene på dette forumet har? En sak har jo svært sjelden kun positive sider.

Jeg kan begynne selv: Da jeg spilte nye 9 i Hakadal for en drøy måned siden, følte jeg meg helt lost på hull 3. Syntes det var vanskelig å beregne avstander og se hvordan hullet gikk, selv om jeg jeg hadde studert banekartet sikkert hundre ganger på forhånd. Nå, etter å ha spilt hullet seks ganger, har jeg fremdeles ikke blitt venn med det. Synes det er vanskelig mtp køllevalg, hvordan er det å lande hvis jeg slår over de trærne osv. Rotete, uoversiktlig, og det dårligste hullet på banen spør du meg.

Geir

over 19 år siden

Geir

Beklager å måtte skuffe deg Jostein, men denne tråden ender nok opp med at folk bruker ulike nicks for for å rakke ned på andres baner. Dermed blir det lite konstruktivt som kommer ut av denne tråden... Vi får håpe jeg tar feil:-)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

- Det skulle vært forbudt med bilkjøring fordi folk kjører som noen idioter
- Bunkersanden på mange av hullene er for dårlig (mye stein)
- Trærne bak greenen på hull 17 skulle aldri vært der

704

over 19 år siden

704

I år har det vært dårlige greener. For øvrig er det altfor fullt på banen så man må sitte oppe til over midnatt det riktige antall dagar før man skal spille for i det hele tatt å få booket tid. Og så er det en overarrogant fjøsnisse som jobber der til tider. Holdt meg heldigvis for god til det, men holdt på å skjelle han ut så til de grader her en dag. Ødelagte runden min gjorde det også fodi jeg var så forbanna. Hadde sikkert hjulpet hvis jeg hadde fått blåst ut litt...

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Det mangler lengdepinner langs på kanten av banen (lokk er vel og bra det, men kan være vanskelig å få øye på), benker er ikke kommet opp enda, det mangler muligheter til å fylle vann på flasker underveis, mangler oversikt over hullet på teested, fairwayene har tidvis hatt for høyt gress, savner et vannhinder av estetiske årsaker (raviner er vel og bra, men blir litt ensformig i lengden).

Heldigvis er alt dette, bortsett fra det med vannhinder, ting som helt sikkert blir rettet på til neste sesong. Så da blir det ikke mye klaging på banen i Norge med best layout og design! ;)

UK-man

over 19 år siden

UK-man

Hauger golfbane.
Alt mange meningsløse flate bunkere.Særlig rundt greenene, men det er en del fairway bunkere som også burde vært litt dypere.

b

over 19 år siden

b

Skal du klage på hjemmebanen - så gå til de som kan gjøre noe med det.

Ved å poste klage på hjemmebanen din her oppnår du en ting - skremme bort eventuelle greenfeegjester på hjemmebanen din slik at hjemmeklubben din får dårligere råd og derfor blir ENDA dårligere. Alternativt må HJEMMEKLUBBEN din sette OPP årsavgiften DIN for å få banen opp på det nivået Greenfeegjestene krever.

Stå på!!! Masse innlegg så vet vi hvor vi ikke skal spille.

Fionn

over 19 år siden

Fionn

Ja dette er jo et fritt forum så man kan vel gi både ris og ros her. Tror ikke noen blir skremt av at en enkelt person påstår at ting bør endres eller er misfornøyd med noe.... Så dumme er ikke folk....

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Min klubb trenger alle de green fee inntektene den kan få tak i, og jeg ønsker å støtte klubben min. Derfor er det utelukket at jeg vil skrive negativt om klubben på forumet her. Kritikk og kritiske kommentarer retter jeg mot styret og daglig leder slik at de etter beste evne kan gjøre noe med det som kritiseres.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Jostein din rakker he he:-)

1 : Merkingen i Hakadal er ikke bra nok med tanke på avstand da den er målt langs midten av fairway og ikke tar hensyn til spillelinjene der det er doglegs inn mot greenene. Dette er spesielt irriterende for lavhandicaperene.

2 : Hull 5 er 173m lett oppover med en 40 meter green å lande på .Vi mangler foreløping et langt par 3 og det burde vært her. 20m til og vi begynner å få en utfordring. Dvs et par 3 der en må bruke lave jern.(eller driver for Gunder he he:-)

3 : Hull 9 er også for kort fra backtee. 343m lett oppover, straka veien. Fairway bunkeren i midten til høyre er bare 200m fra back og klareres lett av de fleste med litt lengde. Eneste utfordring på hullet er en platågreen beskyttet av bunkere. 40 - 50 meter til og dette hullet hadde blitt voksent.

4 : Det trengs litt tynning av rough,kratt o.l rundt enkelte vannhinder slik at de synes bedre, samt litt økt fylling i noen av dem av etetiske grunner.

5 : Bunkerene må "løsnes" litt oftere slik at sanden ikke pakker seg og blir hard.

5 : Det er for mye kløver i roughen på endel hull.

6 : hull 17 mangler bjelle pga blindt utslag om en slår over 230m.

7 : Banen slik den er i dag for kort for lavhandicapere. (5732m fra back). Dette kommer av at de fem første på back tilhører den "lille banen" som har kortere/enklere hull. Dette løser seg selv når anlegget er ferdig utbygget.

Mesteparten av disse punktene håper jeg vi klarer å utbedre til neste sesong. Får vi til dette begynner det å bli vanskeligere for meg å finne negative ting med banen.

Ellers Jostein : hull 3 er et vakkert og utfordrende par 5 hull. Det er ikke "rotete og uoversiktelig" om du er i fairway , havner du utenfor fairway derimot er du i trøbbel med stor T om du blir for ambisiøs.

Er jeg i fairway på utlslaget blir det stort sett par med en og annen birdie eller bogey, er jeg utenfor ender jeg fort opp med trippel (eller værre, 9 i går au og au) da jeg er dum og prøver på for vanskelige slag. Må legge inn en økt i sidehelning:-)

b

over 19 år siden

b

Noen (SF) tar jo banekommiteemøtene her inne da og det er forsåvidt ok siden SF er en av de som følger med og selv svarer og forklarer hva som skjer og skal skje. Derfor kan det bli konstruktivt. Andre har ikke en SF som kan gjøre dette og da blir det negativt og kun det.

Dersom Fionn fra Storsteggen Golf og Contryclubb som medlem går ut med massiv kritikk av egen bane og en eller to andre medlemmer følger opp - så går jeg til nabobanen hvor folka er stort sett fornøyd og det meste er ok - da er i hvert fall miljøet på plass og jeg er litt nærmere en god golfopplevelse... i motsetning til der hvor alle klager..

golfer

over 19 år siden

golfer

tenk å sparke greenkeeperen sin og ansette noen polakker til å klippe gresset! helt utolig at det går an!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jeg har en skikkelig negativ ting å si om hjemmebanen min.

det blir mørkt alt for tidlig der, så jeg får ikke spilt golf for tiden.

skjerp dere Tyrifjord. kjøp inn belysning, om så bare for meg!!!!!

ok, seriøst. jeg liker vel hele banen, men er ikke særlig begeistret for de 3 lengste transportstrekkene.
hull 6 til 7 er jo et helt par5 hull.
hull 10 til 11 passer ikke for de med dårlig kondis
hull 17 til 18 er ikke særlig morsomt for da er man jaggu sliten ok som man er....... :O)

Hvis jeg skal kritisere noe med banen ellers, så må det være på vegne av andre, for jeg har ingen problemer med de 3 hullene som det er litt merkelig layout på. (hull 4, 6 og 14)

Morratid

over 19 år siden

Morratid

Jeg går inn for Vintertid NÅ og ikke i oktober, så får vi en time ekstra på kvelden.

704

over 19 år siden

704

Tenk deg om nå... :o)

Morratid

over 19 år siden

Morratid

KORTERE ARBEIDSTID DA :)

Morratid

over 19 år siden

Morratid

FLERE OG LENGRE
SYKEPERIODER

Morratid

over 19 år siden

Morratid

Skitt au det var feil vei - men de andre er vel bra da.......:)

doc

over 19 år siden

doc

hjemmebane er best i lengden

Roky Erickson

over 19 år siden

Roky Erickson

Støtter SF jeg, og punkt 2 og 3 hos fjosok, litt lite sand i de fleste bunkerne, og skulle ikke vært silt med trål, men med dørslag.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her