Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Linxgolf med eget hcp?

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

http://www.nettavisen.no/sport/golf/article749213.ece

Dette gir muligheter. Jeg kan starte på nytt med linx køller fra GK....

lov?

over 19 år siden

lov?

Er det da lov å spille links og putte right hand?? Flere spillere som gjør det..

Linkselsker

over 19 år siden

Linkselsker

Enten du spiller links-, seaside-, park- eller skogsbaner så kan du putte akkurat den veien du vil.

Fleip til side: Innen skyting er "links" å skyte venstrehendt. Innen golf er "links" en banetype, å spille venstrehendt heter "left hand" på engelsk. Det er altså ingen ting som heter "å spille links" innen golf annet enn som betegnelse på den typen baner man spiller.

At mange (særlig i Østfold) sier det, gjør det ikke riktigere - det blir like feil som å kalle en gruppe/ball for en "flight".

kabel

over 19 år siden

kabel

Leste for noen år siden om Vijay Singh, som var nede i 2-3 i hcp når han spilte "lefty"...det er imponerende.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

oi, dette har gått fra debattforum til "rett-opp-alle-språk-feil-forum".

links er tysk og betyr venstre.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Ikke uenig og kanskje jeg skal begynne å kritisere alle som sier "golfer" istedet for golfspiller igjen. Men det var ikke akkurat det som var spørsmålet her da... Ikke er jeg fra Østfold heller.

Når det gjelder flight så er det faktisk flere både engelske og amerikanske venner av meg som bruker det begrepet om "ball" eller "gruppe"....

Me RogerTy

over 18 år siden

Me RogerTy

Flere mennesker bruker begge armer like godt, og da kan det jo være en fordel å ha med et par links/venstre køller.

Hvis ballen ligger slik til at det er vanskelig å sklå høyre, slår jeg med venstre, selv om jeg er mest høyrehendt.

H

over 18 år siden

H

Linkselsker
Det betyr null om noen sier flight eller ikke. Legger man godviljen til så skjønner man.

Flight brukes forøvrig i USA og i Syd Afrika på flere måter.
Hvis man feks har en gruppe på 30 spillere som går ut fra 08:30 og neste gruppe går ut 13:30 så kaller de det feks A-flight og B-flight.

Der er også eksempler på at de har nummeret flighter slik at de kalles 1st flight morning, afternoon osv.
Rimelig likt det vi bruker.

Her er linker :
http://www.spe-pb.org/pipeon/2003-10/200310_Pipeon.pdf

http://www.olemisscheer.com/GOLFTOURNAMENT-FLIGHTS.html

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Blinksa litt på innleggsoversikten og trodde det sto "Linuxgolf med eget hcp", mao egen hcp-gruppe for datanerder.

Tux

over 18 år siden

Tux

Vel... hadde golfen min vært basert på Linux, hadde jeg vel kanskje spilt mer stabilt ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her