Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Når er en bane "Oppbrukt"

Sliten traver

over 19 år siden

Sliten traver

Man blir lei ensidig mat, gamle klær, tv-programmer, biler man har hatt (for) lenge, noen ganger blir man også lei dama eller jobben.
I golf bytter man stadig utstyr fordi man går lei det gamle.
Men når blir man lei hjemmebanen ?
Har nå vært medlem i samme bane siden den ble bygget midt på 90-tallet. Det er en bane som får mye positiv omtale, og som er popular blant gjestespillere.
Men å gå dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, år etter år på samme banen, da blir den helt GØRR til slutt.
Skal jeg bytte bane må jeg kjøre 5 ganger så langt, og det gidder jeg ikke. Dermed blir det nok den samme gamle tralten også neste år.
Er jeg alene om å gå lei, eller er det flere som opplever det samme ?
Er det meg eller banen det er noe galt med ?

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

"If you are tired of your home-course you are tired of golf"

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Er ikke noe galt med hverken deg eller banen. Man vil gå lei uansett hvor fin bane man har. Derfor er jeg f.eks. medlem på Holtsmark slik at jeg kan spille rundt om kring på green-fee uten at jeg har dårlig samvittighet for at jeg kunne spillt gratis på hjemmebanen. Tror som sagt nøkkelen til å ikke gå lei av hjemmebanen er å spille litt mer på green-fee rundt om kring.

gamebreaker

over 19 år siden

gamebreaker

"Mix it up a little"!!
Ikke bruk samme kølle på samme utslag hver gang.
Ta en runde med 7 jern. Slå deg ut i skauen, for å gi utfordring!!
Dette høres rart ut men banen blir helt ny, samt morro.

Bert

over 19 år siden

Bert

Jegspiller av og til hjemmebanen fra rød tee. Riktignok blir banen kortere, men mange av hullene blir helt anderledes med helt andre køllevalg og strategier.

Apropos, på A-tour finalen i helgen på Bærum var hvit tee for guttene gjennomgående satt foran rød tee for jentene.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Sett deg nye mål med hva du vil med rundene. (Glem handicap)
Finn nye spilleformer.
Spill fra forskjellige utslagssted
Spill med færre køller.

b

over 19 år siden

b

Hver runde er en ny runde med nye folk og nytt selskap som også har varierende humør og sinnstilstand på en bane som varierer fra gang til gang, den ene dagen er det bløtt neste tørt så kommer høsten og så er det vår med dårlige fairways som blir bedre og bedre dag for dag.....

Har du en hjemmeklubb som du har investert noe i - dugnad, spilt turneringer, blitt kjent med folka rundt deg - så får du ett forhold til ikke bare banen men hele konseptet og så går misnøyen over ganske kjapt.....

Det var i grunnen det ..........

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Hjemme på Hakadalen pleier vi å ta en match innimellom. Spille fire mot fire, 2 mot 2. Texas Scramble 2v2 er også en artig variant. Ellers så kan du jo ta en runde fra rødt da. Hvor mange hull kan man drive? (gjelder ikke for meg. U-sving Drønn&Mæl Driver-klubb, anyone?)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her