Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gretne og hovene proer!!

anonym

over 19 år siden

anonym

Er det ikke synd at når man er en middelshandicapper og skal spille på en jålete bane... og man betaler dyre greenfeer for å oppleve fine omgivelser. så er det jo utrolig kjipt å føle seg lite velkommen pga lite vennlig ekspedisjon ved betaling av greenfee... Må si at hele runden ble preget av denne hendelsen, og fikk med en gang et dårlig inntrykk av hele klubben... Vi var en flight på tre stykker som hadde gledet oss veldig til å spille på nøtterø golfklubb, men etter ca 5 min. var alle oppgitt over at en så fin bane har så elendig service/etikette i proshop..... Det skal sies at dette var en av proene, og vil jo tro at det finnes andre holdninger hos resten av personellet.. Banen var jo rett og slett synnsykt fin og forholdene var alle tiders!! Anbefaler alle å ta en runde der, men ikke forvent deg 6 stjerners gjestfrihet:)

Jentefut

over 19 år siden

Jentefut

Du kom nok på et dårlig tidspunkt. Sist jeg var der, ble jeg møtt av bare hyggelige folk og en søt og blid jente i proshop som gjorde at vi brukte "unødvendig" lang tid der og nesten kom for sent på tee. ;-)

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Høres relativt pussig ut at hele runden blir ødelagt av "velkomstkomiteen".

Jeg spiller golf med venner i 5timer, lar meg ikke vippe av pinnen av å møte kjipe folk.

95% av golfen sitter mellom øra! Ikke bare slagene, men opplevelsen også.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Blide søte jenter skulle vært påbudt i enhver proshop! Regelendring NÅ!

Numedøling

over 19 år siden

Numedøling

I Kongsberg jobber det BARE blide søte jenter i resepsjon/proshop.

704

over 19 år siden

704

Det var da vitterlig en mann som tok i mot pengene mine sist jeg spilte Kongsberg. Men det var en søt og blid jente som sprang rundt der også.

For øvrig enig med Solskinnsgolferen. Det burde være en regel om blide søte jenter i proshopene rundt omkring. Og etter hvert (f.eks. fra og med i morgen) bør dette gjelde ute på banen også.

skuffet over miljøet

over 19 år siden

skuffet over miljøet

Spilte Stavanger Gk i forrige uke, betale 400 for å møte folk som gjør narr av deg for du ikke når helt over skogen på hull 13(aldri spilt banen før). Ikke takker når du slipper forbi. Snakker HØYT hvis du får et dårlig slag.

Men utenom personer som ikke husker at de selv har hatt 28 i hcp, var banen og været helt utrolig. Fantastisk fin bane.

Niels

over 19 år siden

Niels

Du kan møte sånne type mennesker alle steder i livet. Det er ingen vits å påstå at miljøet i Stavanger er dårlig bare fordi du var uheldig.

ha

over 19 år siden

ha

Niels/nilsemann7nissemann osv- ja du er over, alt og sleger med leppa.

Is heaven for everyone?

skuffet over miljøet

over 19 år siden

skuffet over miljøet

til niels: sa bare at jeg var skuffet. Sier ikke at miljøet er dårlig jevnt over. Men fikk et veldi dårlig førsteintrykk, syntes ikke personer som er medlem bør rakke ned på andre, det er bare med på å spre dårlig rykte om banen og miljøet rundt den.

Niels

over 19 år siden

Niels

Helt enig med deg ja. Jeg fikk en kjip opplevelse på Skoger (Drammen) en gang. Hadde tatt grøntkort året før og hadde nesten ikke spilt golf. Var innom Oslo en tur og dro til Skoger for å spille. Stakk inn i proshoppen der og spurte om jeg kunne leie køllesett. Dem lo godt de unge karene som stod i shoppen. Dem spurte hvilke køllerjeg ville ha, men det visste jeg jo ikke. Dem pekte og lo "Gi han denne, nei denne! Hva med denne? Denne er gammel. La han få denne!".

Rimelig kjipt ja, og i tiden etter vegret jeg meg for å spille, nettopp fordi det er få mennesker som liker å bli ledd av.

doc

over 19 år siden

doc

niels, det hjelper gjerne på servicenivået når man trenger pengene, så det går nok riktig vei etterhvert- smiles kanskje litt mer i norske startboder og prosjopper år for år :)

H

over 19 år siden

H

Hadde en morsom (muligens i ettertid) opplevelse på Tyrifjord våren 2000 da jeg var fersk i gamet..
Jeg ringte booking på Tyrifjord og det var mye ledig hele formiddagen på en hverdag i mai.
Alt gikk bra med bookingen helt til siste spørsmål som gjaldt hcp. Jeg hadde da 28,1 og dette var jo himmelhøyt på denne bane som da hadde gode tider før Miklagard, Haga, Losby m. flere var kommet ordentlig i gang. Sorry sa damen, her må du ha 28 i hcp for å få lov til å spille. Jeg prøvde meg med at 28,1 var jo rimelig nært da, men nei. Her var det en grense og den skulle holdes.
Det ble spill på Borre den dagen.
Gikk vel ikke så lenge før kravet ble 36 på Tyrifjord.
Blir nok som doc sier at når de endelig oppdager at de lever av pengene våre så blir de litt mer smiskete og de står ikke så hardt på krava.

704

over 19 år siden

704

Jeg hadde en tilsvarende opplevelse på Tyrifjord for noen år siden. Var akkurat kommet hjem fra utlandet og hadde dermed ikke grønt kort, men spilte vel rundt 20 i hcp på det tidspunktet. Ringte ut og spurte om det var mulig å få spille likevel. Fikk svar at det var greitt, uten at jeg fikk med meg hvem jeg snakket med. Etter å ha kjørt ut dit så endte det med to bøtter på rangen, da de nektet meg å spille på banen. Ble småforbanna da, ja...

Trippel

over 19 år siden

Trippel

Har selv opplevd det samme på Tyrifjorden for noen år siden...
De slet nok litt med servicenivået på de tiden.

I dag har jeg bare positive ting å si om servicen der - er blitt møtt med
smil og positivitet de gangene jeg spiller der. BRA !!

Lavhandicapper

over 19 år siden

Lavhandicapper

Lurer på hvordan Tyrifjorden stiller seg til sine utenlandske gjestespillere som ikke har handicapkort. Blir disse også nektet adgang?

Har også vært borte i samme historier som dere forteller. Tyrifjorden må være den golfklubben i Norge jeg har møtt flest suringer i staben. Triste saker.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Kjipt at dere har slike opplevelser på Tyrifjord, men samtidig så må jeg si at dere bør sjekke litt med reglement fra NGF og forsikringsselskapene før dere kommer med kritikk for at noen er strenge med fremvisning av handicapkort.

Dersom du ikke har GK eller tilsvarende og spiller på banen, så gjelder ikke forsikringer ved uhell, og TYGK står ansvarlig for å ha sluppet deg ut som spiller uten forsikring.

til Lavhandicapper, så må jeg bare si :
blæ...... typisk anonyme kjeppiser å komme med påstander uten hold.
Hvilken klubb er du medlem i?

GolfDude

over 19 år siden

GolfDude

Tyrifjorden hadde to kjempesøte svenske damer i proshoppen sist jeg var der. (I helgen) De var så greie at jeg tilmed kjøpte meg et par sko av dem.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jeg har også tidligere hatt småsure erfaringer i proshoppen vår da, bare for å ha sagt det. er ikke alle som har drevet den butikken med et smil om munnen, for å si det sånn.

Men i år er det veldig bra... :O)

Sutre

over 19 år siden

Sutre

Der ble han Yngve tråkket på tærne...... ædabæda! Er så glad for at vi i Asker ikke har sånne Tyri-problemer. Her er alle blide og hjelpsomme og servicen i proshopen er helt fantastisk...not

704

over 19 år siden

704

Greitt at det sikkert er lurt å sjekke saker og ting angående forsikring. Men da må de ikke si på telefonen at jeg får spille. Jeg kjørte tross alt fra Oslo for å ta en runde på banen.

Hva gjør de forresten med utlendinger? Mange av de har jo ikke medlemskap noe sted. Blir de nektet å spille??

For øvrig her jeg ingenting i mot Tyrifjord. Har spilte der mange ganger etterpå og det har vært helt greitt. Liker banen også.

Lavhandicapper

over 19 år siden

Lavhandicapper

Yngve: påstand uten hold? Det er din klubb som har ansatt sure folk, ikke skyld på meg. Jeg har flere dårlige erfaringer med staben der oppe på øya. Jeg er medlem på et hyggelig sted i alle fall.

Forøvrig. Banen har for lite utfordringer. Just a walk in the park, but a damn pretty one ;)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hehe..... LHCP,

det er ikke min klubb som har ansatt sure folk. hvis du ser hva jeg skrev i mitt neste innlegg, så sier jeg at jeg vet det har vært en del surisser der tidligere, men i år er det ikke slik. 3 blide søte svenske jenter som ALLTID smiler og er blide og hyggelige.... :O)

At du skal karakterisere banen i tillegg tipper jeg er for å få meg til å gå i "forsvar mot grombanen min", men det gjør jeg ikke.
jeg blåser temmelig langt i hva folk mener, så lenge det er rettferdig kritikk og ikke bare usaklig vrøvl.

704:
enig med deg der.

når det gjelder utlendinger så vet jeg ikke, men hvordan i all verden håndteres dette på andre baner? det er da virkelig ikke bare Tyri som spør etter kort eller medlemsbevis? jeg blir spurt om kort stort sett over alt.

704

over 19 år siden

704

jeg blir omtrent aldri spurt om medlemsbevis. kommer på tyrifjord, ullensaker, randsfjorden, mjøsen og gjersjøen i farten.

baner der de aldri har spurt er blant andre oslo, miklagard, losby, hauger, evje. har hatt med meg utenlandske venner som ikke har medlemskap og de har alltid fått spille. men har ikke spilt med dem på tyrifjord da.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det er vel bare Nøtterøy og på Tyrifjorden jeg har måttet vise fram hvittkort, men det er da ikke noe galt med det. Synes det er greit at dem sjekker når vi nå har regler for dette i Norge.

H

over 19 år siden

H

Bare for å poengtere det.
Hun som nektet meg fulgte klubbens forskrifter og hun var ikke uhøflig.
Det som faktisk var verre var at det var klubbens policy som var så stivbent at hun kunne ikke fire på kravet. Sier kanskje litt om at ledelsen jan ha vært for streng som ikke lot ansatte få litt mer mulighet for skjønn.
Men Tyrifjord måtte også fire på kravene når konkurransen ble tøffere.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det der er et eksempel på ufattelig dårlig service ja. Du sa det var på en hverdag, og attpå til i mai, da burde man kunne ta det på skjønn. Jeg spilte Bogstad en gang da jeg ikke hadde godt nok handicap, og det var fordi Stephen i proshoppen sa det var plass til en. Jeg påpekte at jeg ikke hadde handicap under grensa, men han sa det var godt nok. Men nå har jo mange norske golfklubber mye å lære på hva en servicenæring er :)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Det er sant Gunder.
Det er seriøst lite skikkelig god service rundt omkring.
noen skiller seg positivt ut, men variasjonene er store, og jeg tror det kommer av hyppige utskiftninger i stabene.
hvorfor? Jo, fordi det ikke funker selvsagt, og med det verdigrunnlaget som er i en golfklubb i dag, så kan jeg nesten forstå at det ikke funker....

hvis vi hadde brukt proshoppene, restaurantene og andre tjenester mer i klubbene, så ville de hatt bedre økonomi, og bedre muligheter til å få et bra nivå, men det dreper seg selv, for alt er så forbanna dyrt på golfklubber, siden det selger så lite av alt, og da blir det slik.

har ikke tall på hvor mange mennesker, restaurantdriftere, etc det har vært på tyrifjord de siste årene.
Det som er sikkert, er at Greenkeeperne som er der nå, de stortrives, og gjør en fantastisk jobb, og så lenge de får vite at vi som er medlemmer er storveis fornøyde, så fortsetter de jobben.

samme ville sikkert gjelde restauranten og proshoppen.
er spent på tilbakemeldingene etter årets sesong.

dem

over 19 år siden

dem

Dem lo. Dem spurte osv.

Niels, har du ramla ned fra himmelen, eller kan du ikke norsk.

Elllers er det vel slik at de fleste av oss har gode og litt bedre dager.

Kronisk gretne folk blir som regel røsket vekk etter hvert.

NB: Er du en sur gammel gubbe Nies, siden du rakker ned på de som er yngre en deg selv?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her