Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfmessa

Gunnar K

over 21 år siden

Gunnar K

Har vært på de aller fleste golfmessene som har vært arrangert. Lurer på om det er verdt å kjøre i 2 timer hver vei for å dra på denne. Noen bra stands, priser på å komme inn osv.? Generelle intrykk om noen har vært der idag også!

Frode Ander

over 21 år siden

Frode Ander

Prisen er 100,00, golfmessa er ikke verdt det! Reiselivsmessen var noe bedre.

Det var lite utstyr, stort sett salg av eiendommer i utlandet og golfklubber som profilerte seg. Stor skuffelse!

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Da fikk vi bekreftet dette.
Jeg var innom på nettsiden til messa, og kikket i listen over utstillere.
Den var for å si det pent, nærmest totalt blottet for leverandører av golfutstyr.
Årsaken til dette kan kanskje være at prisen for deltakelse på messa synes å være for høy for de fleste. Til og med de store merkene glimret med sitt fravær. Det ser ikke ut til at interessen for en norsk golfmesse er særlig stor. Er Norge et uinteressant marked for golfprodusenter og importører? Den virkelig store messa for golf går av stabelen i Orlando i Florida i slutten av denne måneden. Det kan være vanskelig å få hotellplass i Orlando for de som ikke nå forter seg.
mvh
OER

Odd

over 21 år siden

Odd

Typisk Roalkvam. EN person liker ikke messa, derfor er det bekreftet at den er noe drit. Yrkeskverulant Roalkvam fornekter seg ikke; alt er drit. Hjemme klubbene han har vært medlem i er no drit også. Olaf er typisk norsk, en gjeng med jævla sutruhuer, i stedet for å rose de utstillere som faktisk er der så sutrer vi over alle som IKKE er der. Jada.

Facit

over 21 år siden

Facit

Har det slått noen at golfmessa "Golf for alle" først og fremst er til for å promotere golfsporten for de uinnvidde og ikke nødvendigvis for erfarne utstyrsryttere...

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Golfmessa isolert sett var ikke særlig spennende og neppe verdt to timer i bilen og prisen på 100,- pr pers etter min mening, men kombinert med reiselivsmessa er den grei å få med for de som bor i nærheten.

50% av utstillerne må ha vært boliger i "syden", mulig disse var veldig interessante, men i og med at jeg ikker er på slik husjakt akkurat var jeg ikke innom den delen.
Ellers var det et par rotete butikker med begrenset utvalg og mest bare dumpingvarer fra fjorårets kolleksjon, butikkene var vel de som skuffet meg desidert mest.

I tillegg var det vel ca 15 klubber som profilerte seg, disse var stort sett bra virket det som.
En puttinggreen og en stand for jentegolf interesserte sikkert også mange.
Det eksotiske innslaget synes jeg var en stand om golfing i Skottland.

For meg var besøket inne på golfdelen fort unnagjort dessverre, sparte golfdelen tilslutt som "rosinen i pølsa", men ble skuffet gitt.
Om den trakk inn så mange nye golfere har jeg ingen formening om, med den første standen man kunne se fra inngangen var ikke spesielt inspirerende; en folketom NGF-stand med noen ark (golfregler e.l.?) slengt utover disken...

Synes personlig faktisk at den messa/demohelga i Bærum i mai ifjor var bedre - håper den arrangeres i år også.

Jan B. Sørensen

over 21 år siden

Jan B. Sørensen

Kombinasjonen med reiselivsmesse var det som forsvarte turen til Lillestrøm. Svært mange stands på denne delen hadde kombinert sitt reisemål med noe med golf og det var vel intensjonen. Fant bl.a. et svært intr. tilbud til Scotland som jeg forsøker å samle en liten gruppe som kan ta en tur før påske.
http://www.leamington-hotel.com/
Hotellet drives av et norsk/scotsk ektepar og får mye skryt (ref. gjesteboken)

btw.: kjøpte meg en "fiskestang" og tjente inn billetten ;-) 250,- - 150,- = 100,-

Joje

over 21 år siden

Joje

Det er vel ikke så rart at golfutstyrleverandører glimrer med sitt fravær. Det er neppe mange som investerer i nye køller i januar, så det vil nok de fleste anse som dårlig bruk av markedsføringsressurser.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Odd
Jeg har aldri sagt at golfmessa er noe dritt. Det jeg har sagt, er at utstyrsleverandørene glimtet med sitt fravær. Dette gjorde jeg etter å ha besøkt nettstedet til messa, og studert navnene på utstillerne. Jeg har heller ikke besøkt messa.
Du tar munnen ganske full når du påstår at jeg har for vane å snakke nedsettende om de klubbene jeg har vært medlem i. Det ser ikke ut som om du overhodet er interessert i å lese det jeg skriver. Jeg har aldri rakket ned verken på Kristiansand GK eller Elverum GK. Jeg har også vært medlem i Stavanger GK for å fullføre lista over de golfklubber jeg har vært medlem i. Det er ikke mange som er så glad som meg at Kristiansand GK klarte å redde seg ut av landets største golfkonkurs uten at medlemmene i gamlebanen fikk større økonomiske byrder pålagt. Før du nevner Kristiansand GK, burde du satt deg inn i hvorfor gamlebanen i Kristiansand kom i den fortvilte situasjonen forårsaket av at et tidligere styre mistet bakkekontakten i forbindelse med prosjektet på Ålefjær. Det nye styret i nye KGK har gjort en strålende jobb for medlemmene.
mvh
OER

Glenn

over 21 år siden

Glenn

Det var en egen leverandørmesse i høst, det er mest sansynlig derfor vi ikke så noe til leverandørene.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her