Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Høstsalg

Sosialgolfer

over 19 år siden

Sosialgolfer

Ser at det i kveld annonseres med store rabatter på www.nettogolf.com. Er det noen som har anbefalinger på jensett og bager derfra? Virker ganske seriøst, til tross for lave priser.

er dette

over 19 år siden

er dette

børje under et annet nick med snikreklame????

ja

over 19 år siden

ja

tipper det er det..
han får vel ikke solgt kopiene sine da....
er ikke å anbefalle og kjøpe køller derfra sosialgolfer.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Hvorfor ikke det?
de jeg kjenner som har handlet på nettogolf er stort sett veldig fornøyde med produktene.
siden dere gjemmer dere bak anonym-nicks, så er det vel kanskje ikke meningen vi skal ta dere så alvorlig heller......

59

over 19 år siden

59

er vel ganske lett å se at det ikke akkurat er kvalitet yngve
mye kopier og ellers dårlig utstyr.

M45

over 19 år siden

M45

Til Ja og S59:DETTE BLIR FOR DUMT.

Til sosialgolfer: jeg spiller selv på Maltby jern (M45), wooder og putter og er meget fornøyd. Jeg har også bygd flere sett til andre og tilbakemeldingene er kun positive og flere bestiller nye køller av meg.

MaltbyKøllene er IKKE kopier. Ralph Maltby er en av de beste hode-designere i markedet i dag.

Jeg har IKKE prøvd noen av de andre køllemerkene som Børje forhandler.

Maltby har køllehoder for nesten alle spilletyper (Mangler drivere for de med liten svinhastighet og som ar behov for mye loft).

Toski-hodene er også designet og produser av Ralph Maltby (golfworks.com). T56 er meget lettspilt og passer i utgangspunktet for deg med høy HCP.

Test en del skaft før du bestemmer deg for køller. Skaftene er like viktig som hodet.

Lykke til

Askerladden

over 19 år siden

Askerladden

Jeg tipper det er samme tullingen som står bak alle de tre negative innleggene her, og som ellers også kaster seg over en hver mulighet til å slenge dritt om Børje og Nettogolf. Veldig synd at det ikke finnes noen aktiv webmaster og eller/moderator som stopper dette tullet.
NB! Jeg kjenner hverken Børje eler hans produkter, men er så utrolig drittlei denne hetsern!

Pro-V1

over 19 år siden

Pro-V1

er vel ikke hetsing i denne tråden?

utstyret på nettogolf er sikkert helt ok for de som nettop har begynt med golf og bare skal ha noe å spille med som er billig, og kvaliteten ikke spiller så stor rolle.

M45

over 19 år siden

M45

Pro-V1: Produkter fra Golfworks er av topp kvalitet og passer ALLE nivå, også ditt.

Det blir bare FOR DUMT at totalt uvitende som deg, "Ja" og "S59" skal gi noen råd i det hele tatt om dette temaet,

hihi

over 19 år siden

hihi

m45 har ikke peiling! det er billigutstyr på nettogolf..
passe som nybegynnerutstyr!

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Nettogolf får meg bare til å tenke på å spille golf naken, og når jeg vet at majoriteten av golferene er menn litt opp i årene så styrer jeg unna...

Klaus

over 19 år siden

Klaus

Jeg er altså en nybegynner som spiller på 7 hcp med altfor dårlige køller fra nettogolf.....
Hadde jeg kjøpt køller en annen plass hadde jeg sikkert spilt Ryder Cup i helga!!!!!

At jeg fikk god service og fine produkter var selvsaft da bare flaks....

Hilsen en som ikke skjønner at vi hele tiden skal rakke ned på noen i den lille golfindustrien som i tross alt har i Norge....

704

over 19 år siden

704

Aldila skaft kan vel heller ikke regnes på listen for billig kopiutstyr, spør du meg... Når det kan brukes på alle de store tour'ene så er det godt nok for oss andre også!!

Pro-V1, jeg vil definitivt si at det er hetsing i denne tråden. Å implisere at Børje selger dårlig utstyr og at han driver med snikreklame uten å ha noe som helst grunnlag for å si det kaller jeg hetsing.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Blir sikkert tatt ille opp at jeg selv forsvarer meg, men tar sjangsen.
Alle som har minimalt med kjennskap til golfutstyr, ser at det ikke finnes cloner i Nettogolf`s sortiment. At folk som ikke selv har prøvd utstyret betrakter det som dårlig, det faller på sin egen urimelighet.
Vi har i alle de årene vi har drevet, gitt utvidede garantier og fornøydgaranti, samt returrett. Har på fire år mottatt en retur hvor ikke kunden var fornøyd, samt to garantisaker. Dette tar jeg som tegn på at kundene er fornøyd
Tar derfor alle sure oppstøt med stor ro, er også veldig taknemlig for støtte her inne.

M45

over 19 år siden

M45

Det er bra Børje.

Spørsmål til priser nettogolf.no: Synes det kan være vannskelig å forstå hvilke priser som gjelder for komponenter og hvilke som gjelder for ferdige køller. Noen hoder er priset med f.eksAldila skaft (AshtonX Brid) mens for øvrige Ashton hoder er dette ikke spesifisert.

Spørsmål : Gjelder pprisene på Ashton driver komplett montert kølle, i såfall hvilket skaft er montert eller gjelder det hode solgt alene.
Dersom prisen gjelder komplett kølle, er det mulig å kun kjøpe Shton hoder av deg?

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Alle priser er komplett montert, det er nå lakt inn hvilke skaft som gjelder.
Det kan kjøpes bare komponenter om ønskelig, send mail.

Jomfrugolfer

over 19 år siden

Jomfrugolfer

Har nettopp startet med noen protimer, og liker golf bedre enn jeg trodde. Har lånt utstyr så langt, men føler behov for mitt eget etter hvert. Virker som om det er stor konkuranse mellom ulike aktører, men ser at Nettogolf.no er rimelig i forhold til mange andre. Er dette noe å satse på for en nybegynner? Er student og har ikke all verdens økonomi.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Jomfu: Ebay ebay ebay ebay, eventuelt rockbottomgolf.com . Kjøp et sett fra en annerkjent produsent beregnet på nybegynnere. Lykke til! Velkommen til golffamilien, der vi stort sett bare krangler ;)

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Apropos Ebay, hørte et program på radioen nettopp der det framgikk at tollvesenet holdt tilbake enkelte produkter kjøpt over internett når det var mistanke om at det var kopiprodukter. For eksempel veldig lav pris i forhold til RRP.

Er det noen som har fått køllene sine holdt igjen etter ebay shopping?

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Ja, et sett X-18. Ble stoppet i tollen til tross for at avsender kunne dokumentere ekthet og at han hadde tillatelse til å sende Callaway ut av USA. 3 uker før fikk jeg imidlertid et annet x-18 sett rett igjennom uten mva.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Har handlet mye billig golfutstyr gjennom ebay og har aldri blitt stoppet i tollen på en slik måte som nevnt over. Dersom de har en slik praksis er jeg neste overrasket over at ikke TaylorMade r7 XD jernene mine ble stoppet, for de var griiiise billige i forhold til markedspris her hjemme.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

59:
helt uenig med deg, og Solskinnsgolferen og dere andre som hverken har sett i virkeligheten eller testet køllene fra Maltby og Toski, hva med å vente med subjektive oppfatninger til man faktisk har en oppfatning!!

dere uttaler dere som dere skulle vært eksperter uten å ha testet produktene eller ha noe kjennskap til de i det hele tatt. det blir bare dumt, og også dårlig gjort ovenfor Børje og nettogolf.

jeg kjenner ikke Børje selv, men kjenner flere som spiller med utstyr fra sjappa hans, og de er fornøyd, og nei, de er ikke nybegynnere Pro-V1.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg begynte å spille med et "spesialtilpasset" sett fra KZG. Dette settet var ikke noe for meg, og jeg angret på at jeg ikke hadde brukt pengene på et annerkjent merke. Nå spiller jeg på TaylorMade og er kjempefornøyd. Større firmaer gir en større trygghet for gode produkter, da de legger mer penger i forskningen.

Når det gjelder nettogolf vet jeg ikke noe om produktene de fører, og jeg har heller ikke gitt noe uttrykk for at dette er tilfellet. Jeg har imidlertid prøvd andre "eksotiske" merker og har dårlige erfaringer.

Billig gode køller skaffes enklest på nettet fra statene, punktum.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Alle vet at du er en 'placebo-effekt' spiller Sunny, du spiller bra med TM'sa fordi du tror de er the shizzle :-)

Personlig skal jeg feire at jeg har kommet meg under 20 i år med å legge kopikøllene mine på hylla og fylle baggen med noe som er litt mer bling.

Wishon 550 m/ c mer nøyaktig, og en stor og fin driver fra Ping tenker jeg.

Må bare finne en køllelimer som har Wishon..

Niels

over 19 år siden

Niels

Solskinnsgolferen: med handicap på 24 kan du spille med nesten hva som helst å få rimelig de samme resultatene. Greit nok at TM leverer kvalitet, men det gjør mange billige merker også. Det betyr ikke at TM køllene er bedre bare fordi de er dyrere. Men dette vil du ALDRI merke før du har kommet deg godt ned på singel-handicap, har stabil ballbane, og kan så teste diverse køller og skaft for å se hvordan de fungerer. Så er det bare!

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Niels: Nettopp derfor mener jeg det er tull å bruke masse penger i proshop når du kan få de billig på ebay. Nå har ikke jeg sjekket prisene hos nettogolf, men jeg vil tippe man kan få Titleis, TM og Nike for samme prisen på ebay og da er det greit å ha den vissheten om at det iallefall ikke er køllene det er noe i veien med.

Det du sier om at man må ned på singelhcp nivå for å merke forskjell på køller stiller jeg meg dog undrene til, med mindre du mente å merke forskjell på forskjellige produsenter av lettspillte køller. Tror nemlig at jeg skal merke ganske stor forskjell på mine lettspillte r7 xd jern og "rac forged tp" av samme produsent. At jeg merker særlig forskjell på lettspillte køller fra nike, tm, callaway eller titleist tror jeg imidlertid ikke, da går det mer på hvilke merker man liker utseende og profilmessig.

Niels

over 19 år siden

Niels

Mm enig med du.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Solskinnsgolferen når du begynte å spille så har du sagt at du betalte 9000 eller no sånt for et tilpasset sett, som du atpåtil synes fungerte dårlig.

Noe som i og for seg er forståelig, hadde jeg betalt 10.000 for et golfsett hadde jeg forventet _mye_ av det.

For mange er det kanskje vanskelig å benytte seg av e-bay etc, de fleste nybegynnere bør kjøpe billige køller på høstsalg fra proshopper, da er det ikke noe problem å få et jernsett til 2-3.000, eller bruke nettogolf. Evt. kjøpe kloner fra gigagolf som undertegnede, som jeg er mer enn tilfreds med.

Det er viktig å få med seg at når du tasser rundt med GK så er ikke køllene alfa & omega, det er alt det andre..

Det er iallefall min erfaring gjennom et par år som høyhandicapper.

Jeg anbefaler sosialgolfer å kjøpe køller fra nettogolf om han finner noen han synes ser fine ut der :-)

It's all about the looks.

-
Skrevet i påvirket tilstand, tar ingen kritikk for mangel på sammenheng etc.

tja

over 19 år siden

tja

vet ikke helt om disse køllene fra nettogolf er no serlig..
hvertfall ikke for gode spillere, bare ukjente merker og rart utstyr.

Nalls

over 19 år siden

Nalls

SJEKK UT www.golfbidder.com DA! Mye bra utstyr, fra Nytt til brukt. Med garanti!

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Skulle bare ha min første driver jeg, lett offer for grådige selgere hos Custom Golf... Jeg MÅTTE jo bare ha KZG, det var jo såååå mye bedre. Jeg bet jo på jeg, som uerfaren gk spiller. Hadde aldri falt for pratet hans på nåværende tidspunkt.

anonym

over 19 år siden

anonym

Det er vel åpenbart at Børje med list får opp en ny tråd som vekker diskusjoner slik at folk holder tråden og navnet nettogolf aktuelt lenge. Er vel litt vel sleip markedsføring.

Er det blitt så dyrt å ha annonse på golfsiden Børje?

AlbaTrost

over 19 år siden

AlbaTrost

Hva er egentlig problemet med at Børje tilbyr billig og bra utstyr ?
Er det noen forsmådde proer her som ikke får solgt skrotet sitt til femdobbelt pris ?
Jeg har vært kunde hos Børje helt siden han startet shop'en sin og kan gå god for at det han selger er like bra som det beste man finner i hylla av såkalte merkevarer i proshop'en.
Det er nok ikke utstyret som bestemmer hvor godt de fleste debattantene her inne spiller golf. Har inntrykk av at til høyere handicap en scangolf-debattant har til bedre kunnskaper har han om golf.
Køllene som selges av Børje får ballen til å gå dit man slår den. Den som ikke liker designet og fargen, eller synest det blir for lite status med Maltby i stedet for Taylor Made i bagen har et poeng, men den som skylder på spilleegenskaper og kvalitet vet ganske enkelt ikke hva han snakker om.

Niels

over 19 år siden

Niels

Vel talt AlbaTrost!

trial

over 19 år siden

trial

kommer ganske klart fram her at det ikke er bra utstyr da...!
proshop utstyr er en del bedre, og proshopper har også utstyr til gode spillere!

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Jeg skjønner ikke at nettogolf må rakkes ned på ved enhver mulighet. Det må være prisverdig at noen prøver å hevde seg mot de store leverandørene. Jeg går selv med planer om å skaffe meg et sett fra nettogolf. Etter det jeg finner ut er ikke playability dårligere enn ved kjente merker. For meg personlig spiller det liten rolle om køllene heter Maltby eller Callaway eller noe annet. Det viktigste for meg er at de passer til meg. Jeg har ikke prøvd disse køllene ennå, men skal prøve de en gang i høst. Av denne grunn skal jeg ikke hevde noe om kvalitet eller noe annet. Synes kanskje noen har vel bastante meninger uten å ha prøvd køllene. En av grunnene til at jeg ønsker rimelige køller fra køllemaker er at de kan man få tilpasset hvis noe ikke passer. Det kan man med køller handlet på nett og, men da koster det straks litt mer. Dessuten mener jeg det er viktig å prøve køllene før man handler. Dette sammen med pris og mulighet til gratis tilpassing senere taler for nettogolf for meg. Ser frem til å prøve Maltby hodene med høy playability. For meg er det ingen garanti at køller fra kjente merker kjøpt over nett passer bedre til min sving.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

nå er jeg kanskje tung i hodet, trial, men hvor kommer det frem at det ikke er bra utstyr på nettogolf?
tenker du på innleggene fra de som sier at det uansett er bedre med TM eller Callaway?

vel, hvis jeg hadde sagt at TM og Callaway er dårligere enn de du får hos nettogolf, ville du hørt på meg da? tvilsomt....

så hvorfor hører du da på folk du ikke kjenner, som du ikke vet hvilken kompetanse har, som sier at utstyr er dårlig fordi han for eksempel har kjøpt noe han ikke er fornøyd med, som i tillegg er et HELT annet merke fra en HELT annen butikk.

merkelige holdninger hos noen, men sånn er det jo her på Scangolf... hehehe...

brutto

over 19 år siden

brutto

rart at ingen kjente spiller på billigmerkene til nettogolf.......?

M05

over 19 år siden

M05

Rart at ingen av Solberg-brødrene eller andre rallysjåfører kjører Mercedes eller BMW.............

Yngve

over 19 år siden

Yngve

brutto:
det er vel ikke rart det. hvor mye penger tror du det koster å være sponsor for de store proffene?

TM, Callaway, etc. har uhorvelig mye penger, og de har råd til sponsoravtaler etc.

Personlig kjenner jeg at jeg blir litt trassig av denne janteoppførselen. får nesten lyst til å kjøpe køller av Børje bare for å få bevist for meg selv at de som er fornøyd er de som har rett, men jeg har ikke råd, så det får bli en annen gang.... hehe...

Børje, trenger du en middelhandicapper som testbruker, så er det bare å sende meg utstyr, så skal jeg være en god ambassadør ;)

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Brutto!

Det er ikke alle som bryr seg like mye om hva køllene heter. Ikke alle må ha de siste nyhetene hele tiden. Du skjønner heller ikke hvorfor ingen kjente spillere spiller med utstyr fra Nettogolf. Det er en så usaklig kommentar at jeg ikke gidder å kommentere det engang. Men kom ikke å fortell meg at du spiller med det samme som proffene selv om du kjøper kjente merkevarer. Tror faktisk de er mer tilpasset en masseprodusert merkevarer. Hvis du sjekker oversikt over playability så er nok hodene til Maltby bedre for mange enn de dyre merkene folk kjøper bare pga navnet.

Enig med Yngve at jeg kjøper et sett for å ikke støtte denne janteoppførselen. Børje du har enda en ambassadør i meg hvis du trenger. Jeg velger å spille på gode køller som er tilpasset meg enn masseproduserte merkevarer produsert i Kina til en vanvittig pris.

anonym

over 19 år siden

anonym

Trønder.
Så du tror ikke Maltby og andre merker Børje leverer er produsert i Kina de også LOL

Moron

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Anonym

Jeg vet vel at Maltby og er det. Det var ikke det som var poenget. Men at Brutto tror han spiller på akkurat de samme hodene som proffene pga han spiller på kjente merkenavn.

Fint for Børge at det er personer som vil rakke ned på han og hans produkter hele tiden. Da får det kommet fram litt informasjon imellom all kritikk også. Så lenge det kommer usaklige kommentarer i denne tråden, vil det alltid komme konstruktiv informasjon også. Det heter:"all reklame er god reklam". Det blir iallefall omtale av Nettogolf av dette. Stå på!!!!!

anonym

over 19 år siden

anonym

Trønder. Da har du endelig skjønt det, at Børje selv setter igang en tråd under falsk nick for å sette navnet nettogolf på dagsorden.

Men du blir vel ikke overrasket om jeg sier at proffene spiller på standardkøller, men selvsagt med tilpasset sakft osv....men mange spiller på prototyper for kommende modeller merkevarene skal lansere....

Du burde også vite at du kan få merkevarer tilpasset. du argumenterer som om du ikke kan få spesialtilpasset kjente merker, og det vet du er vås. PINGs suksess er basert på custom fitting. De andre store merkene får du også spesialtilpasset, svingvekt, lengde, lie, greppstørrelse osv....

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Siden du er anonym, så antar jeg at du ikke tør å stå frem fordi du ikke tør å stå for meningene dine.
er det da noen grunn til å tro på dine mistanker om at det er Børje som har startet tråden?

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Anonym!

Ja jeg tror du må føye til at det med standardkøller for proffene er en sannhet med modifikasjoner. Lie, skaft, grep og allt er tilpasset den enkelte spiller. Jeg og skjønner vel at man kan få merkevarer tilpasset. Men dette blir til en helt annen pris, og ingen garanti at de er bedre. Jeg har faktisk ikke behov for samme utstyr som proffene heller. Jeg er godt fornøyd med utstyr som er tilpasset meg til en rimelig penge. Jeg har ikke lyst til å bli en del av det utstyrstyranniet som pågår. Hver vår står mange på rangen og skryter av hva som er nytt i år og hva det kostet. Det ikke alle forstår er at ikke alle har interesse av å stresse etter det dyreste og nyeste hele tiden. For disse er Nettogolf et godt alternativ. Like godt som å kjøpe uprøvd utstyr fra Statene.

Hvorfor må Børje bli uthengt fordi det er noen som liker konseptet hans og vurderer å kjøpe køller av han? Det er vel ikke hans feil om noen finner hans produkter interessante? Hver gang noen nevner ordet Nettogolf kommer det usaklige og dumme annmerkninger. Men det er visst ikke bare meg som er lei av dette usaklige og dumme hylekoret. Man får dessuten lyst til å svare her inne når det er så mange som har bastante meninger uten å ha prøvd hans utstyr eller kjenner til produktene.. I denne sammenheng legger jeg til at jeg har heller ikke prøvd produktene til Nettogolf, men har lyst til å sjekke dem ut. Min sving er ikke avhengig av at det står Callaway, TM eller noe annet for å spille bra. Min sving er mest avhengig av køller som er tilpasset.

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Jeg mener også det er et bedre råd til nybegynnere å gå til en pro eller køllemaker for å kjøpe køller. Dette fordi veldig få vet hva de egentlig trenger i starten av golfkarrieren. Av denne grunn trenger ikke kjøp på nett fra USA være den beste løsningen. Og i denne sammenhengen er kjøp på Nettogolf både billig og bra!

Indek Satten

over 19 år siden

Indek Satten

Som du maser trønder

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Ikke sikkert det passer alle å være positiv til Nettogolf. Men jeg forbeholder meg retten til å svare og skrive på dette forum jeg og. Beklager hvis Indek Satten ikke liker mine innlegg. Men du får bare lære deg å leve med dem......... Ha en fin kveld!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Vil gjerne at anonym gir en forklaring på hva ett falsk nick er. Her inne er det ganske vanlig at man bytter nick oftere enn politikerne skifter mening, har alle disse mange falske nick? Selv er jeg vel omtrendt den eneste her inne med eget navn, men dette kan vel ikke diskvalisere meg fra også å bruke nick om jeg ønsker? OM jeg bruker det, ja det er da opp til meg, og ingen har rett på å vite det. Jeg presiserer at jeg sier OM jeg gjør det, ikke at jeg gjør det.
Om du da finner glede i å skrive om dine spådommer og tanker så er det greit for meg.
Du får ha en fortsatt fin søndagkveld, selv går jeg og venter på lammesteken som står og surrer.

anonym

over 19 år siden

anonym

PING, TITLEIST og TM tilpasset er ikke dyrere enne off the shelf.
Går du til en pro, og tester køller du liker, så får du tilpasset disse køllene inkludert i prisen.

Børje er hverken køllemaker eller pro, han er en ævveredge middelHcp som har lært seg å lime sammen køller. Så om du mener å få tilpasset utstyr fra Børje er å få spesialtilpassede køller, ja da stiller jeg meg undrende til det.

Selv limer jeg køller sammen og må ikke ha et merkenavn på køllene mine. FYI

Ditt råd til nybegynnere å gå til en køllemaker og spesialtilpasse køller, faller svært tungt på sin egen urimelighet, for en nybegynner har så variert sving og har ingen nytte av spesialtilpassede køller.
Det er ett fett hva en nybegynner spiller med, bare lengden og lievinkelen er OK.

Det er åpenbart at det er Børje som har startet denne tråden.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Utgangspunktet for denne tråden er ikke tilpasning av køller, det er om det er greit å kjøpe køller fra nettogolf på høstsalg.

(regner med at det er med standard konfig, selv om man kan velge skaft/ grep).

Svaret på dette er ja, det er helt greit.

ja, for en med høyt hcp

over 19 år siden

ja, for en med høyt hcp

...

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Anonym!

Jeg kjenner ikke Børje eller har aldri spilt med hans utstyr. Jeg og vet at det går an å gå til en pro og kjøpe køller og få de tilpasset. Poenget er at disse køllene vil ha en ganske annen pris enn Nettogolf sine.

Jeg kjenner heller ikke til hvilken bakgrunn Børje har. Det eneste jeg vet er at jeg har hørt om personer og snakket med personer som har handlet med han. Og jeg har ikke hørt om noen som har gjort en dårlig handel.

Du sier en nybegynner ikke kan få køller tilpasset. "Bare lengden og lievinkelen er OK" Jeg tror ikke alle som nettopp er ferdig med GK-kurs vet hvilken lengde og lievinkel de skal ha. Dette kan de nettopp få hjelp til på Nettogolf og samtidig få et sett billig. Som de kan bytte ut hvis de finner ut at det ikke passer svingen etter en stund.

anonym

over 19 år siden

anonym

Så du mener det er billig å kjøre til Elverum å få seg et spesialtilpasset sett fra en med 25Hcp hmmm. Børje smekker sammen køller og ser aldri den som kjøper sin sving, dessuten er mannen totalt inkompetent til å vurdere slikt anyways.

Vel klart det er billigere uten merkenavn, tror du ikke jeg skjønner det, som selv limer sammen køller jeg spiller med?

En nybegynner som kjøper seg whatever utstyr kan gå til proen i klubben sin og han vil for en billig penge sørge for at lievinkelen kan justeres. Å finne riktig lie er enkelt, bare ta en tapebit under sålen og se hvor den slites, deretter få justert slik at tapen slites jevnt/ midt på sålen.....

anonym

over 19 år siden

anonym

Børje.
med falskt nick mener jeg at du konstruerer en tråd selv, under et annet nick enn ditt eget, for å få fokus på bedriften din. That's it.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Til Anonym.
Jeg har aldri beskrevet meg selv som køllemaker, hverken her inne eller på egen webside. Har heller ikke reklamert med at jeg spesialtilpasser utstyr, har hverken utdannelse eller utstyr til det.
Er forøvrig enig med deg i at nybegynnere ikke trenger spesialtillpassning, det er bedre å bruke litt tid og penger på å få en repetarbar sving. Det som er viktig i forhold til utstyr, er at dette er så lettspilt som mulig, og at det er gode og riktige skaft. Det jeg da vil påstå, er at det er større sjangs for å få riktig skaft hos meg, enn å kjøpe ett eller annet brukt på ebay. Tror heller ikke det er noe penger å spare, da jeg leverer 3-pw med gode grafithskaft for 3000 kr. og oppover, og da er det køller med høyeste playabilityfactor. Det er ikke mye du får for den prisen inklusiv frakt og moms på ebay.
Videre tror jeg ikke noen nettoperatører i USA gir de samme garantier som meg, bl.a. at kundene kan levere inn utstyr som ikke passer, slik at jeg kan gjøre endringer eller levere nytt utstyr slik at kunden har optimalt utstyr.

Er så dette og andre innlegg jeg har skrevet i løpet av de siste fire årene reklame, eller er det produktinformasjon og svar på innlegg? For meg er det først og fremst saklige svar på ting som det blir spurt om, selv om jeg selvfølgelig ser verdien av at folk kan se hvorda jeg driver. Det er alikevell så lite miljø her inne på forumet, at nytteverdien ikke er så stor, de fleste kjenner til meg uansett.

Det som er verst for meg, er at det blir spredt en del direkte usannheter og rykter om min bedrift, noe som tilfeldige besøkende kan fange opp. Derfor setter jeg stor pris på at det fra tid til annen kommer inn andre meninger, selv om det ofte insinuerest at det er meg selv som skriver.

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Anonym!

Jeg snakker for meg selv. Jeg kjører forbi rett som det er, så det er faktisk ikke noen kostnad i det for meg. Jeg overlater til andre å ta en avgjørelse selv om de ønsker det.

Det er ikke bare å få tilpasset lievinkel for en billig penge om man kjøper billig på nett. I min klubb koster det 100 kr pr kølle om køllene ikke er kjøpt i proshop. På et helsett blir det et betydelig beløp av dette.

anonym

over 19 år siden

anonym

Poenget er og blir at du Børje startet denne tråden, og da hjelper det lite med din prisinformasjon, da blir det markedsføring, gratis.
Men klart det er bedre enn å betale til Ramnefjell på golfsiden.com :)

For å svare konkret Børje, JA det er reklame når du oppretter en tråd i falsk navn, eller annet nick om du vil, bare for å fortelle alle her at du har høstsalg.

Trønder.
Du skjønner enda ikke at Børje ikke tilpasser utstyr.... er du litt slooooow eller;)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Hvilke holdepunkter har du for å påstå at jeg har startet denne tråden? Du er ganske bombastisk i denne sammenheng, og regner med at du har noe konkret å fare med, ikke bare at du tror på det selv.

Jo, jeg tilpasser utstyr der det er nødvendig, og innenfor det jeg føler jeg behersker og har utstyr til. Annet sender jeg til de som har utstyr og ekspertise, og jeg står for omkostningene. Verre er det ikke, det finnes faktisk en stor grad av sammarbeide i denne bransjen. Har bl.a. laget sett til enarmet spiller, med flere tilpassinger underveis. Denne spiller seg stadig nedover, og har fått utstyr som passer.

Velger å avslutte denne diskusjonen med anonym, da jeg har en sterk følelse av hvem som skjuler seg under dette falske nicket, har diskutert nok tidligere under ett av hans andre nick.

jaja

over 19 år siden

jaja

en nub av en 24 hcper du er børje...
men uansett, helt ok at du selger nybegynnersett til en liten slant, for all del...
men det er ikke akkurat "god" køllene du har i "shopen" din...!

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Anonym!

At du ikke kan gi deg med disse beskyldningene? Hvilke beviser har du for at Børje startet denne tråden.

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kjenner godt til Børje og Nettogolf, men har hørt mye fint om dem. Og derfor lyst til å kjøpe derfra. En av grunnene til dette er at jeg misliker det utstyrshysteriet det er blant mange golfere. Man blir ikke som Tiger kun ved å spille med kjente merkenavn.

Tror man har mer kontroll på kjøp fra Børje som nybegynner uansett, kontra handel på nett fra Statene som mange anbefaler. Har null kontroll som nylig innehaver av GK hvis man bestiller fra Statene. Hos Børje har jeg blitt fortalt at man får råd om hva man skal ha.

Og jeg fatter ikke hvordan folk som er oppegående kan påstå at Børje kun selger Kopikøller? Maltby f.eks er ingen kopi av et mer kjent merke. Og hvis man gidder å se på meny hos Nettogolf kan man f.eks få køllene med Aldila skaft. Den som påstår dette er kopi er grønn.

Børje.
Se positivt på det. Det blir reklame av det da det er så mange usaklige personer her inne. Det er heldigvis noen som setter pris på tilbud som Nettogolf og. Stå på!!

Anonym.
Skaff deg annen hobby enn å hetse folk som driver seriøs butikk. Med priser og utstyr som de fleste har råd til...

jaja

over 19 år siden

jaja

alle her skjønner at det er børje som har startet tråden
køllene passer fint til folk som vil ha billige greie køller uten veldig god kvalitet..

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hvem er denne "alle" som du refererer til?

lol

over 19 år siden

lol

skjønner jo det!!?!?!

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Jaja!

Hvordan kan dere bevise at Børje startet tråden?

Jeg har ikke startet tråden, men neste gang jeg finner noe spesielt om Nettogolf skal jeg starte en tråd om det. Grunnen til det er å oppveie litt av det negative oppgulpet her inne som mange kommer med. Det er vel ingen her som har påstått at køllene passer Tiger? Hele poenget er at det er fint med et firma som tilbyr billige køller til nybegynnere som ikke har noe peiling selv. Tror faktisk at de fleste her inne ikke hadde spilt dårligere med Maltby hoder og tilpasset skaft. Har inntrykk av at høy playability sikkert hadde hjulpet mange her og....

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg kan godt være "alle"... :)

ghettogolf

over 19 år siden

ghettogolf

Jeg er alle, og det er kona mi også!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Sol,
du kan sikkert være alle også for alt jeg vet, men du har jo til og med forklart at du ikke har grunnlag for å mene noe om det, siden du kjøpte utstyret ditt et helt annet sted med et helt annet merke....

Sammenlikningen din er så dum og personlig at det er nesten umulig å kommentere det.

Er det noen av dere som fjaser om at Børje selger dritt som i det hele tatt har sett en kølle fra Nettogolf? Kanskje til og med testet en kølle!
ikke? Nei, da er jo grunnlaget for å hause opp hvor dårlig kvalitet det er på dette utstyret voldsomt tilstedeværende.

Dette blir bare patetisk.

Preben

over 19 år siden

Preben

Virker som Børje har mange ansikter her nå, han er vel Trønder også ....virker slik.
Virker litt amatørmessig slikt opplegg.
Jeg er enig at det virker åpenbart hvem som startet denne tråden.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

ANGÅENDE KVALITET:
Mats Modeer - Norges mest anerkjente køllemaker - anvender stort sett bare køllehoder fra Maltby og Ashton.

Say no more... ;-)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Virker mest som om det er mange unge lufthoder her som bare skriver for å presse frem kranglingen.

Børje er nok meg også tenker jeg. hvem som helst kan jo regge et navn og bruke det til hva som helst.

Hilsen Børje... nei, oops.. der avslørte jeg meg....

doh...

Fritz Andersen

over 19 år siden

Fritz Andersen

Har akkurat kommet over denne interessante debatten, og vil dermed komme med mine egne erfaringer om disse køllene, da jeg faktisk har vært i besittelse av et sett fra nettogolf i sesongen 2004.

Jeg var ikke fornøyd, og spillet mitt tok seg opp da jeg byttet til køller fra en av de store fabrikantene.

gidder ikke spekulere i grunnen til det, men syntes det var en grei erfaring å dele med dere.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Nå har det tatt av helt for enkelte, og da er det på tide at jeg selv gjør det også.
Vil gi dere forståsegpåere en mulighet til å teste utstyr fra meg, til en billig penge, slik at dere vet hva dere uttaler dere om.
Alle her inne kan kjøpe en av følgende pakker for 3000 kr, inkl.moms og frakt. Da vil dere i alle fall ha sett hva dere kritiserer.

"Toski T56 3 - SW og GW, silverFox bag, "
"Maltby CER 851 UM 3-SW alpha hybrid og SilverFox bag"
"Maltby Cer E serie 4 - SW + Alpha hybrid og SilverFox bag."
"Maltby Logik Lady 4 - SW + Logic lady hybrid og SilverFox bag."

Dette er ett tilbud jeg gir i litt fandenivolsk glede, og gjelder kun bestilt via mailknappen på innleggene mine. Er således ett lukket tilbud her inne, og gjelder ut mandag 25 sept. kl.24.00

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Børje,

Si litt om hvem de forskjellige pakkene passer for da? Seriøst interessert.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Alle settene har topp playabilityfacktor, Toski og Cer 851 passer fra kurs og så lenge de vil. Ingen begrensning i hcp, vil altid være lettspilte. Cer E serie er spesialdesignet for saktesvingende, f.eks. senior og damer. Logic lady for damer selvsakt. Begge beregnet fra kurs og videre. Alle settene kan ved riktig skaftvalg passe til de fleste, men en singelhcp. spiller vil nok føle de litt for tamme.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

....og du har hybriden i 26 grader og bag'en i sort ?

Hvor mye skal du ha for å hive på en putter på toppen?

(til dere andre - merk dere at jeg alltid har vært en kraftig kritiker av Børje - men i denne tråden får han for mye og usaklig juling. Nå vil jeg teste sjøl - så kan jeg kritisere eller rose ut fra det)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Alt er på plass Sam, regn med 500 for putter.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Utmerket Børje, men puttern står jeg over. Kom plutselig på at jeg har en stående på lager som kan brukes i et reservesett.

Hva slags info trenger du angående skaft etc og hva må du ha av info i bestillingsmailen ?

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Send meg bare en mail, så tar vi det derifra, ikke her inne

anonym

over 19 år siden

anonym

eneste kritikken jeg har gitt er at denne mannen ikke kan tilpasse køller til folk, bare lime sammen det de blir enige om over telefon eller mail....

OG kritikk for at han starter en tråd som snikreklame for sitt høstsalg. Ser ut til at han lyktes med planen sin :)

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Snikreklamen har jeg også kjeftet på Børje for, men deler av denne tråden går ut på at han jukser med nick og selger dårlig kvalitet, og kritikken kommer på ganske guffen måte. Det siste er det jeg skal teste nå. Når det gjelder snikreklame så har webmaster akseptert det - og da får vi kanskje leve med det som en del av forumet. Han er jo ikke akkurat alene om det her.....dessuten så har han tatt noe av den kritikken til seg - slik jeg ser det.

b

over 19 år siden

b

Anonym - å slenge på ett såkalt morofjes :) for å ta brodden at de usakelighetene du kommer med her oppe holder ikke.. Du er og blir en idiot dersom du virkelig mener at det eneste du har kritisert Børje for er tilpassningen.

anonym

over 19 år siden

anonym

Det er da ingen ting gærent med kvaliteten, for han bygger med kjente komponenter. Men det nevnes til hans forsvar at han tilpasser for en billig penge. Børje sier selv han ikke er kompetent til å tilpasse køller.....hvilket er temmelig åpenbart, uten utdanning som pro eller køllemaker for den saks skyld og ikke minst nivået han selv spiller på.

Men det er åpenbart at det er han selv som startet denne tråden...

Det er jo bare for Børje å få de som styrer siten til å bekrefte eller avkrefte om den som startet denne tråden har samme ip adresse, men det tør han ikke fordi han vet hva svaret derfra blir:)

anonym

over 19 år siden

anonym

b.
Jeg sa jeg hadde kritisert for at mannen ikke er kompetent til å tilpasse utstyr, hvilket han selv bekrefter. Jeg kritiserte han for å starte denne tråden med maske på.

Dersom du mener jeg har kritisert for noe annet får du komme med eksempel da.....Og hva slags usaklighet har jeg kommet med?

c

over 19 år siden

c

det er for eksempel temmelig usaklig å påstå at det er åpenbart at han har startet tråden selv. Dette vet du ingenting om, og da blir det bare en teit påstand.

det er ingenting som er åpenbart, med unntak av at du kun skriver for å sverte han og hans butikk, selv om du hverken kjenner personen eller produktene. det i seg selv er temmelig usaklig.

Til annonym

over 19 år siden

Til annonym

Hva Børje eventuelt skriver på dette forum er uansett veldig mye mer sakelig og konstruktivt enn din kontinuerlige hetsing under div. nick! ...og hvis du er den køllekællen jeg tror du er, blir dette bare enda mer patetisk.

anonym

over 19 år siden

anonym

men det Er jo han som har startet tråden jo:)

Slicer`n

over 19 år siden

Slicer`n

Nå må du slutte med tullpratet ditt anonym, du høres ut som en furten unge som ikke får nok oppmerksomhet. Du har ingen som helst mulighet til å vite hvem som er hvem her inne, og ikke har du noe med det heller. Dette er ett åpent forum hvor alle har anledning til å være hvem som helst, og så mange som helst. Tipper at du selv også skriver under ulike nick av og til.
Jeg vet ikke hvem som startet denne tråden, for alt jeg vet kan det faktisk være deg selv, for å gi deg mulighet til å kverrulere. Det som er interisant, er at uansett hvem det er, er vedkommende i sin fulle rett så lenge forumet er basert på frivillighet.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Hvor mange har bestilt Børje?

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Ser ut til å bli 5 eller 6 så langt

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Du fikk mailen min Børje?

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Bare for å imøtekomme evt. spekulasjoner innlegger "Til annonym (25.09.06 kl. 14:03)" måtte ha angående "køllekællen" så er det ikke jeg som hetser Børje.
Tvert imot handler jeg en del hos Børje og har ingen problemer med hverken spilleegenskaper eller kvalitet på utstyret derfra.
Kvaliteten på utstyret er ihvertfall klart bedre enn kvaliteten på debattantene i denne diskusjonen.....

Yngve

over 19 år siden

Yngve

den fikk du klem på.......

anonyme hetsere er vel så langt ned på matkjeden som man kan komme.

b

over 19 år siden

b

Anonym sier:
Jeg sa jeg hadde kritisert for at mannen ikke er kompetent til å tilpasse utstyr, hvilket han selv bekrefter.

Mener du virkelig at alle de som selger golfutstyr skal kunne tilpasse utstyr for å selge og dersom de ikke kan tilpasse så er det fritt frem for å kritisere. Børje sier jo at han ikke kan tilpasse utstyret. Hadde han tilpasset utstyr og ikke sagt fra at han ikke har det som skal til så kunne du kritisert. De 5 - 10 som virkelig kan tilpasse utstyr hadde jo fått gode tider dersom det kun var de som kan tilpasse som kan selge.

På hvilket grunnlag kan du påstå at har startet denne tråden "med maske på". Du har ikke kommet med annet enn ikke dokumenterte påstander og tullpreik enda.

Disse to grunnene er mere enn tilstrekkelig til å si at du er totalt på viddene og trolig ikke er helt skarp dersom du ikke ser det. Beklager - sånn er det.

anonym

over 19 år siden

anonym

Det var ikke jeg som dro inn titpassing av utstyr. Jeg bare kommenterte til den personen at det var litt irrelevant her siden Børje ikke har peiling på tilpassing av utstyr.

Jeg vet jo at Børje er den som startet denne tråden, det vet jeg fra sikre kilder i hans egen krets....

b. du er patetisk som kaller meg idiot og så klarer du ikke konkretisere din påstand om at jeg har kritisert Børje for flere ting enn de jeg selv nevnte. Det er vel også åpenbart hvem som er idioten i denne sammenheng:)

hilsen sylskarp

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Dette blir verre og verre... nå med henvisning til anonyme personer i Børjes "egen krets". Ikke alle forunt å ha sin egen krets. Det er det feigeste våpenet i verden - "noen du kjenner som jeg ikke vil si hvem er har sagt at du har sagt at"....

Selv er jeg litt overrasket over at Børje ikke har svart på bestillingen min....

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Har nettop stengt butikken for dagen Sam, og her har det gått slag i slag hele dagen. Har aldri fått så mye positive tilbakemeldinger som i dag, det har blitt lakt merke til en del horible uttalelser de siste dagene.
Du får mail i løpet av kort tid.

Trønder

over 19 år siden

Trønder

Jeg vil bare avkrefte at jeg er Børje. Har aldri møtt Børje heller i mitt nabolag i Verdal.

Lykke til med høstsalget Børje. Kommer mail fra meg og.......

100

over 19 år siden

100

100

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Kjære hr. typisk,

Dette er settingen;

Børje går knallhardt ut og selger til noen her på forumet.

Hvis det han selger er dårlig ræl - hva slags reklame tror du det blir for ham da ?

Selv har jeg kompetanse god nok til å ta tak i noen som lurer meg - så ikke vær bekymret for meg. Nå gir jeg Børje en sjanse - og når jeg gir ham den så skal jeg være fair. Det er noe annet enn det mange andre har vært i denne tråden. Så får vi se når køllene har gått noen runder sammen med Sam.

Luna

over 19 år siden

Luna

Har vel aldri helt hatt sansen for Børje, men nå har han iallefall min fulle sympati takket være idioten annonym

Moderator

over 19 år siden

Moderator

Jeg foreslår at anonym roer seg ned, og at tråden faller tilbake på det opprinnelige temaet.

Videre unødvendig krangling vil fjernes.

Fritz Andersen

over 19 år siden

Fritz Andersen

Det opprinnelig temaet ja. Køllene var ikke etter min smak som sagt høyere oppe. De kjentes meget lite kompakte ut ved balltreff, og man fikk ytterst sjelden den fantastiske følelsen av et slag som bare slår seg selv. jeg vil ikke anbefale disse køllene.

regner ikke med at disse empiriske data anses for krangling og blir fjernet herr moderator, på tross av at de er til ugunst for nettogolf og en åpenbart godt likt børje pedersen

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Synd at du fikk noe du ikke ble fortrolig med, du skulle benyttet deg av returretten du har om du ikke er fornøyd. Ville være fint å få vite hvilke jern det var. Ble de kjøpt i butikken, eller på webshopen?

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Maltby/Toski/Infiniti/Integra/SMT/Dynacraft som er merkene Børje har eller har hatt spenner fra rene player's blades til det mest tilgivelige game-improvement som finnes på markedet.
Hvis noen ikke liker køllene så er det fordi de har valgt feil modell eller feil skaft.

Hedvir

over 19 år siden

Hedvir

Jeg skal snart selge leiligheten min. Da er det godt å vite at jeg slipper å betale i dyre dommer for å avertere den på finn.no og i aftenposten. Det er visst bare å legge den ut på Scangolf.

Tosk

over 19 år siden

Tosk

Skulle nesten tro det var David Toska som designet Toski-køllene.. "Stjålet design"

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Å selge eiendom på Scangolf er sikkert en super idé, Hedvir. Supersmart.

Bønnings

over 19 år siden

Bønnings

Norsklæreren kan sikkert korrekturlese prospektet:-)

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Del 1 av test Børje P's butikk er over og foreløpig er jeg fornøyd.

Køllene kom lynraskt. 3 dager fra ordre til levering er bra.

Litt snodig at sandwedgen ikke var samme merke som resten av køllene. Det står ovenfor at alt fra 3-SW skal være Maltby.....men SW var Alpha. Minste bladet jeg har sett på en SW - men den funket ok. Litt korte skaft - men Børje har selv sagt at han ikke spesialtilpasser.

Spilte med køllene i dag - ingenting å klage på - superforgiving, litt kortere flight enn på mine vanlige - men det kompenseres jo lett. Ballbane som forventet. Kanskje ikke stor feel, men fullt mulig å kontrollere draw/fade.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

SW byttet skyldes at jeg hadde ikke sw fra settet inne, og leverte en bedre wedge i stedet for å vente en uke. Liten glipp at du ikke ble informert om oppgraderingen.

haha

over 19 år siden

haha

oppgradering du liksom... LOL

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Del 1 av test Toski køller fra Børje P's butikk er over for min del, og jeg er også foreløpig fornøyd.

for å si det slik. kvaliteten virker helt ok, og køllene er veldig VELDIG lettspilte. Tilgivende er ikke dekkende for hva jeg følte resultatet av et drittslag ble. det spiller nesten ingen rolle om jeg treffer alt fra skaftet til tåa på køllene. ballen går rett frem.....

Dette gikk litt ut over evnen min til å forme høyre og venstreskru, men siden jeg kun gjør dette for å skryte av at jeg kan det her inne på Scangolf Skryt og krangleforum, så har det ingen betydning for meg..... :O)... tør sjelden å prøve meg på sånne slag på banen uansett....

I tillegg, så er det et 3'er jern i baggen, og jeg har aldri før slått med 3'er jern, men det kommer jeg nok til å gjøre nå, for dette 3'er jernet er ikke mye vanskeligere å slå rett med enn 5'er jernet jeg hadde før.

De eneste negative tingene jeg har å si er små bagateller.
1. De ser ikke så bra ut som mine Taylormade køller: Svært liten betydning når man får så gode resultater.
2. Jeg mistet litt lengde, men dette kan godt komme av at man bruker litt tid på tilvenning til nye køller: Svært liten betydning, da vi kanskje snakker om 5 meter på de lengste jernene.
3. SW kommer til å bli skiftet med en skikkelig wedge, da dette var en CB kølle, noe som sjeldent gir gode resultater om man spiller mye nærspill med SW.

Alt i alt, så virker dette helt supert, men jeg skal ta en skikkelig sammenlikning denne uken, og slå med begge settene på hele treningsfeltet på Tyrifjord. først da vil jeg vel kjenne de reelle forskjellene på direkten.

husk, TM køllene koster 9000, mens settet fra Børje kostet 3000. Dette var riktignok spesialpris, men alikevel verdt å ta med i betraktningen.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

NB!
haha:
dine gjøkete uttalelser om kvaliteten på køllene kan vi leve uten. du har ingen forutsetninger for å påstå noe om dette, og da kan du like godt holde smella....

:O)

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Enig Yngve. Det er helt ok å kunne ha føstehåndsinntrykk av komponentkøller - istedet for å måtte stole på fluffy uttalelser fra noen som aldri har testet. Når jeg spiller 3-4 slag dårligere enn hcp på første runden med køllene så er det neppe så mye galt med dem...

ulven

over 19 år siden

ulven

Bare et spørsmål til alle som automatisk kaller golfutstyr som ser ut som de ligner på en annen modell for dårlige. For meg ser det ut som verdens desidert beste spiller bruker en putter som ligner mistenkelig på en eldre Ping-modell. Er denne putteren da automatisk dårligere enn originalen?

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Yngve, har du fått testet Toski mer nå? Har du noen utfyllende kommentarer i forhold til det du skrev for 02.10?

trengs ikke..

over 19 år siden

trengs ikke..

toski er helt ok for nybegynnere.. har du etablert hcp så burde du kjøpe noe annet!!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Hei,

jeg kan si en ting. det er 100% trygt å handle av Børje Pedersen, og hvis du ikke er ute etter å ha noe i baggen du skal skryte av at er de lekreste på design, fra de kjenteste merkene som spilles på av de besteste spillerne, så er det ingen grunn til å ikke velge Toski.

De er som sagt superlettspilte, og ga en god kvalitetsfølelse.
ingen store negative opplevelser å melde om i det hele tatt.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Yngve, takk for inputen. Jeg har handlet hos Børje før og det fungerte meget greit.

Jeg spiller idag med et merke som er lite utbredt i Norge og de fungerer helt ok, men etter 6 år vurderer man jo gjerne noe nytt. Viktigste er at køllene er lettspilte og kjennes bra i balltreffet, behøver ikke være et kjent merke med lekker design.

Hvis "trengs ikke.." har noe seriøst å komme med istedenfor ubegrunnet fjas er det bra, hvis ikke klarer jeg meg godt uten hans/hennes "hjelp".

M45

over 19 år siden

M45

Jeg spiller med Toski ToughShot 17* (utility wood) og har en Toski putter (anser type). Begge køllene er kjøpt i deler hos Nettogolf og montert av meg selv. Børjes anbefalinger mht til skaft på U-wooden fungerer helt perfekt for meg.

Øvrige køller i baggen (og i skapet) er :
Jern: Maltby M45 2I - PW
Wedger : Maltby M-series 50, 56 og 60 gr.
Wooder : Maltby CT 250 3W og 5W
Driver : Maltby CT 250 10.5 gr.

Jeg er meget fornøyd med mine køller og den service jeg har fått hod Nettogolf.

Til "trengs ikke" : Toski leverer køller for "alle" ferdighetsnivå.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

M45,
visste du ikke at Toski sine blades er for grønt kort spillere?

lol......

M45

over 19 år siden

M45

Til Yngve : Nei det viste jeg ikke!

M

over 19 år siden

M

Hvor mange køller har du i bagen, M45 ????

Yngve

over 19 år siden

Yngve

det tror i hvertfall "trengs ikke" så da må det jo være sånn.

toski?

over 19 år siden

toski?

hva er det for no crap?

48

over 19 år siden

48

har ikke hørt om toski.. høres ikke bra ut...

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Kunne kanskje være basert på tanker fra "mesterhjernen" Toska. Men noe med tosk i navnet klinger ikke så bra på norsk. Nesten like fint som denne Fitta bilmodellen som ble hetende noe annet på norsk.

M45

over 19 år siden

M45

til M: jeg har stort sett 14 køller i bagen, resten står i skapet, bytter ut noen køller avhengig av bane og forhold.

anonym

over 19 år siden

anonym

Honda Jazz heter FIT i Kina, ikke verre enn som så;)
Er litt overdrevet den der historien.

Japp

over 19 år siden

Japp

Det var en annen som het Fitta i Italia

anonym2

over 19 år siden

anonym2

Nei, Historien er ikke så veldig overdreven. Den skulle verdenslanseres som Honda Fitta, men de ble oppmerksom på at det var litt uheldig i tide.

Mitsubitsi Pajero heter forresten noe helt annet i Spania....

Se her....

over 19 år siden

Se her....

http://www.orapp.no/oversikt/2002/131/rapport/183

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her