Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfball

Finn Erling Bastviken

over 21 år siden

Finn Erling Bastviken

Jeg er 75 år og spiller med damekøller. Jeg er blitt fortalt at jeg kan øke utgangshastigheten og derved slaglengden ved å bruke myk ball. Problemet er at jeg ikke har funnet noen som kan navngi en "myk" ball. Bruker vanligvis Topp Flite som skal være av den hårde typen.

Gammel mann gjør så godt han kan, men håper på informasjon

Ole Rune Nydal

over 21 år siden

Ole Rune Nydal

Hei !
Myke baller går ikke lenger enn harde baller.
Myke baller gir mer stabil pitching, chipping og putting.
Dyre baller som Titleist Pro V1, Maxfli Revolution (A10)
har begge egenskaper.
Den største variabelen når det gjelder lengde, er ditt eget
slag.
Tren primært opp håndledd og skulderrotasjon for å øke
hastighet på køllehodet.

Turen , Senior

over 21 år siden

Turen , Senior

Spill med så dyre baller du ha råd til og som står i stil med dine ambisjoner. Mister du ingen eller lite baller anbefaler jeg deg å prøve de dyre moderne ballende. Er du fortsatt mye i skogen og eller andre steder som stjeler baller handler det mere om å utvikle teknikken som kan gi deg flere fairway og greentreff.

Beste hilsen

Senior Turen

HM

over 21 år siden

HM

Jeg har lært at det er en sammenheng mellom kompresjon på ball og svinghastighet.

Svinger man langsomt skal man bruke en ball med lav kompresjon. Svinger man fort kan man bruke en med hardere kompresjon.
Dette kommer av at en som svinger langsomt ikke klarer å trykke så hardt til en hard ball at denne komprimeres nok til å utnytte "spretten" som komprimeringen av ballen gir.
Mykhet og kompresjon er etter det jeg vet ikke helt det samme. En ball med høy kompresjon kan ha et mykt skall og derved være mer stabil på nærspill + at skallet kan være med på å gi mer spinn

Prøv Dunlop Loco. Loco står for Low Compression. Den er dessuten ganske billig. Det går også an å bruke baller som er beregnet for damer.

Det beste rådet er at du spør en pro. Han/hun vil kunne gi deg de beste råd.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her