Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hjelp!! Callaway??

golfballen

over 19 år siden

golfballen

Trenger litt hjelp til valg av køller!! Kjøpte meg akkurat nye taylor made rac ht, er veldig fornøyd med alt bortsett fra ballbanen. Har snakket med diverse proer og de mener jeg bør skaffe meg køller som er tilpasset en hardere sving, har planer om å gå for callaway x-tour!! er det noen som har erfaringer og kunnskap de vil dele, eller evt andre anbefalinger???

DU

over 19 år siden

DU

kan ta et søk her på forumet..........

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

....... kjøp køller av en god pro - da blir det ikke feil neste gang også..... Anbefaler Darren på Miklagard.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Hva er problemet med ballbanen da?

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Rac HT lages vel ikke lenger, kjøpt brukt eller bare gammelt nytt?

golfballen

over 19 år siden

golfballen

kjøpte de nye, men det var fjorårets, ble jo litt rimeligere... det som er problemet er at jeg slår ganske hardt, og istedenfor lengde får jeg høyde, derfor tenker jeg at køllene jeg nå skal skaffe meg bør være en del stivere og et køllehode med et litt annet tyngdepunkt... har ingen problemer med hook eller slice, føler jeg har bra kontroll selvom jeg tar i en del mer, og tror da at det finnes litt mere utfordrene køller som vil utvikle meg videre!?!

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Høres ut som du kanskje burde vært på LT køllene til TM hvis du skulle spillt på TM ja. Jeg hadde ikke giddet å bruke ekstra penger bare for å få Callaway, har av en eller annen grunn fått en voldsom fascinasjon for TM køller. TM har lansert noen nye r7 TP jern nå (ikke r7 XD), du kan se og sammenligne forskjellige spesifikasjoner på www.taylormadegolf.com . Hvis du tør så er det vannvittig mye penger å spare på å kjøpe gjennom ebay. Hvis du har samvittighet til det så kan du jo prøve hos en pro først, men jeg hadde ikke det, jeg bare bestillte og angrer ikke.

golfballe

over 19 år siden

golfballe

Takk for at du tar deg tid....men er det ikke mye knot med toll og moms og drit hvis man kjøper på e-bay?? har vært inne på tanken før, men kommer alltid til den vanlige konklusjonen at det er knot liksom...

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Moms på 25 % og frakt på 30-100 $ kommer i tillegg. Da leveres det på døren din etter 3-5 dager. Er svært lite knot. Jeg fikk mitt taylor made r7 XD sett ferdig fraktet for 529.99 $. Det er drøye 3000 kroner. Dette settet har ikke komme til Norge enda, men jeg vil tippe at det vil ligge på mellom 8 og 10 tusen da det har en retail pris i statene på 1000 $. Kjøpte også en r7 460 cc driver for 350 $ fra rockbottom, men har sett den nede i 250 på ebay. System for betaling o.l. er trygt så lenge du holder deg til annerkjente selgere i statene. Pass på at du søker slik at du kun får opp de forhandlerene som sender til Norge, så slipper du å bli skuffet.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Vet ikke hva du ga for ht settet ditt, men som et eksempel så går de i grafitt- stiff for 299 $, altså 2000 kroner, med frakt og moms knappe 3000 ferdig levert på døren. Hva ga du for dine?

snappy

over 19 år siden

snappy

Du kan bytte i mine... Mizuno MP-33

Henke

over 19 år siden

Henke

Jeg kan gi deg et tilbud, men det varer bare frem til fredag. Du kan få byttet køllene dine med mine. Jeg har et veldig godt Acer-sett...replicaer av Callaway Big Bertha Fusion. Burde få orden på ballbanen din. Har en kompis som slår rene markkrypere med disse...

golfballe

over 19 år siden

golfballe

Kjøpte mine for 5000 i sverige for et par måneder siden..

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Prøv tourversjonen av Nike Slingshot eller Titleist 695CB. Begge gir lavere utgangsvinkel og mindre backspin, og er dermed perfekt for hardtslående med for høy ballbane. Ville ikke valgt Callaway. Valg av ball spiller også en liten rolle for høyden.

HrG

over 19 år siden

HrG

Du skriver at du slår høyt.... Hvor langt slår du ca med 7-jern da? Høyde er absolutt ingen uting. Om jeg slår 10 meter kortere med hvert jern, spiller det ingen rolle så lenge jeg vet ballen stopper i nærheten av der den lander :)

golfballen

over 19 år siden

golfballen

Jeg slår vel rundt 150 med 7ern, men hvis det er motvind som det ofte er her ute på tjøme og nøtterø så mister jeg fort opp til 20 meter pga løftet den får av vinden. Jeg vil selvfølgelig ikke ha lav ballbane, men lavere enn nåværende, helt enig med deg når det gjelder at ballen blir liggende omtrent der den lander.

735

over 19 år siden

735

Bytt skaft til Rifle project X så skal jeg love deg lavere ballbane.
Køllehodet har mindre betydning. Du kan også de-lofte køllene noe. Ingen ting har større betydning for ballbanen.
Ønsker du å bytte hele settet er kølle kalle sine anbefalinger meget gode, men pass på at skaftet du velger har en stiv tipp.

Snakk videre med en pro om planet ditt. Høres ut som du er noe bratt.
Problemet ditt kan bli svært strevsomt, spsielt i motvid.

Lykke til.

Gå til en pro

over 19 år siden

Gå til en pro

Her var det mange gode tips gitt.
Skulle tro samtlige rådgivere selger køller. Noen gjør det skjønner man.

Helt ærlig golfballen. Ikke hør på alt som blir skrevet. Her anbefales det fra bladkøller til tunge Project X skaft.
Du må oppsøke en pro og få veiledning. Kan være at du bør ha nye køller, men ikke hør på alle bedreviterne her.
Henke er en svindler hvis han ikke fleiper da. Drittkøller som er kopi av Callaway og som ikke koster 5000.
Tipper at måten du slår på i kombinasjon med et fornuftig sett er det du behøver å se på. Utstyrets betydning er overdrevet, selv om du kanskje har et sett som nå er bygget for å få ballen opp i lufta.

Forslitt frase, men gå til en pro og få et skikkelig råd. De har desuten tilbud på mange fine sett nå på høsten

735

over 19 år siden

735

Jaja. Vi er vel alle enige om at en prat med en pro er en helt riktig ting å gjøre, men nå har jo golfballen lagt inn en annonse i dette forumet for å høre om andre har hatt det samme problemet, og eventuelt komme med erfaringer.

Å i det hele tatt hevde at Rifle project X er et tungt skaft er jo bare helt fullstendig sprøyt. Det er et av de letteste stål skaftene det er mulig å oppdrive. Her er en liten sammenligning:

True temper dynamic gold:
X300: 137g
S300: 130g
R300: 127g

Rifle flighted:
4,5 - 5,0 - 5,5: 115g-136g

Rifle project X:
4,0: 101g-105g
5,0: 109g-113g
6,0: 115g-119g

Referanse:
http://www.royalprecision.com/precision_steel_flighted_i.html
http://www.royalprecision.com/precision_steel_projectx.html
http://www.truetemper.com/golf/dynamicgold.asp

Slingshot tour og 695 CB er ikke bladkøller!
Køllehodenes volum er mindre, og cavity backen er mindre, men å kalle dette bladkøller er feil.

"Gå til en pro" : Sjekk faktaene dine før du kommer med påstander.
I rest my case!

snappy

over 19 år siden

snappy

Ikke unormalt å miste 20m i motvind. Spesielt i to køllers vind..

snappy

over 19 år siden

snappy

Lær deg andre slag... Er nok ikke noe galt med køllene

735

over 19 år siden

735

Helt enig i det Snappy.
Men feil kølle/skaft kan gjøre at man lettere "ballooner" ballene.
Og da mister man fort veldig mange meter.

Been there, done that, don't want to go bak there ; -)

Gå til en pro

over 19 år siden

Gå til en pro

Med Bladkøller mente jeg Mizuno MP-33 som en nevnte.
Jeg vet at 695 CB er cavity back, men de er vel ikke av de mest lettspilte.
Vet en som spiller med Project X i Callaway X-tour. Jeg baserte min uttalelse på hans kommentar. De er laget for gode spillere som ønsker en lav og kontrollert ballbane. Virker som det er et visst sprang fra TM HT til å gå til tøffere køllehoder og skaft som også krever mer av spiller.

Står fast ved at han bør gå til en pro.

Golfballen

over 19 år siden

Golfballen

Jaja da endte jeg opp med callaway x-tour med dgs300 skaft. regner med at det blir en utfordring å begynne med disse, men har god nok tid å trene på... Men en ting jeg lurer på, er hvorfor alle er imot callaway??? ihvertfall en del... jeg har aldri vært skuffet etter å ha prøvd jerna deres!!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

veldig godt spørsmål..... virker litt som om det er litt jantete holdninge til Callaway faktisk.
Mange sier de hater Callaway, og plutselig en dag når spillet butter og Protimer ikke hjelper lengre, så skifter de ut Mizuno bladesene sinde med Big Bertha jern.. hehehe.....

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Med hensyn til Callaway så vil jeg presisere at Callaway helt sikkert lager kjempegode køller, jeg vet bare ikke om de er verdt de tusenlappene de koster ekstra i forhold til de andre store merkene som TM, Ping og Nike.

Henke

over 19 år siden

Henke

Burton i snowboard, Adidas i friidrett, Fender i gitarer, Levi's i klær...

...man har en tendens til å sky de største. Jeg føler det er greia med Callaway. Helst skulle man vunnet The Open med hjemmelagede køller og Felleskjøpet-cap på hodet, for å holde det egenklippede håret borte fra øynene.

Luna

over 19 år siden

Luna

Er Callaway dyrere enn de andre store merkene?
Har spilt på x-14 pro series i 4 år nå.
Lettspillte køller av høy kvalitet.
Har testet mange andre sett, men har enda ikke funnet noen bedre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her