Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvit-Gul tee i hakkadal

egolf

over 19 år siden

egolf

Sitter å leser innlegg fra litt tilbake i tid, og lurer bare på om scud brukte annet enn PW på vår korte lette bane

Klikk

over 19 år siden

Klikk

Den er kort, men ikke lett. For mye blinde utslag og innspill. For mange blinde greener man ikke ser formen på når man spiller inn.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

I lys av alle de som ropte hvit tee FØR turneringen - var det skremmende få birdier - selv om man spilte fra gul....? Hva skjedde ? Regnvær ? Linksvind ?

Klikk

over 19 år siden

Klikk

Les hva jeg skrev over. Pluss at avstandsmerker er målt langs fairway. Stod man på 100 m merket kunne det være 100? 90? 80? Tja. la oss gjette. jeg slår 90. Ops, ti meter for langt, ujevn green der putten hopper vekk. Dobbel.

200

over 19 år siden

200

Jeg er enig i at de røde og gule pinnene kan være satt noe rart på Hakadal. Dette bør utbedres.

Jeg har lest mye rart på dette forumet, men jeg kan vel ikke si meg enig med klikk som skylder på ujevne greener.

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Greenene var trege, men de var ikke spesielt ujevne. Kanskje Klikk forveskler det med ondulering? :)

Bamse

over 19 år siden

Bamse

I forhold til mine forventninger synes jeg greenene var bra - spesielt backnine. De var jevne, de var ikke spesielt trege etter norsk standard og stort sett var onduleringene greie i forhold til hullutforming og hastighet.

Klikk

over 19 år siden

Klikk

Overall så rullet det bra på greenene. Sammenlignet med andre baner i Norge er dem ikke trege, men veldig fine på hastighet. Ja jeg har spilt mange baner i år.

Jevnheten på frontnine var dårlig. Jeg bommet flere korte putter pga hopping til siden. På back nine skjedde det bare 1 gang.

200: Det er ikke noe å være enig om at greenene ikke var jevne. Når ballen hopper vekk fra linja er dem ikke jevne. Back nine var jevn, som sagt :)

Jeg tror banen blir bra til neste år når den får satt seg. Selv om den har endel blinde slag.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

På første ni var ikke greenene spesielt jevne. Jeg bommet 5 korte (1-1,5 m) på grunn av at ballen fikk et kakk til en side. På back nine bommet jeg én pga dette. De andre puttene jeg bommet var nok min gode evne til å pulle putter :D Hysj Simen, ikke mobb!
Men nå er greenene helt ny på front nine - og jeg synes de var veldig bra til å være så ny.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Klikk: Kanskje ikke så rart man bommer når man hopper til siden?

egolf

over 19 år siden

egolf

Fint at dere ikke er helt fornøyd. det tolker jeg som at banen er utfordrene og at det helt klart er ting som bør rettes på.
ellers må jeg takke for et bra oppmøte og den gode stemningen i min flight. Tipper at om et år når banen har satt seg, vi har fått satt ut flere krakker og søppelbøtter, samt fått opp en bjelle på hull 17 og 18 pluss at flere av oss har fobedret spillet vårt, ja da har vi VERDENS BESTE BANE.

Scud

over 19 år siden

Scud

egolf; jeg brukte ikke Pw på et eneste slag på banen, den var bare ekstra drass i bagen. Derimot satte jeg ny lengdepers med 3-jernet, slo over 290m med 3-wooden, slo 100m med halvsving på lob-wedgen og hadde ingen problemer (lengdemessige) med å nå alle par5 hullene (utenom 17) uten å bruke driver.
Det at banen er kort betyr ikke at den er lett. Det var en interessant og morsom bane, men litt rar avstandsmerking og upresis baneguide kostet noen slag. Imponert over kvaliteten på de ferske greenene, og hadde bare ett eneste slag som var hemmet av uferdig fairway.
Smilende Sam; Det at man bytter fra hvite til gule utslag betyr ikke at man får en orgie av birdier. Det betyr kanskje at det blir lettere å få par, og det betyr at de dårlige spillerne bruker færre slag. På Hakadal betyr det også at baneguiden ikke blir riktig.......

Bamse

over 19 år siden

Bamse

egolf,
"Verdens BESTE golfbane" (og alle andre kombinasjoner av små og store bokstaver og andre skrivemåter rundt temaet) er TM'a og Copyright'a av - Verdens BESTE golfbane: Milagard, så hold deg unna!

:o)

Bamse

over 19 år siden

Bamse

(snakk om flause - tenk å ikke klare å skrive navnet på verdens beste golfbane rett en gang)

"Verdens BESTE golfbane" er selvfølgelig Miklagard.

Simen

over 19 år siden

Simen

Til hull 15:
Mener du virkelig at greenene på Hakal i går var trege ?????
De var rake og fint klippet spør du meg....

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Ja, for meg var de det, men jeg er jo bortskjemt med å putte hver uke på VERDENS BESTE GOLFBANE, nemlig Miklagard. På mandag var stimpen der på over 13. Tipper Hakkadal lå på 8

Klikk

over 19 år siden

Klikk

Sim Sala Mander: jeg hoppet etter jeg bommet også

Greenwatcher

over 19 år siden

Greenwatcher

Greenene på Miklagard er som å kjøre Ferrari.
Greenene på Hakadal er som å kjøre varebil.
Men greenene på min hjemmebane er som å kjøre beltevogn i ei steinrøys, så jeg fryder meg over egen god putting i Hakadal.

egolf

over 19 år siden

egolf

Bamse
Miklagard, tja det var noen som lurte på om dere har 6 eller 9 hull i går så jeg vet ike jeg. Men uansett var det gøy i går og bra vi ikke spilte fra hvit for da hadde jeg vel ikke fått puttet på mange hull, med andre ord spillet var ikke helt i vater.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Artig tråd:-)

Og nei Gunder jeg skal ikke erte deg for at du ikke var helt innskutt med putteren.....Selv om du sa du hadde verdens beste putter....ops der ertet jeg vist litt av likevel...

Nevner i en bisetning at jeg brukte 26 putter på runden jeg gikk i Hakadal i dag, 13 front og 13 back. Noe som var ny pers med 1 putt.

Tipper nok at det stort sett er mannen og ikke greenen...også i Hakadal

Baneguiden som ble brukt på søndag ble laget på dugnad av meg (teksten) og '"st able ford" (resten av guiden ,tusen takk herr able ford, den ble skikkelig fin)

Neste år tror jeg at jeg kan love presis merking til front av green, og at vi skal få snekret sammen en skikkelig baneguide der avstander til vann,hindringer o.l er markert fra tee og fairway.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her