Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årets første konkurs!

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Konkurs med tre mill. i gjeld.
Dette er årets første konkurs for en proshop. Etter som regnskapene for 2003 blir klare, kan det ventes flere. Det er mange proshoper som lever på kreditors regning og nåde. Selv om dette i realiteten er forbudt for spesielt aksjeselskap.
Selskapet Swing It DA(delt ansvar) har levert inn en begjæring til Sør-Østerdal Tingrett om å bli behandlet som konkursbo. Selskapet som ble stiftet i juni 2000, har en anslått gjeld på nærmere 3 millioner. Det som er det viktigste her, er at denne gjelden er opparbeidet de 2 siste år. Gjelden fordeler seg foreløpig slik. Leverandørgjeld: 1,6 mill. Gjeld til Elverum Golf AS: 800.000,-. Bankgjeld: 500.000,-.
Eiendeler er varelager. Det som virker helt på viddene her, er at selskapet ikke har kastet inn håndkleet før nå. Jonas Alvsing og Trond Bårdseng står som eiere med 50 % hver. Sistnevnte er kjent for sitt engasjement i PGA Norge som gikk overende tidlig i fjor. Jeg vil ikke gå inn på årsaker til at dette skjer, men igjen påpeke at proene bør drive med instruksjon, og holde seg langt borte fra proshopvirksomhet. Dette bør de overlate til klubbene, som på sin side bør være varsom med størrelsen på denne driften. Det gjenstår å si at Elverum Golfklubb nå står ribbet for tilbud til sine medlemmer med hensyn til avvikling av turneringer, innfordring av greenfee, salg av reklame samt kursaktiviteter. I tillegg er det i Elverum Golfklubb berammet en ekstraordinær generalforsamling den 15. januar fordi revisor påpekte over 20 feil og mangler i regnskapet. Nå må klubben få et styre som kan klare å rette opp de feil som er gjort, og igjen få tillit hos medlemmene.
Mvh
OER

Leppa

over 21 år siden

Leppa

KJÆRE OER!

Er det ikke deilig å kunne trampe litt ekstra på de som ligger nede så tidlig i det nye flotte året vårt? Stikke Elverum GK i ryggen og vri litt rundt, kanskje til og med strø litt salt i såret?

Tipper du sitter godt tilbakelent i godstolen din, heller opp en sur, bitter røykfylt Whiskey og smiler bredt; nok et år med drittslenging har begynt!

Takk! TUSEN TAKK!

KK

over 21 år siden

KK

Helt enig med Leppa.
Dette er drittkasting på sitt verste og OER bør skamme seg.

Desstuen er Trond Baardseng leder for det nye PGA og har lite og ingenting med den gamle konkursen å gjøre.

Du burde vært utestengt fra dette forumet og heller skrevet på ditt eget som ingen besøker. Klovnklovnklovn.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Det ser ut til at følelsene kommer i kok lokalt. Jeg kan forsikre dere om at det ikke i mitt innlegg skrives negativt om Jonas Alvsing og Trond Baardseng som jeg kjenner godt fra Elverum. Forøvrig ville jeg skrevet det samme uansett hvilken proshop som i Norge det gjaldt. Å slå noen som ligger nede er en dårlig karakteristikk av meg som person, og jeg tar sterkt avstand fra slik ordbruk. Kanskje dere burde skrive til Østlendingen og gi dem samme lekse, ettersom jeg har tatt stoffet direkte ut fra artikkel på første side den 6. januar. Jeg tviler på at Østlendingen lar seg kneble i sin journalistikk som går ut på å bringe nyheter av almen interesse. Mitt innlegg tar sikte på å vise hvor vanskelig det er å drive en lønnsom proshop i Norge. Min bemerkning om Baardseng og PGA Norge er det eneste jeg beklager i mitt innlegg. Der var mine informanter dårlig oppdatert. Jeg er også personlig interessert i hvordan denne saken vil innvirke på Elverum Golfklubb, og klubbens framtid.
mvh
OER

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg er ikke fra Elverum men tiltrer likefullt "Leppa" sitt innlegg.... Roalkvam starter et nytt år med nye sure oppstøt - kan noen tvangsfore den mannen med Nyco eller Losec ?

Skjønner du virkelig ikke Roalkvam at det ikke nødvendigvis er hva du sier men måten du sier det på som er så utrolig lite sympatisk?

Leppa

over 21 år siden

Leppa

Jeg er fullstendig klar over at dette temaet allerede er tatt opp på flere golfsider med mer eller mindre Se&Hør preg allerede. Dette er gjort av se ansvarlige for sidene, og er sikkert ment som saklig informasjon fra deres side.

Jeg synes det blir for dumt at du, OER, skriver "Forøvrig ville jeg skrevet det samme uansett hvilken proshop som i Norge det gjaldt"

Meinich sier jo selv at Elverum GK selv tar over ansvar for drift av ProShop/Range/Instruksjon osv, slik at å påstå at EGK står ribbety tilbake medfører vel heller ikke akkurat riktighet!

Jeg er selv langt fra medlem av Elverum GK, men synes likevel at det ikke er hyggelig at disse tingene skjer.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Snakk om å drite i eget reir Olaf.
For å si det rett ut, jeg trodde ikke du var så "full i f... og mett i møkk" som vi sier her i Elverum.
Som du selv sier så er stoffet ditt tatt ut fra artikkelen i Østlendingen, ikke bare det, du har gjort deg flid med å stykke det opp også. Utelatt vesentlige ting og vridd på en del ting.Hvilken hensikt du har med dette er meg helt uforståelig om det ikke er for å sparke de som ligger nede. Det verste er dog at du sprer direkte løgn om din egen hjemmeklubb. Å utelate sannheten er det samme som løgn er det noe som heter. Hadde du bare fortsatt å referere til avisartikkelen hadde det blitt noe annet. I stedet påstår du at klubben er ribbet for tilbud i forhold til avikling av turneringer, greenfeeinnkreving m.m. Tull og tøys og oppspinn fra deg. Klubben har en egen oppegående turneringskomite som avvikler turneringene, noe som ikke berøres av konkurs eller ikke.
Om du leser artikkelen i Østlendingen en gang til så ser du at Elverum Golf A/S selv vil drifte det forretningsmessige, utenom resturangen. Alt dette er i gode hender og under full kontroll hos baneeier, som selvfølgelig er interisert å drifte dette på beste måte. At du også henger ut klubben offentlig ved å påstå at ikke styret har medlemmenes tillit, er helt forkastelig. Vi har ett styre som har gjort en jobb, og vi har en revisor som har gjort sin. La dem derfor også få fullføre jobben sin før du slenger dritt. Om du tør kan du jo møte på årsmøtet og si din mening der.
At du ville si det samme uansett hvilken proshop det gjaldt, vet vi meget godt. Mange har merket seg all den eder og galle du har kommet med vedr. din forrige hjemmeklubb i Kristiansand. Og nå er det din nåverende hjemmeklubb som skal henges ut.
Til slutt en personlig oppfordring til deg Olaf: meld deg ut av klubben, og spill golf på dataspill istedet. Alle behøver ikke å være fornøyd med alt i klubben sin, men vi bør ialle fall ønske det beste for den.
Desverre tror jeg ikke det finnes eksklusjonsregler som fanger opp slik oppførsel som din, men maken til illojal oppførsel overfor egen klubb har jeg aldri sett.
GOD BEDRING

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Beklager golfvenner.
Jeg vil beklage ordbruken i mitt svar til OER, men det måtte bare sies. Har benyttet det meste av dagen på dette, da det han kommer med er så pinlig.
Vi i Elverum Golfklubb er glad i klubben vår, og synest det er leit at Sving it er konkurs. Trond og Jonas har lagt ned en utrolig god jobb her og er godt likt blandt medlemmene. Klubben er meget oppegående og har en meget solid økonomi, og godt med kroner på bok.
Når klubben blir hengt ut på en så sjofel måte av ett medlem, må en reagere.

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Ser ut som OER er inne i en dårlig periode for tiden....

KK

over 21 år siden

KK

Uansett hvordan denne diskusjonen ender bør OER komme med en skikkelig unnskyldning til Swing It og Elverum GK.

Jeg er ikke medlem i Elverum GK !!!

Swinger

over 21 år siden

Swinger

"dårlig periode for tiden"
hvilken tid er det du snakker om??

Forøvrig har OER et poeng. Det kan hende det tvinger seg fram en endring i Pro'ens forhold til klubben.
Jeg er enig med OER at det antakelig blir slutt på Pro'ens salg av utstyr.
Basis for inntektene bør være instruksjon, og tjenester i forbindelse med kjøp av utstyr. Dette vil da også være best for alle parter. Proen kan gå over til å anbefale det som er best - ikke det vedkommende tjener mest på.

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Vel Swinger, han får mye pepper i flere av diskusjonene i dag.

Lake Placid

over 21 år siden

Lake Placid

Jeg skjønner ikke hvorfor OER startet denne diskusjonen, men uansett så beviser det mye av det inntrykket jeg har fått av han over lang tid som "erfaren forumterrorist".

Egentlig så gir jeg beng i OER, men ønsker alle med slike problemer; GOD BEDRING!

Til dere andre ønsker jeg at snøen snart forsvinner og at vi kan konsentrere seg om det herlig spillet/leken/lidenskapen/frustrasjonen Golf! OER trenger ikke grønt gress - for golf på PC'en eller konsollen er ikke væravhengig......(eller hva Børje??)

LP

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Børje.
Til din orientering, så er jeg utmeldt av Elverum Golfklubb før alt dette skjedde. Årsaken er at jeg hadde mistanke om at alt ikke var som det skulle. Jeg er ikke interessert i å betale avgift til en klubb som kan stå foran forandringer. Så for tiden er jeg klubbløs, men ikke lenge håper jeg. Forøvrig vil jeg overhodet ikke kommentere ditt innlegg Jeg har aldri kritisert verken Jonas eller Trond som har kommet i en meget vanskelig situasjon. Og det er ikke min feil. Mye av dette kunne vært unngått hvis de hadde lagt inn årene tidligere. Ingen av dere som skriver her, tenker på leverandørene som sitter med et krav på 1.8 millioner. Dette har intet å gjøre med det arbeid som Jonas og Trond har lagt ned i klubben. Hvis disse to oppfatter meg som en kritiker til dette arbeidet, er det feil.
mvh
OER

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Det er typisk Olaf å ikke ville kommentere meg når jeg påpeker åpenbare feil i hans argumentasjon og påstander. Det synest jeg er helt greit og tar til etterretning.
At du er utmeldt av Elverum golfklubb gjør ettermiddagen lysere for meg, tror foresten jeg tar en liten knert også.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Børje
Det er alltid godt å glede noen.
Ta deg like godt flere knerter.
Det kan du komme til å trenge.
mvh
OER

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Alt løser seg med en knert er åpenbart moralen...

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Moralen bør være å holde seg unna knerten og holde en diskusjon på et edruelig nivå. Hvis glede skal feires med en knert, hva skal det motsatte av glede "feires" med?
mvh
OER

Lake Placid

over 21 år siden

Lake Placid

Hva med å holde kjeft - som "feiring"...... Silencio!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her