Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

golf som medisin

doc

over 18 år siden

doc

Mange har opplevd å få minsket eller kurert diverse fysiske eller psykiske plager etter at de begynte å spille golf. Noen som vil komme med selvopplevde eksempler på slike gunstige bivirkninger av golf.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

jeg sliter med korsryggen, og golf virker å være en av de få tingene som hjelper!

Pasient

over 18 år siden

Pasient

Ja absolutt. Jeg led av sosialangst, etter jeg begynte med golf er dette problemet blitt mye mindre. Muskelspenninger som nok skyldtes angsten er saga blott.

Til å begynne med ble jeg jo stiv og støl etter lang trimtur, men det var en "god" smerte/ubehag.

Fysisk aktivitet gav i hverfall meg mye bedre fysisk og ikke minst psykisk helse.

Godt råd til likesinnede. Det er ikke så skummelt å ta turen til en golfbane, menneskene jeg har møtt er mye mer vennligsinnede en mange her på dette forumet.

Gjør et forsøk, prøv - du kan gå igjen om du ikke klarer det.

704

over 18 år siden

704

Samme som veggiss. Hjelper på ryggplagene mine, da det er mye sidelengs/roterende bevegelse men liten vektbelastning.

Pasient også

over 18 år siden

Pasient også

Har vært plaget av det meste de siste årene, så til slutt fikk jeg golf "på grønn" resept. Det har hjulpet fantatisk og jeg føler meg som et nytt menneske etter en runde. spesielt bra for ryggen og ikke minst det mentale. tenker bare på slag og strategi, - mye bedre enn "lykkepiller".

doc

over 18 år siden

doc

Så lenge en MR av ryggen avkrefter prolaps eller andre mer alvorlige årsaker til ryggsmerter, så skulle vel golf (etter god oppvarming) være bra for f.eks. muskulære ryggplager; vridningen av overkropp forhold til ben ( "autokiropraktikk" samt selfølgelig all gåingen i variert terreng.

En bekjent fikk imidlertid prolaps på første tee ,og han hadde ikke varmet opp, dessverre. Sesongen spolert.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

"mista" 14 kilo siden jeg startet med golf. Bedre fysisk og psykisk helse er resultatet.

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Jeg var homofob og polarpakkis-fob helt til jeg møtte Yngve og Gunder. Da skjønte jeg at disse folkegruppene også kan være ålreite mennesker. I alle fall rett etter en birdie

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her