Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Det viktigste slaget er put....?

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Dette hører man stadig.
Det spørs vel hvem man har i tankene, når man sier at det viktigste slaget i golf er putten ?
For *proffene*, som slår seg inn på green i søvne, er det muligens riktig.
For meg som fersk (GK), er det faktisk viktigere å bli stabil på å slå rett 200 m hver gang.
Det hjelper så fint lite å være god på green, om man ikke kommer dit uten å miste 2 baller, eller må droppe et par med straff som resultat.
Hvis hvert tredje utslag havner i skogen, hjelper det ikke å putte godt.
Etter min mening er alle slag viktige, selvfølgelig, men for newbies mener jeg det aller viktigste er å lære å slå RETT.
Jeg så en instruksjon på en amerikansk side, og det jeg bet meg merke i var dette:
*Slår du rett fram, stabilt, 150 meter, er det ikke det hull på denne planeten du ikke putter for par.*
Noe å tenke på.
Gunnar

Bjørn

over 21 år siden

Bjørn

Jeg er enig i det. Begynte selv å spille for halvannet år siden, og en erfaren spiller i min klubb sa at gjennomsnittlig lengde på 110 meter var tilstrekkelig for å spille til HCP 18 for menn.

Men, allikevel: Det var lettere å få det til da jeg innså at en slag ut i rough'en kunne reddes ved å forsøke å slå ballen mot green, over et par trær og ikke absolutt måtte "gi opp" bare fordi ballen lå litt vanskelig. Med høyt handicap var det greit å spille doublebogey og til og med stryke hullet. Da jeg innså det var det et vendepunkt som gjorde at jeg spilte roligere - og dermed førte det til at jeg klarte å spille runden med et godt resultat.

Og, en annen fordel: Når man spiller forsiktig og legger opp så er sjansen for å chippe/pitche ballen nær opptil hullet svært stort.

hilsen Bjørn
PS: www.NewAtGolf.com

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her