Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf Discutational STARTLISTE

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Da finner dere startlisten her:

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=turn06 (eller i menyen)

Vel møtt!

PS! Vi ble bedt om å flytte oss en time senere pga et tidligere arrangement som tok mer tid. Jeg håper at det ikke blir problem for noen.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

w00t...ingen under 23 (mitt nye) hcp i min ball. er det noen der som har spilt banen før? tenker da på silje eller apple.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Veggiss: japp du ønsket å spille med snuppa di ;) Siden det bare er tre damer med, så er det jo gøy å samle hele dameklassen. Du kan jo hoppe til en av de to siste flightene om du vil. Har fått lite respons på hvem som har spilt Hakadal før, så derfor har jeg spredt ut de få jeg vet om.

ole gregert

over 18 år siden

ole gregert

hei

Registrerer at vi skal starte sent på søndag. Hvorfor starter vi først kl 1200 og ikke 1000 ??

jaok

over 18 år siden

jaok

har det noe å si??
har du gjort noe for at denne turneringen skal bli bra eller klager du og syter som en unge?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Ole Gregert: vi skulle egentlig starte 11, men ble spurt om vi kunne forflytte oss en time pga et tidligere arrangement.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei !

Så da skal vi møte opp 11.00 og første pulje starter 12.00 ??
Jeg gleder meg virkelig, håper på godt vær og mange gode slag !

mvh
Amici Sumus

PS. Jeg jkser litt med å prøve banen på Lørdag !

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Stemmer baneguiden som ligger på nettet? Tenker på beskrivelse av hullene og rekkefølgen... Forstår ikke helt hva det betyr når det på hull 15 står at "Dette er første hullet på det som vil være 18 hullsbanen." ??
Savner forresten avstander på hullbeskrivelsene på nettet, men regner med at det er finnes en god baneguide å få kjøpt??
(Har ikke spilt Hakadal og det ser heller ikke ut at de andre i min ball har prøvd den... ;-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

jeg overlever nok ;) betyr det at jeg også får spille fra rødt? ;)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Tror ikke baneguide er laget enda, og ja nettsiden er ikke helt oppdatert etter at vi gikk over fra 9 til 18 hull i august.. Til neste sesong vil nok dette være tipp topp.

Jeg kan lage en liten guide selv på de 18 hullene for de som ikke har spilt her før. Vi spiller fra gul slik jeg har forstått det og skriver utifra det avstands og taktikk messig.

Hull 1 par 5: 497m nedover ,liten dogleg venstre i bunnen. Knas ut en drive. Sidevannshinder langs hele høyre side. Slår du langt ,kutt dogleggen og gå for green på to. Hvis ikke legg andre slaget på ca 100 meter og slå over bunkerene som beskytter greenen.

Hull 2 par 3: 147m , du må ha høy ballbane for å få ballen til å ligge på greenen. Har du ikke høy bane på denne distansen treff før greenen å prøv å rull opp på kaka.

Hull 3 par 5 : 480m slår du 290m + ikke bruk driver,du vil da trille i vannet der dogleggen (høyre) begynner,er du langt dunkende er jern/3wood 5wood lurt fra tee om du vil prøve deg inn på 2. Mye vann i spill så kan være lurt å dele opp i 3 uansett. For alle andre del opp i 3.

Hull 4 par4 : 319m liten dogleg venstre. Vanskelig par 4 pga skråhellende fairway frem til ca 100m igjen. Lurt å prøve å komme frem hit. Da kan du stå flatt og slå opp mot en diger green med vann bak.

Hull 5 par 3 : 142m oppoverbakke. Meget lang green opptill 3 køllers forskjell avhengig av hvor flagget står.

Hull 6 par 5 : 452m svak dogleg venstre. først nedover så oppover. Vanskelig par fem skråhellende fairway til som heller mot høyre frem til dogleggen med en flat sone mot høyre på høyre kant av fairway. Vannhinder i bunnen. Karrer du 250+ med driver knas på og gå for den på 2. Slår du ca 220 med driver og treffer skråhellingen kan du for trille i vannet og bør dele opp i 3 slik at du ligger før vannet etter 1 slaget.

Hull 7 par 3 : 125m ,kort par 3 omkranset av 6 store bunkere. Slå høyt og du ligger trygt på green, slår du lavt er bunker meget sansynlig. Slår du alt for langt (topp) er du ut.

Hull 8 par 4 : 372m bunkere langs venstre kant av fairway og bunker langs høyre kant. Drive ca 250 - 290m og du blir liggende meget fint om du ikke er for skjev på ca 120 - 80m igjen, du har da slått over bunkerene. Slår du lenger en 290m går ballen fort i bekken som krysser fairway ca 300m fra gul tee.
Slår du ca 200 meter på utslaget har du et fint innspill så sant du ikke er i fairwaybunkere. Vann langs venstre side side 110m

Hull 9 par 4 : 327 oppover , merk at greenen er delt i 2 platåer og at den er meget ondulert

Hull 10 par 4 281m liten dogleg høyre. Slår du 250m carry kan du drive greenen ved å kutte dogleggen, bunker beskytter greenen slik at du fort finner sand. Lurest er å legge seg opp på ca 100m igjen oppe på platået ,der står du flatt.

Hull 11 par 3 : 133m ca 10 meter overhøyde, intet spesielt velg jern utifra vind og overhøyde.

Hull 12 par 4 : 251 m Rett frem vann langs høyre side. Slår du langt nok gå for greenen, ellers legg opp på ønsket distanse for 2 slaget.

Hull 13 par 4 301m Kan drives av de lengst slående, Masse høy rough til høyre og venstre. Havner du i denne er ballen ofte borte. Lurest å legge seg mot fairwaybunker venstre med ca 140-100 meter igjen. Fairway heller mot venstre ,men slår du mot den bunkeren vil du ligge ganske flatt.

Hull 14 par3 : 140 meter litt oppover. stor green. Velg riktig jern utifra vinden.

Hull 15 par 4 301 meter. fairway går i en s rundt 2 fairway bunkere. Vann beskytter greenen hvis man går på høyre side av bunkerene. Tøffe linja er til venstre for disse. Vannet tas da nesten ut av spill,men meget tykk rough ved slag litt for langt til venstre gjør dette vågalt. Skal du slå over bunkerene bør du slå ca 210 meter carry. Har du ikke den distansen sikt tili høyre for bunkerene og gå over vannet på slag 2,eventuelt del opp i 3.

Hull 16 par 4 : 308m ,vann langs hele høyre side, massiv skog til venstre. Legg opp slik at du har igjen ca 150 - 140 meter igjen. TRYGGEST med stor T. Prøver du og legge deg på 100 m igjen blir det for skog eller vann ved feilslag. Langt slående kan gå for greenen men det er særs vågalt. Du må da kutte over vann og skog til høyre og håpe du slår rett, eventuelt fade langs den lille dogleggen mot greenen.

Hull 17 par 5 : 492 oppover bakke mot slutten av hullet. Siktebjørk midt i fairway. Majoriteten bør sikte på denne og del opp i 3. De meget langtslående kan sikte omtrent 10m til høyre for bjørka og gå over en kul lenger bak.Havner du med litt over 200 ,litt under 200 igjen, er det mulig å gå på på 2. Lang green med gressbunkere foran, til høyre og venstre. De som deler opp i 3 bør legge seg opp på ca 100m.

Hull 18 par 4 : 368m med Elevert tee ca 7-8 høyde emter over aas dammen. De som slår under 200m carry med høy ballbane bør spille venstre for dammen enventuelt dele opp i 3. Det er 180m fra gul til tørt land rett over med 15m høye bjørker på bredden. langtslående kan gå rett over dammen i frekkere og frekkere linje avhengig av slag lengde. Prøver en å kutte over høyre kant av dammen og blir kort ligger ballen ut i et verkstedsområdet..ikke lurt.
Er en først over dammen og i fairway vil en ligge på alt fra 220m til 100m igjen avhengig av taktikkvalg. Lang og svær green så se hvor flagget står før du slår med tanke på køllevalg.

Til sist husk at alle avstandsmerker er til midten av greenen målt langs midten av fairway. Skal du kutte litt linjer må du huske å trekke fra litt lengde.

Håper dette hjelper St. Able ford og eventuelle andre litt:-)

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Hva i all verden?
Mener du seriøst at målinger er gjort langs fairway, selv ved doglegs etc??? Hva er poenget med målinger da?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

takk for at du tok deg tid til å skrive denne simen! jeg skal prøve å huske og skrive den ut og ta den med på søndag! :)

Bamse

over 18 år siden

Bamse

og selvfølgelig takk for at du gjør et forsøk på å beskrive banen :o)

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Simen Fulland:
Tusen takk!
Selv om jeg er på et nivå hvor ballen sjelden går dit jeg vil, innbiller jeg meg at det likevel er en fordel å vite hvor jeg bør prøve å få den til å lande...;-))
Og når det ikke er laget en baneguide vil dette være til god hjelp.
Takk igjen!

anonym

over 18 år siden

anonym

veggiss.
Med ditt Hcp holder det aa sikte pa gront gress, det kortest klipte, og prove slaa rett fram. Det funker paa alle baner :)

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

anonym:
Takk for kjempegodt råd! Det har jeg aldri tenkt på før så det skal jeg jammen prøve!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Bare hyggelig folkens:-)

"Bamse" Vi er fortsatt ferske med masse og lære. Det du nevner har blitt tatt opp før denne sesongen og avstandsmerkingen blir bedre til neste år.

På de fleste hullene er det ikke noe problem at avstander er målt langs midten av fairway (200m ,150m og 100m). På noen hull kan en kutte linjer og ta en snarvei mot greenen, da kan det bli vanskelig å beregne nøyaktig lengde. Man må skjønnsmessig trekke fra litt å stole på "feel'en".

Hullene der dette er aktuelt er : Hull 1, 4, 10, og 15

petter hognes

over 18 år siden

petter hognes

er faktisk simen som har merka banen, så vis dere har noe å klage på på merkingen på søndag, vet dere hvem dere skal ta. ta maten hans ;)

Jalla

over 18 år siden

Jalla

Alle markeringer f.o.m. 200m bør merkes i direkte luftlinje til greenen.
Om det er en dogleg 70m fra hullet så er det helt uinteressant.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

anonym: sikter man ikke på det kortest klipte gresset når man har lavere handicap enn meg? visste jeg ikke...da tror jeg at jeg skal slutte å skrive meg ned...kommer i nok trøbbel som det er ;)

hah

over 18 år siden

hah

Sandbagger.....slem slem veggis!

Mats Ø.

over 18 år siden

Mats Ø.

Dette blir en knall koselig runde med meg som verdens dårligste baneguide. :) Jeg gleder meg!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Petter, de kan bare prøve å ta den......knurrrrrrrr.....

"Jalla" , jeg har blitt gjort oppmerksom på dette tidligere. når merkingen kommer opp neste gang skal dette bli gjort. Takker uansett for innspill:-)

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Jeg har snekra sammen en hendig baneguide basert på infoen som ligger på nettet og kjentmannsrådene fra Simen Fulland. (Kart og råd om hvert enkelt hull, - trykt som et lite hefte i farger.)
Tar den med for salg hvor inntektene av salget vil gå uavkortet til innsamlingen til Rikshospitalet (kreftsyke barn). Jobben betaler trykkingen.
Pris: 50,- for dem som gir 100,- til innsamlingen. Skulle det være noen som ikke gir 100 til innsamlingen settes prisen til 100,- hihi ;-) )
Regner med at ingen med ambisjoner tør ta sjansen på at konkurrenter får den enorme fordelen denne unike baneguiden vil medføre....;-)
Så ta med en 50-lapp ekstra (i tillegg til den økte startavgiften).

Janec

over 18 år siden

Janec

Kjempebra tiltak. Jeg tar 2. siden jeg slipper å betale Wie tap.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Hadde jeg visst dette hadde jeg skrevet den tidligere på kvelden ,mindre trøtt og med færre skrivefeil... Håper at du fikk fikset de mest graverende.

Fantastisk bra jobbet St. Able Ford , jeg bøyer meg i støvet:-)

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

simen fulland:
Har rettet opplagte skrivefeil, men i respekt for åndsverket har jeg beholdt det meste...;-))

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

he he:-)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Veldig bra jobba St. Able Ford :) Jeg blir kunde jeg og!

Roky Erickson

over 18 år siden

Roky Erickson

Da ønsker jeg alle velkommen til Hakadal jeg og ber Miklafolket om å bruke tid på øvingsgreenen da Hakadal ikke har helt flatbanka pannekaker hvor ballen ruller når man hoster.
Tror jaggu jeg må se på den baneguiden også, fett tiltak...
Og, selv om banen kanskje ser lett ut, så er den ikke det. Så sant man ikke holder seg i banen da, men da er de fleste baner greie.

TIPS:
Underveis på banene er det ingen offisielle vannposter, men en del rennende vann. Dette kan trygt drikkes, og det er veldig godt. har selv drukket sikkert hundre liter, og ikke vært borte fra jobben....

the baby ghost says drag your chain away

Buster

over 18 år siden

Buster

Får desverre ikke blitt med i morgen, håper dette ikke skaper problemer med startlisten.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Roky :

You're a poet and you didn't know it.......

petter hognes

over 18 år siden

petter hognes

ikke dritt deg ut i morgen da rocky og simen, jeg skal følge dere her fra min vaktpost inne i fjellet på rygge flystasjon :D må gamle veteraner i hær, luft og marine bringe dere lykke på veien mot målet. gull og feltrasjoner:D:D:D:D

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Lykke til alle sammen. Jeg antar at det blir livescoring ?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Takker for lykkeønskninger Petter, jeg trenger dem. I dag takket sandwedgen for seg etter lang og tro tjeneste (køllehodet sprak der skaftet stopper på innsiden) , og pitchen er inne til reklamasjon (bøyd køllehode).. Har lånt sand'en til han far.. Dette kan bli interesant:-)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Thanks Smilende Sam :)

Livescoring her:
http://www.golfbox.no/livescoring/startlist.asp?tour={FF246E74-310C-4D07-81B7-508833D8C13D}

Eventuelt trykk i menyen til venstre.

Sees i morgen - dudes & dudettes!

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Her sitter jeg i USA og forsøker å følge med på livescoren på den store scangolfturneringen, og så får jeg opp at den ikke har startet enda??? Ble det ikke livescoring allikevel? Hadde gledet meg til en spennende dag på jobb jeg med å følge med våre debattanter i hard dyst!

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Grattis til Jan Erik og Silje Marie! Godt jobba...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her