Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

komfort

Olga

over 19 år siden

Olga

Det debatteres til stadighet om hvilken bane som er best. Nokså naturlig i og med at det stadig kommer flere baner.

Det er nok mye som har gått meg forbi, men har noen debattert hvilke bane/klubber som gjør mest mulig for at medlemmene skal trives (brukervennlighet) og ikke bare rakke ned på noen, mens andre til stadighet får skryt.

Eksempler kan være golfbiler for folk som ikke føler for å gå i timesvis etter arbeidstid, Hensyn til eldre, tilrettelegging for å oppbevare utstyr på banen så kompiskjøring blir lettere. Både 9 og 18 hullsbane, hvis mulig, hotell med muligheter for god mat, og overnatting.

Ja, i det hele tatt hvilke baner som fornyer seg, og kan skilte med høy trivselsnivå.

Flinke greenkeepere som tar ansvaret svært alvorlig.

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Vil driste meg til å nevne Tyrifjorden. Lite med hoteler etc, men veldig positive og har en del tiltak for å inkludere alle spiller. I tilegg er det en flott bane.

snappy

over 19 år siden

snappy

Stavanger GK har fin trivsel

Nielsen

over 19 år siden

Nielsen

Ingenting å driste seg til. Se på det positive ved banene deres, og kom gjerne med gode forslag til forbedring.

På min hjemmebane er det som å være i himmelen:-)

"milklafan"

over 19 år siden

"milklafan"

Hva kan den godeste Miklagaard skilte med her. Raske greener holder bare ikke i den stote sammenhengen!

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Miklagard har iallefall vært fornuftige nok til å sette opp benker på de fleste utslagssteder, om ikke alle? Der er det noen klubber som har litt å lære.

O

over 19 år siden

O

Driving range med gresstees og Callaway baller.
Utmerket restaurant
Golfbiler
God proshop, og svært gode proer
Flyplass i nærheten:-)

Miklamann

over 19 år siden

Miklamann

Miklagard har f.eks et åpent og vennlig miljø. Det er golfbiler. Man kan leie skap for å ka saker og ting i. Har bra treningsfasiliteter. Flinke proer. Bra baller på range. Litt benker på banen, ikke nok. God mat til en ok pris. Veldig bra forhold. Krevende bane med mange tee'er. Jeg har undersøkt noen andre klubber i området, men jeg vil faktisk ikke bytte klubb når jeg sammenligner. Miljø får man jo ikke sjekket, men det virker snobbete på Losby, og har hørt at Hauger ikke har spesielt godt miljø. Tyrifjorden er en mulighet, men litt kjedelig bane i lengden. Holtsmark blir for dyr siden jeg spiller mye, dessverre.

"Miklafan"

over 19 år siden

"Miklafan"

Miklamann klarer å få meg til å se nærmere på evt. klubbytte/nr 2 bane.
Vennlig miljø, bra baller på rangen, gode forhold, golfbiler og god mat høres fristende ut.

Hyggelig med flyolass i nærheten også.

Miklamann

over 19 år siden

Miklamann

Det har vært litt mye skryt av banen i det siste, og litt mye useriøse svar fra begge sider av bordet. Men jeg mener seriøst at jeg faktisk ikke kan tenke meg en annen klubb nå. Spesielt så ivrig som jeg er, og så mye tid jeg bruker på golf, da er det sosiale veldig viktig for min del. Har fått masse nye golfvenner i år og det gjør veldig mye med trivselen. Hvis du er redd for at det kan være snobbete miljø så ikke tenk på det. Det var mye mer snobbete i Arendal f.eks. Det er også veldig mange unge aktive hobbygolfere i klubben, så det er ikke spesielt gubbete. Nok fra meg nå :) Beklager om det ble mye skryt.

oki

over 19 år siden

oki

østmarka - best miljø
drøbak - lettest
holtsmark - penest
miklagard - best forhold
hauger - vanskeligst
drammen - slitsomst

case closed..

"miklafan"

over 19 år siden

"miklafan"

Tusen takk, Miklamann:-)

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Jeg er kanskje litt innhabil når det gjelder å anbefale Borre siden jeg har vært medlem, men uansett så trivdes jeg veldig godt i de 13 sesongene jeg var der.

1 God bane(r) ( 27 hull )
2 Godt miljø
3 Korte avstander på treningsfeltet
4 Gode overnattings muligheter i Horten/ Borre
5 Ingen snobbe faktor
6 Golf biler
7 Stort sett "lett" å få start tid.
8 ++++

"miklafan"

over 19 år siden

"miklafan"

Takk Touristen.

Høres ut til å være et sted man kan få lyst til å feriere litt på:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her