Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark golf - bløffmakere?

Mikkel

over 21 år siden

Mikkel

Jeg leser med interesse på deres sider;

"Golfanlegget blir et av de flotteste i Norge og omfatter en 18 hulls mesterskapsbane, treningsbane, driving range og fremtidige klubbhusfasiliteter. Anlegget vil ha ferdig treningsbane og driving range i 2004. Hvis været tillater det vil hele 18-hullsbanen være spilleklar i 2005/2006. "

Kommentar; Les siste linje; Hvis været tillater det!!! Såvidt meg bekjent, så har de i dag ingen tilladelse til å bygge de siste 9 hullene. Dette kan godt være bare en 9 hulls bane for evig tid.

Jeg synes de kunne opplyst om at de mangler tilladelser for videre bygging.

golf.no

over 21 år siden

golf.no

Ser at samme diskusjon har gått på golf.no. De som står bak Holtsmark prosjektet truet med rettslige etterspill, og nå har diskusjons tråen forsvunnet. Tåler ikke Holtsmark prosjektet dagens lys?

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Når det gjelder tråden i golf.no om Holtsmark som forsvant, har nok dette mer å gjøre med at Holtsmark har en 468 x 60 pixels annonse på golf.no. Ingen biter den hånda som gir dem mat vet du.
mvh
OER

St. Peter

over 21 år siden

St. Peter

Holtsmark kommer aldri inn Perleporten.
De farer med jug og juks hele veien, monn tro hvor mange ganger de skal lure naive golfspillere til å spytte inn penger i fremtidens fantasiprosjekt. Det virker som de har funnet en grei måte å "nulle ut" økonomien på slik at anlegget kan kjøre videre med mindre gjeld

Hvorden blir det forresten med de som allerede har kjøpt akser i Holtsmark før den gikk konkurs. Jeg håper virkelig de får spille gratis i mange år dersom banen noen gang blir ferdig.

Forøvrig forbausende få som forsvarer Holtsmark her inne, men svindlere stikker seg sjelden frem.........

Tja

over 21 år siden

Tja

Jeg må si det kommer drøye påstander her som jeg ikke kan forstå er annet enn spekulasjoner. Jeg kan for så vidt være enig i at Holtsmark kanskje bruker litt store ord, men det gjør vel alle som forsøker å bygge opp noe.

Til St.Peter: Jeg kan ikke påstå at du tar feil, fordi jeg kjenner ikke til prosjektet i det hele tatt. Men å si at "svindlere stikker seg sjelden frem" synes jeg er kraftig kost, spesielt når du selv ikke tør stå frem med ditt eget navn en gang.

Kanskje du er den eneste "svindleren" her?

Jonny fra Stovner

over 21 år siden

Jonny fra Stovner

de som gikk inn å kjøpte aksjer i det opprinnelige Holtsmark prosjektet har tapt pengene sine. De må selvfølgelig kjøpe seg inn på nytt hvis de skal spille der. Aksjeselskapet gikk konk og gjelden som var pådratt ble slettet. problemet var at banen på langt nær var ferdig. Så det nye selskapet må ta opp ny gjeld for å komme videre og nye tullinger må lures til å legge igjen penger på en eller annen finurlig måte, slik at banen blir ferdigstilt.

Problemet har hele tiden vært beliggenheten. Det er for langt ute i skauen. Dette betyr at ikke amnge nok er villige til å være med på å finasiere utbyggingen og det betyr at ikke mange nok vil bli med å betale for den årlige driften. Når man da har gått ut med høy kølle og skulle lage prestisjeprosjekt, er det ikke rart det går galt.....

Hold dere unna, hvis dere ikke vil tape penger.

Golf.no

over 21 år siden

Golf.no

Den tråden som gikk på golf.no er fjernet. Det som er det mest komiske med dette er at de sier at 18 hulls banen skal åpnes hvis været tillater det!

Om de er bløffmakere vil vi vel få svaret på om et par års tid. Jeg ville ha avventet til da.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Det er ingen aksje / innskudd på Holtsmark nå iflg. websiden deres. Kun 1500 for voksen og 750 for barn i årsavgift. Du må da betale greenfee for å spille regner jeg med. MEN dette er jo et greit alternativ hvis man er ute etter en "postkasse-klubb løsning". Det står "Det vil i første omgang ikke bli solgt noen aksjer og spilleretter men kun årsmedlemskap." så dette indikerer vel at de forstår at ingen tør å gå inn med penger der før de kan vise at produktet er der.

Det står at man må betale mer i året dersom man vil ha fritt spill.

Det med plassering.... er den så feil da ?? Folk reiser jo i hopetall til Tyrifjorden, Kongsberg og Norsjø, da er vel ikke 20 minutter fra Drammen og 40 minutter fra Oslo noe å si på ??

HVIS de som driver Holtsmark nå har klart å skape noe i ruinene etter de forrige som forsøkte seg synes jeg det er dumt å dømme dem på forhånd. Noen som vet om det er de samme folkene ?

Uansett: man satser jo ikke mye penger da ved priser på 1500/750.

Golfhullenes Herre

over 21 år siden

Golfhullenes Herre

Jeg synes ikke at man skal dømme Holtsmark nord og ned, men det er synd at de ikke er mer presise og åpne vedrørende hva det koster, og hva man får for pengene. Slik jeg har oppfattet det så koster det idag kr.1500 pr. år å være medlem. Videre har jeg oppfattet at de i år ikke kommer til å ha annet enn en 9 hulls korthullsbane (treningsbane) ferdig. Har også forstått det slik at greenfee på denne korthullsbanen vil være kr.400, og at medlemmer får halv pris på greenfee. Men, det å ta kr.400 i greenfee på en korthullsbane er jo en stor vits!
Hva de kommer til å ta når 18 hullsbanen er åpen vil de ikke fortelle, men jeg tipper at de da vil komme til å selge aksjer med årsavgift på lik linje med andre klubber.
Hvis så er tilfelle så ville jeg ha følt meg lurt! De markedsfører seg idag som en anderledes golfklubb, uten aksjer.

Jeger

over 21 år siden

Jeger

Selg ikke skinnet før bjørnen er skutt.

Golferen

over 21 år siden

Golferen

Noen som vet hvordan dette prosjektet går? Blir det 18 hull?

Drammenser

over 21 år siden

Drammenser

Det blir visst ikke noe som helst, prosjektet har dårlig økonomi og får ingen medlemmer. Sannsynligvis blir det bane, men den blir av dårlig kvalitet og med et minimum av vedlikehold. Greenklipping max 2 ganger i uka osv

Lars Hjorth

over 21 år siden

Lars Hjorth

Kjære Drammneser !

Jeg kan informere deg og alle andre at prosjektet på Holtsmark starter for fullt etter påske når telen har gått. Vi følger de planer som vi alltid har sagt, å ferdigstille minimum 10 hull på hovedbanen i år. I tillegg ble korthullsbanen med 6 hull som er slopet og hcp tellende og stor flott driving range ferdig sådd i fjor.
Jeg beklager samtidig ovenfor andre lesere at det finnes synsere som vår kjære venn "Drammenseren" som er mer opptatt av å spre negativ info om anlegget uvist av hvilken grunn. Golf har han tydligvis ikke greie på.
Samtidig ønsker vi alle velkommen ut til Holtsmark når våren melder seg for selv å ta arbeidene i nærmere øyesyn og samtidig prøve fasilitetene på treningsområdet.

mvh

Lars Hjorth
Daglig leder

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

For å forhindre flere missforståelser/feilinformasjon på dette forumet og for å vise respekt for Holtsmarkprosjektet avsluttes denne diskusjonen nå. Vennligst besøk Holtsmark Gk's hjemmesider for videre informasjon.

http://www.holtsmarkgolf.no

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her