Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tilgivende køller

Callaway fan

over 19 år siden

Callaway fan

Sender et spørsmål til panelet her om dette med lettspilte (ofte omtalt som tilgivende) køller:

Er slike køller vanskeligere å gjøre en kontrollert draw eller fade?

Spør fordi jeg ser av illustrasjoner av de forskjellige køllene til Callaway (som eksempel på god nettside) at BB har en stor trefflate som sender ballen rett, mens f.eks x-18 pro har en mindre.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Om du er på jakt etter noen ordentlig lettspilte køller, så er det vel en hypotetisk problemstilling å prøve å slå kontrollete drawer og fader.

Callaway fan

over 19 år siden

Callaway fan

Dersom jeg altså ønsker å benytte meg av en kontrollert draw eller fade, er dette kanskje vanskeligere å få til med køller som er særdeles tilgivende.

Jeg stiller altså spørsmålet igjen: Er det vanskelig å gjøre en kontrollert skru med køller som er bygget for å være tilgivende (gi deg mest mulig ut fra et håpløst utgangspunkt)

powerfade.....

over 19 år siden

powerfade.....

Noe som ofte er med såkalt lettspilte køller, er at de har mye offset, for å få ballen lettere opp i lufta. Det KAN forhindre muligheten for å få til en kontrollert fade....Men en draw skulle være enklere... Klart, ofte når man TRENGER lettspilte køller, så er det fordi man SLICER en del, og det kan man få til med alle køller...

LYkke til...

H

over 19 år siden

H

Se på Jesper Parnevik.
Var vel en av de beste jernspillere på PGA Tour da han var i toppen.
Han spilte Callaway X12. Samme med Monty.

Tipper at spilleren er en langt større faktor/begrensning enn offset på køllene hvis man ønsker å slå en kontrollert fade/draw/straight slag.

Apropos Parnevik

over 19 år siden

Apropos Parnevik

Nå spiller Jesper Wilson Pi5.
Det er non offset tilgivelige cavitybackkøller som man kan shape slagene med som man vil. Sannsynligvis er disse køllene beste alternativet som finnes for dem som søker både tilgivelighet og spilleegenskaper. Jeg elsker ihvertfall mine. Vurderte dem sammen med Callaway X-tour og Taylor Made rac LT. Valget var enkelt etter å ha gått en testrunde med hvert av de tre nevnte settene.

Colin

over 19 år siden

Colin

Monty spillte også med X12 da han var som best på europatouren.
Vant vel 6 order of merit.
Jeg tror helt sikkert det lar seg gjøre

---

over 19 år siden

---

Jesper spilte vel på X12 Pro Series? Hadde mannen bare kunnet putte...

Son Of Sam

over 19 år siden

Son Of Sam

Hva med å gi Jesper en pilotputter, Bernt?

Colin

over 19 år siden

Colin

Jesper spilte på standard X12

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her