Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Erfaring med Chippe-jern / putter?

Johan Seim

over 24 år siden

Johan Seim

Er det noen som har noen erfaring eller kjennskap til tester med chippe-jern (dvs. jern som ser ut som vinklede puttere)? Ser på nettsidene til www.tgw.com at bl.a. Wilson har en modell "Wilson Brass Tech Chipping Iron" som virker lovende.

Hans J.

over 24 år siden

Hans J.

Køllen du refererer til kalles populært for "Texas-wedge". Hvorfor den kalles dette vet jeg ikke, men det gjør kanskje noen andre? Noen tester av slike køller har jeg imidlertid ikke sett. De brukes egentlig ganske sjelden. Har prøvd denne køllen selv, men syntes egentlig det er bedre å kontrollere retningen ved å chippe med f.eks. 5- eller 6 jern. Smak og behag!

Mr.Birdie

over 24 år siden

Mr.Birdie

Jeg vet flere eldre golfere benytter seg av denne spesielle putteren. Derfor vet jeg det er mange som kaller den for " gammel-manns-putter" . Men de gamle er eldst...

Hans J.

over 24 år siden

Hans J.

Ja, jeg kjenner også noen eldre som bruker den, men ser egentlig ikke noen sammenheng med denne køllen og alder...

Nils Sigve Haughom

over 24 år siden

Nils Sigve Haughom

Hei.

Jeg bruker selv en slik chippeputter, selv om jeg ikke er mer enn 26 år :)
For å være ærlig, så er den køllen min favoritt-kølle. God kontroll. En kølle du kan bruke om du ikke ligger alt for nær greenen, den har en tendens til å gå lenger enn man tror.
Kjøp den, og du vil ikke angre. Garantert!

Hilsen Nils S.

Johan Seim

over 24 år siden

Johan Seim

Chippe-jern er nå innkjøpt og skal innvies på en langhelg til Gøteborg førstkommende helg. Har prøvd chipperen på driving-range og den virker lovende! Svingen er imidlertid ikke helt patent enda :-(

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her