Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Falske grønne kort - er det mulig??

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/09/476255.html
Utrolig at det går an å lage butikk på slikt!
Eller er det bare tull?? Noen som har hørt om dette?

Pedro Dimas

over 18 år siden

Pedro Dimas

Leste 3 sider om det i dagens Finansavis! Tom Selmer og Groruddalen er involvert....Huff!

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Fra Finansavisen:
"Finansavisen forteller i dag om omfattende svindel med golfbransjens grønne kort. Med underskriften til en tidligere landslagstrener, har norske golfklubber i en årrekke blitt svindlet gjennom omfattende salg av fiktige "grønne kort", ifølge avisen.
Avisen mottok et tilbyd pr. SMS om kjøp av "grønt kort" for 1200 kroner. Da skulle beviset sendes i posten - uten at kjøper en gang hadde tatt i et golfkølle. Etter noen dager dukket kursbeviset opp.
- Vi har hørt at noen klubber har vært litt lemfeldige med disse testene, men det har vært fulgt opp fra forbundets side med en gang. At det imidlertid foregår omfattende svindel, har vi aldri hørt om, sier generalsekretær Geir Ove Berg i Norges Golfforbund ifølge avisen.
De siste 3-4 årene er det solgt et stort antall illegale kursbevis. Salget skjer via et lite, men godt organisert nettverk av privatpersoner i Oslo."

Kan man

over 18 år siden

Kan man

selge andre ID kort, må jo grønt kort være babymat.

Bravo

over 18 år siden

Bravo

Flott at noen tar et tak for å rekruttere golfspillere.
Dette er noe alle tjener på.
En superduper gaveidé.
Noen som vet hvor jeg kan få tak i et slikt grønt kort.

HAHA

over 18 år siden

HAHA

HAHAAH

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Forskjellen på et fake kort og GK tatt på 6 timer for 1299,- på en obskur bane i innlandet er neppe særlig stor....

Yngve

over 18 år siden

Yngve

det har vel strengt tatt lite å si hvilken bane man tar GK på, og jeg tror at de som tar GK strengt tatt er bedre forberedt uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Yngve, tro meg - jeg har vært tilstede på et såkalt heldags GK kurs. Kjørte en kompis til en bane som skal få være anonym. Gutten hadde aldri tatt i en golfkølle. Teoriprøven var latterlig og hvis det han gjorde var å bestå ferdighetsprøven så må det være Landbruksdepartementets jordtestingsprøve det var tale om. (Jeg kan sånn cirka de kravene som normalt skal følges opp). Stor var overraskelsen da han kom med et GK i labben..... Tilsvarende hører jeg fra andre.

Selvsagt er det teit at noen utsteder fake kort. Juks, bedrag og svindel. Poenget mitt er at forskjellen fra sånne 1299,- kurs ikke nødvendigvis er gedigen....

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Hvis man får kortet uten ferdigheter dummer man seg relativt kraftig ut på banen.

Jalla

over 18 år siden

Jalla

USA og Storbritannia er verdens beste golfnasjoner.
Der fnnes ikke noe som heter grønt kort. Hvemsomhelst som vil kan ta med et sett køller og gå på banen. Ser ikke ut til at det skader så mye.....

Todd H.

over 18 år siden

Todd H.

Når vi ser på resultatene til en del av Norges yngre garde de siste sesonger er det vel ingenting som tyder på at Grønt Kort har vært en hemsko for deres utvikling.

Det er vel heller ikke Grønt Kort i seg selv som er problemet.

Så lenge ting koster penger og det finnes muligheter for å bedra et system - ja så vil det bli bedratt. Vi kan vel ikke avskaffe ordningen med "skipssertifikat" (eller hva det heter) bare fordi Røkke sneik seg til det for noen år siden. Båten hans havnet på et skjær og det underbygger vel at det kan være greit å ha gyldige papirer i orden.

Vi får heller diskutere hva prisen på et slikt Grønt Kort skal være...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Nå var det ikke Røkke som kjørte båten sin på skjære da, men....

på den annen side, du har rett i at avskaffing er på tryne. det vi trenger er bedre utdannelse, så man har en viss forståelse for etikette når man begynner å spille golf på bane.
spille-kompetanse kommer av erfaring, men grunnleggende forståelse for oppførsel, både folkeskikk og hensyn til sikkerhet, er helt klart nødvendig.
At de ikke har de i USA og GB spiller i grunnen ingen rolle. der har golfen en helt annen grunnkultur, og da er det kanskje ikke et problem for dem.
Selv mener jeg at det har vært en hemsko for oppførsel som selskapsgolfer. merket mye til det når jeg har spilt med spesiellt amerikanere...... ;O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her