Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gullkorn

P

over 19 år siden

P

Ja, hva skal man si til en så kunnskapsrik person?:-)

L.O. (08. sep - 20:57) * IP
Jeg er mer opptatt av Ramnefjells besynderlige kommentar om at "Bjørnstad er utrolig god", og at "han gjør så godt han kan" (jfr. hans kommentar i en annen tråd her). Fasit er at Norges beste golfer er nr. 359 på verdensrankingen, nr. 141 på pengelisten, og at han ble nr. 146 (nestsist?) i ukens turnering. Det er grunn til å spørre redaktøren av denne seriøse golfsiden hvilken agenda han har, når han kan karakterisere HB som "utrolig god". Alle gjør da så godt de kan Ramnefjell, men når dette ikke er godt nok, hva da?

AR vil naturligvis få rett før eller senere, når HB en eller annen gang i fremtiden vinner sin første turnering på PGA eller ET. Da kan han lene seg tilbake og si: "hva sa jeg". Men dette er et defensivt og feigt standpunkt, for ARs profeti er selvoppfyllende. Alle de 150 som deltar på enhver PGA-turnering er "utrolig god", og alle kan vinne nårsomhelst. Trolig er det minst 100 spillere på ET som er bedre enn HB, i tillegg til de 140 som er bedre enn ham på PGA.

Enhver norsk idrettsutøver som er nr. 359 i verden ville bli tiet ihjel i Norge. Når så ikke skjer i golf, så skyldes det naturligvis golfens voldsomme apell fordi "alle" som betyr noe spiller golf, og alle disse har meget god greie på den idretten. Media henger seg på, fordi golf er "in", og fordi golfen har en megastjerne som Woods. Uten ham hadde golfen vært bortimot død i norske media. Det er dessuten min uærbødige påstand at dersom Woods hadde vært hvit, så hadde han og golf ikke hatt tilnærmelsesvis så stor oppmerksomhet.

AR bør slutte med å rakke ned på aviser som liksom ikke har greie på golf og ifølge ham skriver bare tull. Den tiden er definitivt forbi, og det blir bare "hakk i plata" når AR gjentar dette til kjedsommelighet. Avisene er faktisk mer seriøse om golf enn man kan få inntrykk av ved å lese ARs usaklige kritikk av dem.

Dette innlegget er ikke en kritikk av Bjørnstad, som "gjør så godt han kan". Det er en kritikk av Ramnefjell, som med sin usaklige og blinde tro på HB gjør norsk golf en bjørnetjeneste. Og - så det er sagt - jeg vet som alle golfere hvor utrolig vanskelig golf er. Likevel må det være legitimt å stille strenge krav til en som deltar på topp internasjonalt nivå, selv om man ikke er med der selv.

hm...

over 19 år siden

hm...

hm... Ole Gunnar Solskjær er vel kanskje den 359ende beste fortballspilleren i verden. Og vi hører jo litt om ham...

704

over 19 år siden

704

Han er vel knapt det heller ;o)

United N

over 19 år siden

United N

Joda, han er nemlig best! ...og har greid cuten til landslaget 2 ganger på rad nå!

M05

over 19 år siden

M05

Tror ikke Bjørnstad hadde hatt problemer med cuten til det norske landslaget i golf...

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

hihi, den aller beste er: "Jeg vet som alle golfere hvor utrolig vanskelig golf er".

- Så straks man har spilt golf et år og havnet på 25 i hcp, så vet man hvor utrolig vanskelig golf er? Jajamen...

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Hva Gale Leif Osvold mener om Henrik bryr jeg meg lite om. Dette er mannen som mente at internett bare var et blaff....... Han kan mene til han blir grågrønn i fjeset. Ikke har han skjønt hvordan verdensrankingen er bygget opp heller.....

(Solskjær er neppe nr. 359 i fotballverden..... Hvis vi sier at det i Italia, Spania, Frankrike og England er ca. 20 x 25 spillere i hver klubb i eliteserien skjønner man raskt at den utrolig sympatiske kristiansunder er på firsifret....)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her