Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jenter er ikke menn

Gunvaldsen

over 19 år siden

Gunvaldsen

... skriver golf.no som oppsummering på Michelle Wies "innsats" i herreturneringen European Masters.

http://golf.no/article1450890.ece

Hva driver a med a? Er det ikke bedre at hun prøver å vinne kvinneturneringer, enn å drite seg ut blant herene?

duro

over 19 år siden

duro

Hun spiller vel omtrent på nivå med HB for tiden. Kanskje HB burde skaffe seg skjørt ?

Tenk over

over 19 år siden

Tenk over

at en fjortisjente er bedre enn alle norske mannlige golfere.
Litt å tenke på for golfforbundet......

tenk over 2

over 19 år siden

tenk over 2

hum blir invitert til turneringene og har overhode ikke kvalifisert seg . tror også at larsen, brovold osv. skulle klart den store prestasjonen til wie og stille til start . ingen tvil om talente , men bedre en de fleste norsk toppen er hun vel ikke hvis hun derimot han spilt seg gjennom kvalikk for å komme med så hadde det vært imponerende men det er vel ikke tilfelet er det vel ?

ser at forsatt norge er besatt av medgangs supportere og mannen på haugen som vet best :)

håper det løsner for HB igjen , men uansett for mann glede seg over framskritten til norsk golf sport de siste åra :)

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Hvis en jente får lov å stille i herreklassen, syntes jeg det er ok. Uansett plassering - god konkuransetrening.

Philosoficus

over 19 år siden

Philosoficus

Exerces: fair enough, men hvor skal man sette grensa da? en jente pr turnering? to, tre, fire eller fem?

Hva i all verden skjedde med klasseinndeling da? Jeg fatter ikke dette. Skal damer få lov å spille på Liverpool nå også bare fordi de trenger treningen? Eller som andre damer har sagt før, det er mer penger i PGA? Bombe at en dame tenker på pengene først :) Men altså, vi har klasseinndelinger pga fysiske forskjeller. At en dame kanskje spiller bedre enn noen av gutta på PGA-touren, synes ikke JEG er godt nok for å spille i herreturneringer.

Skal da de dårligste mennene få lov å spille på LPGA da?

Jeg fatter ikke hva de har der å gjøre. La oss nå si at Wie kommer på delt 87. plass, eller klarer cutten marginalt. Hva så? Hun har sannsynligvis spilt bedre opp mot sine medspillere (som er damer) enn de på samme plassering. Så hvordan skal man rangere henne da?

Dette er tøvete. Skal man gjøre PR-stunt med damer og golf kan man heller gjøre det i en annen sammenheng.

Til Tenk over: at hun som 16 åring er bedre enn de norske mannlige golferne? Hva i all verden har det med lille Norge som golfnasjon å gjøre? At hun er et naturtalent, større enn alle andre naturtalenter innen damegolf, hva i all verden har det med våre norske spillere å gjøre? Så hvis det dukker opp enda en Einstein nede i Europa, som bare er 600 ganger mer intelligent enn våre professorer, skal vi ta mobbe ut våre egne professorer å si: "nei nå må dere jammen meg bli glupere!" ?

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Jeg har ikke svar på de spørsmålene du stiller, men kanskje en glupere kan?

Genius

over 19 år siden

Genius

Svaret er: Maursluker.........

la nå dama spille.... hvis det plager deg så voldsomt, så si heller hvorfor det plager deg!
har det noen praktisk betydning for deg? utover faktumet at du får høyt blodtrykk uten å kunne begrunne det?

tvilsomt....

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Philisoficus:

Er ikke spesielt glup, men hvorfor ikke kalle det åpen klasse?

Ranger som ellers i golf.

Skal ikke se bort fra at en fysisk dame har spilt på Liverpool:-)

Kaller du det for PR-stunt? - i tilfelle hvor vil du da plassere dem da?

Ellers var vel sammenligningen professorene og 600 ganger mer intelligent vel drøy?

Anti Feminist

over 19 år siden

Anti Feminist

Hva med å gi vinneren av hver LPGA og ELPGA et wildcard til neste PGA/EPGA event. Da får man med de beste, og ikke bare Michelle Wie.....

Philosoficus

over 19 år siden

Philosoficus

Me Rotary: Jeg forstår bare ikke hvorfor man trenger en åpen klasse i golf, når det åpenbart er store fyiske forskjeller. Vi har jo klasseinndeling i nesten alle andre idretter, til og med Curling, hvorfor da ha det i golf? Det kan jo ikke være annet enn penger som er interessant for de damene som vil prøve seg på PGA. Jeg er ikke imot likestilling, men jeg syns faktisk dette blir litt for dumt ;) Men meg om det. Er sikkert for konservativ. jau jau.

Jeg synes forøvrig det er helt greit med åpen klasse der fysiske avgrensninger ikke har noe å si. F.eks sjakk, dart etc. Men der har vi jaggu klassedeling også.

Philosoficus

over 19 år siden

Philosoficus

Genius: har jeg høyt blodtrykk nå plutselig? Har alle det som ikke er enig med deg? Begrunner jeg ikke mine synspunkter? Jeg sier det bare sånn jeg ser det.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

"driter seg ut blant herrene".... opp med hånden den som ikke vil være like god som Wie i golf......

Bobby Peru

over 19 år siden

Bobby Peru

Når man går ut med så høy sigarføring som Wie (hun har tom uttalt at hun har ambisjoner om Ryder cup deltakelse!?) så er det ikke merkelig at man får passet sitt påskrevet når man havner (nesten) sist i en europeisk herreturnering - etter sponsorinvitasjon.

Hun har ambisjoner om å kvale inn til US open (for herrer) - det er utrolig bra hvis hun klarer og jeg heier med henne. Da har hun fortjent plassen i forkant.

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Står det ikke noe i bibelen om at de siste skal bli de første. Bra å ha høye ambisjoner eller??

Philofax

over 19 år siden

Philofax

Exerxes: Jeg leser ikke i den slemme svarte boken. Eventyr er best i form av Asbjørnsen og Moe.

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Philofax:

Jeg leser heller ikke i "svarteboka", men siden jeg bor i bibelbelte, måtte jeg gått kronisk med hørselsvern for ikke å plukke opp noe.

Helt enig i at eventyrene til Asbjørnsen og Moe er mye morsommere, og kanskje mer sannferdige også. :-)

Philofax

over 19 år siden

Philofax

Æsj der prøvde jeg å provosere deg skikkelig, men det var du som fikk meg! Det likte jeg ikke :)

Henke

over 19 år siden

Henke

Det er ganske store misforståelser ute og går her. Jeg har ikke stålkontroll på golfsporten selv, men kan jo i det minste forklare dere som er helt ute:

Det er ikke et spm om klasseinndeling i Wies tilfelle. Hun inviteres av store turneringer som trenger mediedekning, fordi hun skaper større oppstandelse enn selveste Tiger. Selv får hun ikke spille fulltid på dame-touren fordi hun ikke er 18 år. Selv om hun ikke vinner er hun så absolutt en kuriositet.

Man har tidligere tatt med verdens beste kvinne, for å matche henne med mennene, uten at det gikk "drivende" godt. Damespillerne har sin egen tour, og er vel neppe interessert i å spille enkeltturneringer på herretouren...? De har sin egen jobb.

Og hvis det er som det blir nevnt lenger oppe i tråden, at alle som kvalifiserer seg skal få spille PGA-turneringer, så er vel hvertfall klasseinndelingstanken helt fjern. PGA-touren er for de beste i golf. Menn og damer. LPGA er for de beste damene.

Legger meg helt flat

over 19 år siden

Legger meg helt flat

Smiley (Sam) la denne debatten død med et bitte lite gullkorn...
Resten av svaret finnes i bibelen.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Synes ikke Sams utspill la en debatt død uansett.
hvem vil ikke være like god som Tutta, kan jeg jo også spørre!!
men Tutta får pepper fra alle super-golferne her på Scangolf fordi hun er for dårlig.....

intet argument spør du meg.
jeg ser poenget ditt Henke. jeg tror dette dreier seg om at noen vil beholde gutteklubben som den er, og ikke slippe til potente damer... hehe...

på den annen side, så bør man kanskje da vurdere å bytte navn til MPGA, siden vi har en LPGA. vi snakker om likestilling her også, og dersom det skal være likt, så bør det være slik.

personlig, så har jeg ingen problemer med at MW spiller på PGA når hun er invitert, for hun utfordrer ikke akkurat herre-eliten i dag, og det har heller ingen ødeleggende effekt for PGA turneringen at hun er der. hun blir som et lite krydder på toppen av kaka....

hmmm, når jeg leser gjennom det jeg har skrevet nå, så tror jeg konklusjonen er at jeg egentlig blåser i hele saken.

:O)

gamebreaker

over 19 år siden

gamebreaker

Har ikke noe problem at damer spiller i herreklassen men:
Wie burde spille ladiestouren å bli konfertabel der 1.

Til og med jeg kunne tape både herre og dame klassen...hehe

Hun er dyktig og vil gå langt

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Michelle Wie må nok gjøre som Mianne Bagger...bli transe for å få seg mere muskler på kroppen og kunne slå lenger for å kunne hevde seg på PGA-touren. Men det er nok enklere å gå den andre veien (som Bagger gjorde....fra mann til kvinne). Tror aldri noen kvinne klarer å kvale inn til US Open eller Ryder Cup. Til det er forskjellene mellom herregolf og damegolf for stor.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her