Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ballsvinn

CMC

over 19 år siden

CMC

I denne , min første sesong har jeg klart å spille bort ca.650 baller.

Mine medspillere finner stadig nye baller (også mine), i busker og kratt. De mener jeg er en sløser uten likestykke, som får skjerpe seg alvorlig :-(

Er jeg den eneste golfer som er så ballblind (hi, hi), mater nøkken og sløser uten tanke på flat lommebok. Noen som kan trøste meg med at de er/har vært like ille/ værre??

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Niks. tror det er umulig faktisk.... hehehehehe......

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jeg er heldigvis veldig flink til å se etter ballen min, så jeg mister svært få. Yngve kan bekrefte dette.

UK-man

over 19 år siden

UK-man

Kurer det værste "ballsvinnet" ved å (se på ballen, til du har truffet den, svinge rolig, rett venstre arm og bena i i riktig retning). Da må det bli færre golfballer i skogen. Men det må trenes for det :-)
Ta et par timer også....

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Kjøp dyre baller. Skal love deg at du ser nøyere etter.

CMC

over 19 år siden

CMC

Dyrere baller....Oi. Jeg vet det finnes hare, øl og fuglehunder, men finnes det ballhunder :-)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Jeg mister vel et 50-talls baller i løpet av en sesong, og finner flere hundre. Har flere kasser fulle av baller i kjelleren. Noen av ballene er utgamle modeller fra 70 og 80-tallet som har ligget i årevis og neppe får se dagens lys mer.
Vet om flere steder jeg alltid finner baller på banene jeg spiller, og en liten tur innom noen av krattene resulterer glatt i en håndfull baller
Husker spesielt sist jeg kjøpte ny bag. Glemte å fylle i baller første gang jeg gikk med den på banen, så jeg "lånte" en rangeball til første hull, gikk inn i skogen på høyre side av hull 2 på Kongsberg og fyllte begge bukselommene og begge hender med ca 20 baller innkludert flere ProV1-baller. Forundrer meg at så mange ikke gidder å lete mer enn de gjør. Men ballprodusentene og proshop'ene skal jo leve de også......

rakafant

over 19 år siden

rakafant

Dersom du spiller over 100 runder i året er 650 baller helt normalt for en nybegynner..... Fortvil ikke om du mister 6-10 baller på en runde. Men du bør ikke miste flere enn det.....

Dersom ikke:
1) Ta en protime
2) Bruk mer tid på rangen enn på banen
3) Slå ut med jern (blir du venner med 7 jernet, prøv 6 jernet osb. til slutt er du venner med driveren også)
4) Prøv å se hvor ballen lander (men ikke kikk opp før etter slaget)
5) Skaff deg kontaktlinser
6) Gå en runde og plukk baller der du ikke pleier å gidde å lete selv (så finner du nok en god del som du kan slå bort senere)

CMC

over 19 år siden

CMC

Kom til å tenke på at oldefar hadde sn 3 meter lang eplestang av tre (for å "fiske" ned epler med)

- blir det for flaut å ha den i baggen, for å redde nøkkeforet .??

CMC

over 19 år siden

CMC

selger du noen Jalla?

Nøkken

over 19 år siden

Nøkken

Det er ikke flaut, men husk at en ballfanger teller som en kølle....

CMC

over 19 år siden

CMC

Takk for trøst (jeg har spilt hver dag i over 3 mnd).

Ellers takker jeg for gode råd for hvordan jeg kan forminske mitt forbruk av baller. Det trengs sårt, når jeg tenker på min mini inntekt :-)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

ja jeg kan selge til deg, CMC

Milled

over 19 år siden

Milled

Jalla: vi er rik og gidder ikke gå inn i skævven å lete etter 20-kroninger. Fint for deg at du kan plukke de opp.

CMC

over 19 år siden

CMC

Hei Jalla.

Kan du ikke avetere dem for salg, så kjøper jeg gjerne en stooor norgespakke av deg.

Tar kontakt med deg så snart jeg ser ballene til salgs. TAKK!

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Sant det dere sier.
Jeg har vært for sløv til å lete etter baller.
Dersom man leter de riktige stedene og bruker 1 time på effektivt å kun lete etter baller, så vil man sikkert kunne lett finne 50 baller.
Og det er jo en meget god timeslønn.
Men endel av ballene vil vel riktignok være skadet og dårlige.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Japp, leier man inn en polakk til å leite rundt på golfbanen 5 timer om dagen så lønner det seg lett!

Er man heldig kan man selge med fortjeneste

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Heldig med polakken altså... :D

Gubbene i skaugen

over 19 år siden

Gubbene i skaugen

Det værste med at dere flyr i skaugen er at vi som spiller på banen må vente noe helt for jævlig på dere.
Det er jo stort sett gamle gubber som flyr å leter etter baller, husk få opp farta jeg kommer bak.

I tillegg

over 19 år siden

I tillegg

så leiter dem etter pegger. Ikke bare leter de etter sin egen, men når de har funnet den titter de etter flere. Dra ut på mårran når det er null folk å let da. Ikke mens dere spiller.

CMC

over 19 år siden

CMC

Jalla:

Om det ikke var en fleip, skriv gjerne CMC, baller til salgs, når det passer deg.

Gjør ikke noe om de er både stygge og dårlige, da de kun skal brukes til trening på mitt småbruk.

Kan ikke slå lengre enn 150 m. uansett, og sikter på en stolpe rundt 60 m.

Skriv gjerne antall og pris inkl. frakt. (huff nå maser jeg)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Trykk på konvolutten ved siden av navnet mitt og send meg en mail, så skal du få billlllllige baller (kanskje baller du har slått på før :-)

CMC

over 19 år siden

CMC

Jeg kan ikke så mye med data, men jeg kan nok få noen til å ordne det.(et familiemedlem)

Så går det nok i boks håper jeg :-)

CMC.

kos - Jalla

over 19 år siden

kos - Jalla

Har brukt den lynskarpe hjernen min i timesvis, og den eneste konvolutten jeg finner står det useriøs post på :-)

På en slik lur måte klarer du å få skjerpet hjernen min. Takk til deg igjen. Den var helt Jalla :0)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Er dette så vanskelig da ?????

Nei

over 19 år siden

Nei

Nei

CMC

over 19 år siden

CMC

Jalla, kan du forklare meg hvordan dettte skal gjøres??

Nå føler jeg meg virkelig dum, til en forandring :-(

Jalla

over 19 år siden

Jalla

send meg en mail på gh@email.lu

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her