Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf Discutational Open ++

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da har vi foreløpig deltagerliste (eller link i menyen til venstre):

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=turn06

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Så ikke meg selv på listen så jeg har nå meldt meg på...igjen:-)

ringe

over 19 år siden

ringe

Jeg manglet også, ny påmelding kommer pronto

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Blir Johnny med, så blir jeg med også. Hadde vært deilig å drivet ut den karen!

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Trenger vel ikke driver på Hakadal fra GULT ;-))))) hihihihihi

Jeg skal spille uten......

Alter Ego

over 19 år siden

Alter Ego

Ja, du pleier jo å ha 30 køller i bagen din, så du har i hvert fall nok å velge i.

king Ben

over 19 år siden

king Ben

tja...
30 var litt drøyt men.... 14 er vel mer riktig med eller uten driver....

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Jeg vil bare si at jeg faktisk er med i turneringen, men at Jarle Webmaster ikke ser ut til å være så "master med webben" likevel når det kommer til stykket.

Jarle (om du skulle slumpe til å lese dine egne sider): Jeg er dyyyypt skuffet over deg.

Men du får en sjanse til da :-)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

HAH! eneste grunnen til at du spiller uten driver, King Ben, er at du skal safe 7'er jernet 220 meter midt i fairway....

hihihihi

Janec

over 19 år siden

Janec

gleder meg å at du skal driveeeeeeee meg ut i år.
Vi teller opp ved hullet..

Gunder

over 19 år siden

Gunder

King Ben: du burde nok holde drivern din i bilen slik som du slo den sist på Holtsmark. Du slår jo 3 wooden din langt som en hest (de 2% av gangene du treffer ballen da) nei bruk jerna dine du :)

Ok der var jeg frekk, men du ba om den.

Jarle M

over 19 år siden

Jarle M

Skjønner ikke hva du mener Gunnar Bull! Hadde ikke mottatt noen påmelding fra deg, hvis det er det du mener.... NÅ har jeg derimot det!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

helvete, er det bare jeg som ikke raaaaaser nedover i hcp for tiden? eller har dere blitt jålekopper alle mann?

hihihihihi

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Du vet Yngve. Alle over 4,5 i handicap er potensielle juksepavepipelorter ;) du er bare ikke så flink å jukse. Blir alltid busta.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

ah.... da skjønner jeg....

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Du vet Gunder!
Jeg må jo forsvare tittelen fra i fjor.. :-))

Om jeg skulle være så uheldig at du tilfeldighvis slumpet driven din i fairway, må jeg jo ha med meg 3-wood (men-det holder i masser...)....

HIHIHIHIHIHi

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Til Jarle M.

NYE Gunner Bull om jeg må be...

Jarle M

over 19 år siden

Jarle M

Fant ikke noen påmelding fra hverken gammel eller ny... :-)

hmmm

over 19 år siden

hmmm

Ser at verken JOnny, Bomber elle de andre 270+ gutta har meldt seg på

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jeg likte best han gamle. Hvor har han tatt veien?

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Fint å se at vi har så mangfold i handicappet vårt. Det viser god sportsinteresse.

Til Yngve: Jeg har RAST ned et helt poeng i år. Score! Så du er ikke alene ;)

270

over 19 år siden

270

Det er vel pga "El Drunckducko" (Simen F) er med - 350+.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

godt å høre Mats.
jeg har gått fra 15,8 til 13,6, så da har jeg jo RAST ned enda mer enn deg :D

dæm, aim gudd!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Snakk for dere selv. Jeg har rast opp fra 3.9 til 4.1, via 4.4. Heia stagnasjonen :D meeen jeg spiller bedre enn før så da er jo alt fryd og gammer'n (gunnar bull)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

ja, jeg har også lagt merke til at Gunnar Bull, altså, Nye Gunnar Bull, er veldig gammel.

holder seg godt da....

Øyvind

over 19 år siden

Øyvind

når er siste frist for å melde seg på turneringen?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Heia Øyvind. Siste påmeldingsfrist er 12. september.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Jeg stemmer fortsatt for HVIT tee.
I det minste så kan det være valgfritt.
Å spille fra gult er feigt og pysete.
Å tvinges til å spille fra gult er nedverdigende og umenneskelig.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hehehe. Jeg tror ikke noen har noe imot at de som vil går fra hvitt. Problemet blir closest to the pin og longest drive. Har du noen gode ideer der Jalla? kanskje vi kan ta det på et hull der differansen ikke er så stor mellom hvitt og gult.

Kjipt å presse folk til å spille en annen tee enn de ønsker. Vi spiller jo stableford så da er det kanskje fett nok å kunne velge? Hva sier godtfolket?

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Closest to pin er bare flaks uansett, så der spiller det liten rolle.
Et alternativ er å ta closest to pin på et par4-hull etter 2 slag.
For longest drive velger du bare ett hull og setter hvite og gule klosser sammen.
For å provosere "de gule" så tror jeg ikke noen av dem vinner longest drive selv om de med lavest hcp går fra hvit. enda bedre hvis de som vil spille fra gult stenges ute fra longest drive. Velger man gult har man ingenting i en longest drive konkurranse å gjøre uansett.

André

over 19 år siden

André

Nei la oss gjøre det enkelt heller. Alle fra samme tee uten machospilling. Kanskje Jalla er redd for å ikke vinne longest drive slik at han må ha unnskyldning for å ha spilt hvitt? :)

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Jalla,

både longest drive, longest jern og closest to pin ble vunnet av høyhandicappere i fjor. Sikkert bare flaks alt sammen, men likevel.

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Enig André, flertallet at tidligere talt i denne saken.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Mm enig med tvalo der, vi kjører som planlagt!

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Angående longest drive. Den kan tas på hull 17, 492 gul, 495 hvit, kun litt forskjellig vinkel. Da er det ett fett om man spiller fra gul eller hvit med tanke på hvem som slår lengst...

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Da har også jeg mannet meg opp til å melde meg på. Ser at det er flere påmeldte på mitt nivå, - som dessverre i sommer stort sett har vist seg å vær over HCP. (Noen skal jo stå nederst på resultatlista...!)
Håper likevel at det det kan bli gøy og sosialt og ikke bare stress.
Vi sees!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Blir uansett utrolig rotete å la folk velge tee på en turnering.

det finnes virkelig ingen andre turneringer hvor man kan spille fra valgfri tee.
Det er jo ikke en selskapsrunde, men et forsøk på å organisere kranglefantene til å slå hverandre ut i golf.....

Om Jalla ønsker en diskusjon for å ha noe å krangle om helt frem til første utslag, så er jo saken en annen..... :O)

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Alle fra samme tee. Om det blir gul eller hvit er opp til HIO-kongen!

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Gunder (31.08.06 kl. 11:22) i en annen tråd:
"Status: 16 for gul, 8 for hvit.
Da ser det jommen meg ut til å bli gul."

Jeg trodde det var bestemt, jeg.... Mener at med mitt HCP på 25 (hvilket jeg svært sjeldent spiller opp til! - dessverre) er det eneste fornuftige å spille fra gult.

Har imidlertig ingenting i mot at andre spiller fra hvit og det er vel ikke mer komplisert enn at man settter sammen ballene ut fra hvilken tee de ulike vil spille fra? Antall mottatte slag vil vel gjøre at vi uansett kan spille i samme klasse? Eller har jeg misforstått??

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ja det var ikke snakk om at det skulle bli hvitt for alle, men vi kjører gult for hele bunsjen. Blir bare surr å dele opp på forskjellige teesteder. Er nå ikke noe PGA-kvalifisering dette så vi gjør det heller enkelt og sosialt ;)

Beklager om du ble forvirret av dagens beskjeder.

Det skal bli en festlig sammenkomst med klekkelige mengder premier :)

Startlister kommer onsdag eller torsdag.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Må dessverre innrømme at alle de rare diskusjonene som starter og alt det rare folk mener om noe så enkelt som turneringens form etc. gjorde at jeg til slutt lot være å melde meg på - til tross for at formen er god. 4 timer med rare diskusjoner om alt mellom himmel og jord - takke meg til en fredelig runde på Mikla på lørdag....

Yngve

over 19 år siden

Yngve

kjiping..... nå som vi hadde muligheten til å vise at det er oss middelhandicappere som skal regjere i år!!!!

Sam..... bli med da!!!!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Sam: Du kan være helt sikker på at folket ikke diskuterer like fjernt i all offentlighet :) Du skal som eneste person på forumet får wildcard til turneringen om du ønsker ;)

Du er herved invitert!

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Smilende sam, tror nok at folk får diskutert mer enn nok her, Tviler sterkt på om deltagerene vil oppføre seg anderledes enn andre golfere ute på banen.

Her inne tar det helt av stadig vekk, men jeg har aldri opplevd opprivende diskusjoner ute på banen. Dette blir en hyggelig turnering med hyggelige folk.

Håper du ombestemmer deg:-)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

kremt... jeg har opplevd en slik diskusjon.... mellom Gunder og en kjempesøt dame på Nøtterøy.....

hihihihihihi.....

Men, seriøst... Sam.... du må jo være med på dette!!!!! se så ønsket du er!!!!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Yngve: Hun var gal! Hun trengte også et lynkurs i regler. Nei, hun trengte en utdannelse i regler :) Du ble ganske imponert der hvor frekk nordlendinger faktisk kan være ja.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Gunder: Jeg ble en blanding av imponert, redd, sjokkert, overasket, flau, glad, lei.... det skjedde så mye på en gang, og etter at hun hadde kalt alle våre draw/hooks for slice, så rant det vel over ja..... :O)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det var vel mer at GK-dama trodde hun skulle arrestere dem slemme fæle single-handicapperen på regler, som hun selvsagt ikke kunne selv. Men sånn er det innimellom, bedreviterne angriper :)

Trond2

over 19 år siden

Trond2

Jeg har også kommet til samme konklusjon som Sam, og vi er nok dessverre ikke de eneste. Lykke til i Hakkadalen!

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Artig og gøyalt når Gunder kaller andre bedrevitere. Nesten leit at jeg ikke får være tilstede når Gunder, Fjosok og Yngve begynner å diskutere regler med et par av de påmeldte høyhcp'erne på søndag.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hva mener du med det? hvorfor får du ikke være tilstede på søndag? er du Smilende Sam i forkledning? han sa nettopp at han hadde valgt å utebli fordi vi krangler så mye her inne... hehehe.

Jeg har aldri påstått at jeg er noen mester i regler heller.
Gunder og Fjosok, derimot, de spiller tross alt i norges tredjedivisjon(hihi) med innslag fra andredivisjonen innimellom kanskje, og da må man ha noe mer kunnskap om regler enn en gjennomsnittlig selskapsgolfer.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Søndag er det andre ting på mitt program og SS er ikke en del av meg. Sala og Sam kan ikke en gang være samme kjønn..... Etter at jeg mobbet og ble sensurert av Gunder & co tør jeg dessuten ikke stille.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det var da voldsomt så grinete du skulle bli Sala Mander. Så nå er jeg også bedreviter ja? På grunnlag av at det var en episode med en dame som tok feil? Hehe. Nå foreslår jeg du forklarer deg litt.

grublern

over 19 år siden

grublern

vil høre historien om dama fra nøtterøy jeg...... vennligst fortell

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Gunder - det var et forsøk på en slags ironi - men jeg er enig med deg i at jeg ikke fikk det godt nok frem.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Til de som dropper turneringa fordi vi som er her er noen duster, dere kan fortsatt være med å gi en skjerv til kreftsyke barn! Det kan jo også hende at folk ikke er så dust i virkeligheten som det de fremstår her da... Jeg håper i hvert fall det.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Gunder er jo minst like dust i virkeligheten da, men det vet du jo Og Yngve....nei huff, han lar vi ligge.

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Hva med 100 kr i straff per gang man blir tatt for juks? Pegge opp og drive fra roughen og slikt

Yngve

over 19 år siden

Yngve

jeg vet du er rik, Hull 15, men den juksinga di vil ta fullstendig knekken på din økonomi.....

Krutt........... du sa la det ligge, men lar det ikke ligge... du skal få bank på søndag.... det sier jeg deg...

hihi

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Fjosok: Jeg er trolig mer dust i virkeligheten enn på nett.... Hyggelig for deg at du har det motsatt :-)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Ser ut som om det blir spill på meg langt oppi i Hakkadalen på søndag, noe jeg ser fram til. Har bare ett lite problem, kjerringa skal bruke kosteskaftet selv på søndag, og jeg har litt problemer med retningssansen på bakkenivå. Derfor skulle jeg behøve litt nermere vegbeskrivelse, kommer fra Elverum må vite.

Ellers så er det vel ganske dumt at noen feiger ut fordi de plutselig oppdager at ikke alle er like enige og seriøse her inne. Selv har jeg slengt tastaturet i mange retninger, og fått mye pepper selv også. Velger alikevel å kose meg med denne muligheten til å spille golf med dere andre.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei Børje, kjører du om Gjøvik følg riksvei 4 mot Oslo. Når du paserer Harestua har du omtrent 1 mil igjen. Du vil da se banen på din venstre side.

Så fort du har sett banen til venstre er det bare og svinge til venstre mot Tøyen i det første større krysset du ser. Så til venstre i bunn av bakken.

Kjører du langs østsiden av Mjøsa mot Gardermoen er det bare og kjøre til du treffer motorveien. Følg denne til du kommer til Hellerudsletta. Her står det et skilt til Gjelleråsen (tror jeg), ta til høyre her så til høyre i rundkjøringen, følg veien til du kommer til ny rundkjøring på toppen av lang bakke. Ta til høyre riksvei 4 mot Gjøvik.

2 mil lenger nord vil du se et alpint annlegg på venstre side (varingskollen) , når du paserer dette har du 1,5 km igjen. Du vil da se golfbanen på høyre side. Ta til høyre mot Tøyen, i bunnen av bakken tar du til venstre opp til banen.

Håper dette hjalp litt:-)

Hemmi

over 19 år siden

Hemmi

Ha det gøy på søndag.
Kunne ikke være med pga annet arrangement, men stiller gjerne opp neste år.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her