Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oss utstyrsfriker imellom

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Ut med det! Hvor mange køller/sett har dere stående i boder, garasjer eller bagasjerom?

For min egen del har jeg solgt to sett og kjøpt to sett i år, og selv om jeg (atter en gang) føler at jeg har kjøpt det ultimate utstyret, så ender det nok med at jeg kjøper minst en driver og kanskje en wood til før sesongen. Forresten, driving iron hadde kanskje vært noe, for min del ligger en urørt verden og venter på det området.

Uansett - det er et faktum at det stort sett er dårlig utstyr at vi må føre scorer på både 80- og 90-tallet og verre på scorekortet. Så bra at den ultimate kølle ikke er laget enda, hvis ikke Nikes nye SlingShot er siste stopp i evolusjonen. Men Gud hvor den er stygg, gitt!

Og selvsagt hjelper det ikke at produsentene til våren lover oss enda flere meter når proshop'ene fylles med nytt og spennende utstyr.

Dyrt, men gøy er det - uansett :)

Hekta

over 21 år siden

Hekta

Dobbelt av alt, både det som var riktig og det som var galt. Absolutt alt. Dette var lenge status i fjor. Har kvittet meg med halvparten. Hvilken halvpart som er igjen gjenstår å bevise. Jeg kan fort ende opp med dobbelt av alt igjen utover sommeren.

Jeg har et ønske om å i større grad klare og fokuserer på spillet og treningsoppgavene. Men halmstrået man klamrer seg til blir ofte at det finnes en mulighet til forbedring i spillet ved kjøp av nytt utstyr. Det mentale kicket man får av nytt utstyr kan være viktig nok, men er naturligvis ikke avgjørende for fremgang.

Foreløpig innholder ønskelista for kommende sesong ny putter!

Svensk ordtak

over 21 år siden

Svensk ordtak

I Sverige går man til proen og tar instruksjontimer når spillet går dårlig.

I Norge går man til proshopen og kjøper nytt utstyr når spillet går dårlig.

Tipper at det er mye sannhet i dette + at det er en kjenngjerning at det er mange flere gode golfspillere i Sverige enn det er i Norge.

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Ha! Visst er svenskene flinke (re). Utstyrsfrikene her på forumet er dverger i forhold til gutta på andre siden av kjølen. Men uansett geografi liker jo gutta å bore seg ned i teknikk og mekanikk. Det er ikke alltid at utstyrsfrikeriet koster skjorta, halve moroa er jo å snuse og grave og diskutere før man gir etter for suget :)

Nick

over 21 år siden

Nick

Jeg kjenner få utstyrfriker som spiller god golf. Men jeg vet om mange gode spillere som ikke er det, men heller stoler på egne ferdigheter. Man bør ha utstyr som fungerer, men å bytte køller hvert år vil jeg påstå er meningsløst. Tren opp egne ferdigheter og stol på de.
Det er mulig det er snobbete, men det er ganske fornøyelig å se spillere med det hotteste av det hotte med en fyllstendig håpløs sving.

hekta

over 21 år siden

hekta

Til Svensk ordtak: 593 873 (2003) golfere i Sveariket borger naturligvis for at de har utviklet mange gode spillere. 7,5 prosent av den svenske befolkningen er regisrerte spillere. Jeg har riktig nok personlig møtt svensker som uoppfordret har snakket både lenge og varmt om utstyr. Jeg kjenner meg godt igjen i ordtaket. Vi er definitivt overrepresentert av golfspillere i kategorien spillere som fortsatt søker muligheter i utyrsinvesteringer kontra trening og undervisning.

Svenskene var 346 995 spiller allerede i 1993. Disse spillere har nødvendigvis 10 års erfaring. I Norge passerte vi nylig 100 000 spillere. Våre naboer har et godt forsprang.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her