Yngve
Jeg må vel si at jeg reagerer litt på at du mener coachingsystemer på trynet fordi en lavhandicapper ikke greier kravene til 25 handicapperen.
poenget med coachingsystemet er å oppfordre og motivere til målrettet trening som kan bidra til å forbedre det generelle nivået til spillere i alle klasser.
selv synes jeg CS er et supert tiltak som har fått meg til å forstå mye bedre hva dette handler om, og ikke minst hva som skal til for å bli en bedre golfer.
eksempel.
hvor mange ganger ser du noen driver ren målrettet trening på driving rangen?
de aller fleste tar driving rangen som "oppvarming" før en runde, uten tanke på retning, carry, spin, etc.
greit nok, hvis målet er å bli varm i svingarmen, men det gir jo ikke særlig resultater.
så, hvor mange ser du trener på oppmålte lengder på puttegreenene?
hvis du er ute på banen og har en vanskelig putt som du skritter opp til 20 meter, er det ikke greit å ha øvd inn en del konkrete tilfeller på nettopp 20 meter fra før av?
dette er jo bare 2 små eksempler, og det finnes mange mange fler.
selv har jeg ikke hatt gode nok fritidsmuligheter til å trene så mye som jeg ønsket i sommer, men jeg lover en ting, og det er at treningsviljen min er langt langt større i år enn i fjor, etter at jeg ble med på CS.
årsaken er enkel. du får se de konkrete resultatene, forbedringene og kan konkurrere innbyrdes i gruppen samtidig.
Selvsagt kan man da si at dette kan du klare alene også, men i de fleste saueflokker, så er det slik at man gjør det som er enklest hvis man ikke får veiledning. vi har ikke spirit til å ta hånd om egentrening med mål og mening, og hvis man gjør det alene, så tar det helt klart også mye lengre tid.
Gi CS en sjanse, så tror jeg de fleste vil se at dette er et godt hjelpemiddel til å lære mer om golf, og å bli en bedre golfer på sikt.