Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baner i Ayrshire

TAH

over 21 år siden

TAH

Hei.
Jeg skal på golftur til Ayrshire (pretwick) området til våren. Har vært der to ganger før, men har ikke spillt så mange forskjellige baner der.
Lurer på om noen har kommentarer til de banene vi vurderer å spille. Dette er interessante baner:

Kilmarnock (Barassie)

Western Gails

Prestwic Old Course

Prestwick St Nicholas Golf Club

Det hadde vært topp om noen som har spillt noen av disse banene kunne gi meg en kommentar på hva de synes. Er det andre baner i ommrådet som anbefales er det bare å nevne dem!

Baner i området som jeg har spillt før er;

Bellisle
Turnberry Kintyre
Lockgreen
Darly
Fullarton
Girvan
Seafield

De fleste av disse er public corses (minus Kintyre) så vi forventer litt mer av de vi vurderer å spille til våren.

Alle tips mottas med takk!

mvh

TAH

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

TAH,

If you are going over in the spring then I would recommend sticking to links golf courses. Here are a few that I would play myself:

Prestwick - This course was the first to hold the British Open and it was played over 12 holes. Taken off the rota in 1925. It has one of the most famous bunkers in the world called Cardinal. It is around £90 for a round

Turnberry (Ailsa) - For me Turnberry is the second best links course in Scotland after Royal Dornoch. It is famous for the 'Duel in the Sun' between Watson and Nicklaus (1976 I think) when Watson had to hole is last putt for a birdie to beat Nicklaus by one shot on the very last day of the British Open. It isn't cheap at £130 a round and the restaurant is also expensive.

Royal Troon - The Open is being played there next year so you might struggle to get on. Famous for 'The Postage Stamp' Par 3 where Tiger Woods took a six or eight in the last Open played there. The back nine is ridiculously difficult. Very expensive at £180.

Dundonald - this is the new course designed by Kyle Phillips who also designed Kingsbarns. I spoke to Kyle about a month ago and he was saying that everything had gone well. I know the course opened this year and it is a members course but I have heard that they will be taking greenfees next year. It is owned by the the Loch Lomond people.

Brian.

Doc Johnsen

over 21 år siden

Doc Johnsen

For meg var Southerness links en åpenbaring. Meget bra og vasnskelig utfordrende bane...

Svein O.Larsen - Skottland

over 21 år siden

Svein O.Larsen - Skottland

Hvis du ikke bor langt fra Lillestrom , boer du ta en tur innom Reiselivsmessen ( Golf for Alle) i januar hvor jeg paa min Stand , har en representant fra Scottish Golf South West. Her vil du finne informasjon om over hundre baner i Arran, Ayrshire og Dumfries and Galloway.

I tillegg til de baner som er nevnt vil jeg foreslaa Irvine Bogside.

Nyttige linker
www.scottishgolfsouthwest.com
www.scottishgolfcourses.com

Svein

TAH

over 21 år siden

TAH

Vi endte opp med Turnberry Ailsa, Prestwick Old Course (to runder) og Kilmarnock. Skal bli deilig å starte golfsesongen.....

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

TAH,

Great choices, wish it was me!! Turnberry is FANTASTIC...

Brian

TAH

over 21 år siden

TAH

Thank you Brian. I think Turnberry Kintyre is a great course, so I cant wait to play Ailsa...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her