Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

1 jern

golfer

over 19 år siden

golfer

noen som har gode eller dårlige erfaringer ved bruk av 1 jern? vurderer å kjøpe det.

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Enerjern er ute. F.eks. har Tiger nå 3'jern som laveste jern.
Slå eller med en hybrid

Balle Blank

over 19 år siden

Balle Blank

Har både 1-jern og 2-jern og de fungerer helt utmerket. Har måttet gå til denne investeringen fordi det er komplett umulig for meg å slå nogenlunde rette slag med woods.

Men jeg tror nok at woods er mer skånsomt for ryggen. Men har du en sterk rygg, så ville jeg absolutt ha prøvd. Ingenting er så herlig som å slå langt og rett med et 1-jern fra fairway som havner på greenen over 200 meter fra der du står. :-)

0-jern

over 19 år siden

0-jern

Har et 0-jern i bagen.
Wilson lagde denne køllen for en del år siden.
Vanskelig å slå med, men når jeg treffer går den 200 meter carry 5 meter over bakken.

Kåre

over 19 år siden

Kåre

Cleveland har laget noe som kalles LDI. Det er en blanding av blanding av jern og hybrid. Spess beregnet for de som liker å slå med 1 og 2 jern men vil ha litt mere tilgivelse. Vet ikke om det er andre leverandører som har det samme.

704

over 19 år siden

704

Hvis du er komfortabel med å slå med et 1-jern så er det ikke noe i veien for å kjøpe et. Men de fleste er som det blir sagt på vei vekk fra det. Jeg hadde et i det gamle settet mitt, men ble ikke brukt.

Tiger veksler for øvrig mellom 2-jernet og 5-wooden sin alt etter baneoppsett. Så han bruker fortsatt jernet innimellom.

golferen

over 19 år siden

golferen

Man må jo ha 1-jern, det er stilig!

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Ben Hogan sa det:

Only God can really hit a 1 iron....

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Ehhh?

Var vel ikke Hogan som sa det.
Lee Trevino sa noe lignende ja.

True story

over 19 år siden

True story

Det var Lee Trevino som sa noe om 1-jernet, men det var ikke det Smilende Sam skriver.

Situasjon:
PGA-turnering blir avbrutt pga lyn og torden.
På vei av banen går Lee Trevino med en golfkølle i hånden opp mot himmelen. Når han kommer inn i teltet blir han spurt hvorfor han gikk med en stålkølle opp i været når det lyner?

Lee Trevino svarer:
"Not even God can hit a 1-iron!"

anonym

over 19 år siden

anonym

True Story got it right:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her