Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

King Cobra 3100I - erfaringer?

over 19 år siden

Hei,

Jeg er en nybegynner innenfor golfsporten, hatt gk siden 2003 men ikke spillt noe nevneverdig siden da, inntil i år. Kjøpte i våres et Olyo halvsett (1100 kr eller noe sånn). Tenkte det var en grei start for å se om jeg kom til å bli bitt av golf basillen, og det har jeg blitt. Med Olyo får i hvertfall jeg, en veldig høy ballbane på slagene, og med 5-er jernet slår jeg ikke noe særlig lenger enn 100 meter. Har hatt en del pro timer i år med stigende progresjon og det går bedre og bedre.
Men nå har det seg slik at jeg snart har bursdag, og da står et golfsett høyt på ønskelisten, og jeg bestemte meg for å dra på drivingrangen i dag og teste ut ulike køller jeg fikk låne i proshopen. Testet ut to forskjellige modeller, 6-er jernet til Callaway x-18 og King Cobra 3100/iH (tror det var riktig), både stål og grafitt forøvrig. Forelsket meg i køllene til King Cobra (stål), da jeg følte at jeg slo rettere og ballen fikk en mer stigende ballbane enn jeg gjør med Olyo i dag.
Med x-18 køllene føltes det litt tyngre for meg, gikk noe kortere og slicet mer. Bør jeg følge følelsen å gå for King cobra kølllene? Noen andre med erfaringer med disse?
Spiller mest på Kjekstad og har kun spillt meg ned slik at jeg nå har 35,5.

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Gå for Cobra, spiller selv med Cobra. Eneste negative punkt er lengden, grunnet høy ballbane så blir lengden litt kortere.

Spiller selv på 12.8 med samme køller, funker bra.

Moi

over 19 år siden

Moi

Jeg spillte med forgjengeren til 3100I fra GK til rundt 14 i hcp før jeg byttet. MEget tilgivelige køller! Anbefales på det sterkeste.
De er også av de peneste cavity back køllene.

okokok

over 19 år siden

okokok

Moi:

Hva byttet du til?

eisp

over 19 år siden

eisp

Spiller med de køllene selv, og gikk faktisk fra Olyo jeg også:) Gått bra 28 til 18 i sommer, og mesteparten av det er køllene sin fortjeneste.
Er veldig fornøyd med Cobra-jernene, så kan helt klart anbefale dem!!

over 19 år siden

Mange takk for tips. Jeg har nå holdt av Cobra settet, henter det til uken.

Moi

over 19 år siden

Moi

okokok: Jeg byttet til Taylormade LT, of spillte meg ned til rundt hcp 7 med det settet. Gikk deretter over til Titleist 735 og spiller i dag på 4,8.

Kjetil

over 19 år siden

Kjetil

Jeg har spillt med disse i et par sesonger nå. Jeg er veldig fornøyd. De har disse til $300 på tgw.com for tiden.

Vel

over 19 år siden

Vel

Har hørt mye forskjellig om Corba sin jern....

Køllehodet er ikke spesielt tilgivelig (vanskelige cavity backs)
Skaftet (stål) er ofte Rifle (og det gir mer konsistente frekvensvariasjoner)

Min erfaring er at skaft er viktigere enn køllehode.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her