Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

He he he he....

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Måtte høre dette to ganger... Ubetalelig!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.888758

Magga

over 19 år siden

Magga

Helt utrolig. Dette må vare en spøk.

Truls

over 19 år siden

Truls

HAHAHA, hadde det vært 1. april, hadde jeg tatt spøken!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

(Gunder kan ikke skrive på tastaturet akkurat nå, så jeg som er datamaskinen hans får ta ansvar. Gunder ligger på gulvet å ler, og han har vært der i 3 timer nå. The end. Kan noen få han på beina? jeg vil sove)

Erik_____

over 19 år siden

Erik_____

Si hva dere vil. Men selvsagt er dette sant.
Så mange mennesker det er på jorda, også mange flere det skal bli.
Itillegg til at vi bruker og sløser med plassen, når vi har liten plass fra før.
Da sier det seg selv at golfbanene tar opp endel plass.
Dvs at vi må ødelegge mer av naturen og etterhvert utrydde hele dyrelivet. Og det kan bli litt av en verdenskatastrofe.

Erik_____

over 19 år siden

Erik_____

Si at golf er ødeleggende for kloden er selvsagt alt for drøyt.
Golf er bare en del av det som ødelegger kloden, men golfen er selvsagt med på å ødelegge kloden.
Det finnes det overhodet ingen tvil om.

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Mens vi er igang kan vi samtidig forby:
Parker
Rundkjøringer
Hager
Lysløyper i marka

...noe mer?

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Merkelig at denne bonden ikke har fått med seg at det faktisk er overproduksjon av korn i denne verden. Mat finnes det mer enn nok av, det er noe alle vet. (Bortsett fra de stakkarene som sulter pga skjev fordeling). Problemet er rent vann, og så mye sprøyter ikke golfbanene at de kan ta skylda for å ødelegge dette.

Tenker vi snakker om en bonde hvis nabo-bonde har tjent seg rik på å bygge golfbane på jordet sitt. Da er det lett å bli litt misunnelig og miste gangsynet. Festlig er det jo uansett :)

b

over 19 år siden

b

Ja helt klart at GOLF er roten til alt ont, det er egentlig d.. lekeplass og alle de som fortastt spiller leker med noe de ikke helt vet kreftene til(merk DE).
Jeg har sluttet med golf - Olav Bonde på Randen og Erik (hm) har fått meg inn på den rette vei. Det er nå gått flere dager siden siste runden og det er svært hardt men JEG SKAL KLARE DET.

I mellomtiden så hører jeg på lydinnslaget hver dag og ikke minst så leser jeg manifestet til Olav, som er lagt ut på nettet slik at også DU kan komme inn på den rette vei:

http://www.nationen.no/meninger/gjestekommentar/article2249471.ece

Olav på tinget - Olav på TINGET - JA OLAV PÅ TINGET....... få stoppet uhumskheten en gang for alle.

b

over 19 år siden

b

Olav Randen har jo også sagt at fordi det er færre heiltidsbønder i Norge enn det er fengselsfanger i USA så har Norske Bønder problemer fordi de er for få, (eller er det kanskje fangene som får problemer fordi de er for mange??)

Hadde dette vært tull så var det jo en god historie men det ser ut for at mannen mener noe i den retningen.

http://www.handelskampanjen.no/Artikler/Landbruk/OlavRanden_Norsk_landbruk.pdf

side 4 avsnitt 3

H

over 19 år siden

H

Landbruk forurenser 10 ganger mer av gjødsel til vann enn en golfbane gjør.

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Alle skjønner at Olav Randen har en skrue eller flere helt på ville veier. Når en BONDE påtar seg kunnskap som overgår hans utdannelse (1 ukes videregående potetsettingskurs på Gran) en dullion ganger - så skjønner man at hele fyren er en spøk!!

De oversubsidierte gærningene med tittel BONDE - bør sjelden taes alvorlig!!

b

over 19 år siden

b

Det var vel å generralisere litt mye, en del av dem har jo tatt til vett og lagt om til for eks golfbane,

- fyren har dessuten skrevet bøker, blandt annet Golfballer kan ikke spises eller noe sånt, vært formann i Noregs Målag, men er også aktiv i Klassekampen osv søk på nettet så vil du se...

Olav er flink...

over 19 år siden

Olav er flink...

...synes jeg. Dette er selvsagt ikke bokstavelig ment. Det handler vel om merkevarebygging i en eller annen forstand og om å skaffe seg pr. Olav alene vet hva han skal bruke den til, annet enn å gi noen en god latter.

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Jeg skrev SJELDEN taes alvorlig. Det gir rom for de som har vært smarte nok til å klinke opp områder til golfbaner.

Det å skrive en bok, formann i knotmållaget og aktiv i Klasserampen - imponerer mindre enn minst.

Jeg skal gi han honnør for å skape noen deilige latterkuler!!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Olav Bonde er helt klart bokstavelig. han skriver jo artikler og nærmest bøker om det også.
mannen er nok en forsmådd bitter kar som ikke mestrer å svinge hverken sin egen eller andres køller lengre.

At Erik hiver seg på her er jo ingen bonde(hihi... les bombe), men jeg tror jeg følger andres eksempler og orker ikke å gå ut i diskusjon med han igjen. det er jo nytteløst uansett...

:O)

Niels

over 19 år siden

Niels

Erik: du er helt fantastisk uintelligent. Jeg tviler du tenker lenger enn nesetippen din, og jeg er sikker på at du har amputert nesa di også.

Erik_____

over 19 år siden

Erik_____

Det er ett faktum at vi mennesker forsvarer de tingene vi liker best.
Det har jeg sett så utrolig mange ganger på ulike debatter på tv, og andre steder.
Dette gjelder uansett hvor mange negative saker den tingen man liker fører til.
Det er ikke tilfeldig at de som spiller golf mener at dette ikke er ødeleggende for naturen, mens de som ikke spiller mener det er ødeleggende.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Det er aldri synd i bønder, bondestanden er i en særstilling i hele jævla EU.

Og hadde de norske bøndene hatt mulighet til å gjøre det de øvrige europeiske bøndene har fått til gjennom CAP så ville de også gjort det.

Noe som har hatt betydelige konsekvenser for bønder i fattige land..

Jeg eier ikke sympati for bønder, skitne lobbyister hele gjengen!

Norge egner seg ikke til dyrkning av råvarer, ferdig ferdig. La land som har klima til det produsere, så kan vi importere til langt koseligere priser.

Eventuellt drep småbruk og tyn dem til å bynne med storskala drift.

Don

over 19 år siden

Don

Erik, det er så utrolig dustet å si, og jeg siterer:
"Det er ikke tilfeldig at de som spiller golf mener at dette ikke er ødeleggende for naturen, mens de som ikke spiller mener det er ødeleggende."

Igjen, så tar du en kommentar fra en enkeltperson som vil ha oppmerksomhet, og får det til å høres ut som om det er den eneste sannheten.

hvor i all verden har du det ifra at "de som ikke spiller" mener det er ødeleggende?

bare fordi noen ikke liker golf, og synes golfbaner er vederstyggelig, så betyr vel for pokker ikke det at "de som ikke spiller mener det er ødeleggende"!!!

du generaliserer noe inn i granskauen, og viser nok en gang at du bare hiver deg inn i diskusjoner som omhandler rettferdighet og jordkloden uten å vite hva du prater om.
Du fordømmer en hel verden uten å være klar over det med måten du uttaler deg på. som om alle ikke-spillende mennesker skulle ha noen personlig agenda imot Golf, golfere og golfbaner.

du skulle skamme deg, du som spiller golf over flere dekar, og bruker såpass mye av internett-arealet til vissvasset ditt..
Det er snart ikke plass til flere debattanter på grunn av all irritasjonen som oppstår når du uttaler deg.

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Sier det bare som det er jeg.
Mennesker har en tendens til å forsvare det en selv liker, og det finnes det ingen som helst tvil om.
Det er jeg helt sikker på det finnes vitenskapelige undersøkelser om også.

Jeg har selv sett dette gang på gang.
Det er endel av menneskets natur og forsvare det man selv liker.

Don

over 19 år siden

Don

Du er antakelig den mest uvitende bedreviter jeg noensinne har sett i en diskusjon.
du får det til å høres så enkelt ut... "Sier det bare som det er jeg".

det er ikke så enkelt Erik. det er ikke "enten så er du med meg, ellers er du imot meg". det er ikke sort og hvitt.

det er så mange nyanser, men det tror jeg ikke intellektet ditt er i stand til å catche.

på den annen side, det er vel heller ingen vits å si det til deg, for som jeg ser av så mange andre på dette forumet, så er det liten vits i å diskutere med deg, siden du alltid har rett.

Andre

over 19 år siden

Andre

Erik = patetisk

Luna

over 19 år siden

Luna

Erik. Spiller du golf?

b

over 19 år siden

b

Delvis innhold i 5 setninger fra Erik:

Sier det bare som det er jeg.
- det finnes det ingen som helst tvil om.
- Det er jeg helt sikker på
Jeg har selv sett dette gang på gang.
- og forsvare det man selv liker.

Du er ikke litt i overkant sikker og trygg på deg selv, Erik - har det noensinne hendt at du har tatt feil og måttet innrømme det.

Før eller siden kommer du til å møte veggen så du blir liggende, dersom dette er slik du er i det daglige, prøv å se ting litt fra andre sider også dersom du kan få det til..

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Erik har vel strengt tatt rett i at folk har en tendens til å forsvare det de liker... eller?

b

over 19 år siden

b

Så skråsikkert??? uten mulighet for tvil???

Jeg er 100 % sikker på at du tar feil der, Fjosok, ja det finnes det ingen som helst tvil om for dette har jeg sett gang på gang. Det er jo bare sånn det er.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Hva er det som er så skråsikkert med å si at "mennesker har en tendens til å forsvare det de liker". De som er uenig i en slik påstand har mista litt gangsynet og skal bare ta Erik for enhver pris. Ikke at dette er så veldig viktig, men det er litt besynderlig hvordan enkelte lar seg provosere over at det finnes andre syn på livet enn sitt eget.

Dag Olav

over 19 år siden

Dag Olav

Fjosok. Det var vel heller de andre tingene de fleste reagerte på da. Nå er det du som for enhver pris må forsvare "det syke svake lille barnet"

Daniel

over 19 år siden

Daniel

Jeg synes ikke alt det Erik skriver er lurt men en del av kommentarene mot Erik er om mulig enda tåpeligere...

Han skrev: "mennesker har en tendens til å forsvare det de liker"

Dette bør vel de aller fleste være enig i... Om dere ikke skjønner det så når mennesker her representerer mange mennesker og ordet tendens brukes i denne sammenhengen så skal det naturligtvis tolkes som:

"En del mennesker har i mer eller mindre grad en tendens å..."

og IKKE

"ALLE mennesker har en tendens å..."

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Men.

"Det er ett faktum at vi mennesker forsvarer de tingene vi liker best."

Sa Erik først.

for så å moderere seg selv:

"Sier det bare som det er jeg.
Mennesker har en tendens til å forsvare det en selv liker, og det finnes det ingen som helst tvil om."

Så Daniel, hva med å lese hele tråden neste gang.

At mennesker har en tendens til å forsvare det en selv liker kan knapt telle som et argument for det ene eller det andre.

Eriks logikk stripper jo menneskeheten for evnen til kritisk tankegang.

Selv om jeg liker golf, så vil jeg ikke forsvare golf på enhver bekostning, jeg er jo rasjonell nok til å godta andres argumenter, og om disse er mer relevant ta et nytt standpunkt.

At bonden vi snakker om ikke eier gangsyn eller forståelse for hvordan verden fungerer gjør det ikke greit, selv om han bare forsvarer det han liker.

På samme måten som det ikke er ok at SV demonstrerer mot egen regjering, selv om de bare forsvarer det de liker.. Eller no sånt.

Kvasiargumentene til Erik er nonsens.

b

over 19 år siden

b

Herregud -
Under her er stykket i sin helhet - det står lenger oppe i denne tråden og her er det ikke mindre enn 4 uttalelser som i følge Erik er udiskutable og skråsikre. Mitt innlegg var direkte til Erik og omhandlet HELE innlegget hans og en liten påminnelse om at det er mulig å være litt tilbakeholden i sine uttalelser så kan Erik ta det til seg eller ikke.

Klokken 12.47 bruker jeg nøyaktig de samme påstandene og i samme rekkefølge som Erik gjør. Dette oppdager faktisk ikke Fjosokken, noe som indikerer at han rett og slett kaster seg inn i en debatt han ikke har peilig på og som også alle de påfølgende debattantene gjør ellers hadde dette vært oppdaget.

Utgangspunktet Erik sier:
1. Påstand fra Erik: Det er ett faktum at vi mennesker forsvarer de tingene vi liker best.

Min kommentar: Joda vi forsvarer det vi tror på, men de fleste er åpne for korreksjoner dersom argumentasjonen er overbevisende...

2. påstand fra Erik: Det har jeg sett så utrolig mange ganger på ulike debatter på tv, og andre steder.

Min kommentar: Alt som sies på TV er jo ikke helt sant da. Om samme løgnen sies flere ganger på TV så blir det jo ikke mere sant. Dette kan jo videreføres til svært mange av de påstandene som kommer på tv, radio og i aviser. Det er som regel rom for tilpasninger og justeringer og ikke sort hvitt. Litt kritisk sans er ikke å forakte når det gjelder media generellt.

3. påstand fra Erik: Dette gjelder uansett hvor mange negative saker den tingen man liker fører til.

Min kommentar: her forutsettes det at begge de første utsagnene er sanne uten modifikasjoner.

4. påstand fra Erik: Det er ikke tilfeldig at de som spiller golf mener at dette ikke er ødeleggende for naturen, mens de som ikke spiller mener det er ødeleggende.

Her er det jo kanskje litt flere meninger ute og går enn at golf ensidig er ødeleggende for miljøet.

Ørlite påståelig.....

b

over 19 år siden

b

Sorry Whatever - du kom imellom og ikke ment til deg som du kanskje skjønner

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Dette er en skikkelig bra diskusjon nå :)

b

over 19 år siden

b

Gunder
Disse siste innleggene skulle ikke vært diskusjon bare en melding til Erik og den var stilet til E.
Når det er sagt så er vel overskriften He He He så det er vel relativt fritt regner jeg med, men dog med utgangspunkt i uttalelsen fra Kommien fra Ål i Hallingdal som var relativt bastante og E fulgte like bastant opp -------

Ditt innlegg var jo forøvrig spesielt opplysende da.... :)

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Apropos bønder og golf...
http://golf.no/bildeserier/article1436576.ece

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Er godt mulig jeg er påståelig.
Men man ser dette jeg nevner mange steder i samfunnet.

Ofte dersom man selv eller noen i den nærmeste familien lider av ett eller annet, så ser man ofte det at de krever støtte for denne saken umiddelbart.
Argumentene demmes er ofte riktige nok de, og at det trengs støtte.
Men så glemmer de det at det finnes 1000000 andre ting som det trengs støtte til også. Og at det kanskje er mange ting som er langt mer kritisk og viktig enn det de selv trenger støtte og hjelp til.

Så vi har en tendens til å se viktigheten av ting man selv har erfart.
Mens de tingene man selv ikke blir berørt av og heller ikke har noen erfaring med det er ting man ofte driter i.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

*cry*

Nope

over 19 år siden

Nope

Erik: Du har bil, du spiller golf, du bruker halve dagen på å skrive innlegg på golfforum. Hvis du ønsker endringer, ta en god titt i speilet og sett i gang! Men det er vel mer uforpliktende å preike enn å gjøre noe.

Jezzez

over 19 år siden

Jezzez

Erik . Slutt med å spille golf da.
Da har du iallefall bidratt til å lage en bedre verden

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her