Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

noen å golfe med

eisp

over 19 år siden

eisp

Hei

Lurte på om noen vet om noen slags golffellesskap (og nei, ikke en vanlig golfklubb). Jeg syntes golf er utrolig gøy, men desverre har jeg ikke noen kamerater med bil som er like ivrig. Skulle derfor gjerne hatt noen å golfe med som har mulighet til å kjøre. Høres gjerne dumt ut, men det er nå lov å gå for en blind flaggplassering:-)

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Legger du an på meg eller?

Tomas

over 19 år siden

Tomas

Ja du kan sitte på med meg. Men da må du betale bom, dekkslitasje, bensin og vindusslitasje. Og 2 kr spylevæske hvis jeg bruker det.

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Thomas er billig...

Solum, hvor er det?

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Holmestrand.

eisp

over 19 år siden

eisp

Takk o morsomme Tomas. Jeg mente dette faktisk som et seriøst innspill, finnes kanskje flere som gjerne skulle hatt noen å golfe med. Og det ligger selvsagt implisitt i innlegget at jeg hadde betalt bensin, spleiset bom osv.
Men skjønner at dette ikke var stedet å spørre om noe slikt, så glem at jeg spurte.

Dag Olav

over 19 år siden

Dag Olav

Dette er stedet å spørre :) Du får nok emailer fra de som er interesserte. Selv har jeg altfor stor golfkrets til å øke på. Beklager. Men jeg tror du finner noen via Scangolf! Det er flere av dere dere ute.

HrG

over 19 år siden

HrG

Er sikker på at Thomas og mitt sitt inlegg var ment humorsistisk.
For min egendel golfer jeg kun i oslo-området denne sesongen, og kjører bil. Spiller ofte alene, så en å reise sammen med hadde vært kult

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Så hårsåre folk vil i hvert fall ikke jeg ha i bilen min. Ta bussen du.

Rikard

over 19 år siden

Rikard

Spiller man såret så kan man få napp av medlidenhet.

UK-man

over 19 år siden

UK-man

I UK så har de en nettside som heter
http://www.golfmates.co.uk/
her kan man sette opp en bane man vil spille og andre kan sette seg opp samtidig og man spiller sammen. Ofte er det 10-20 som kommer til en bane. Blir en gedigen klubb til slutt og man får mange golfkompiser. Det fokuseres ikke på dating kun golf med venner.
Kanskje det kunne være noe for nordmenn også? Det fungerer slik at man melder seg inn, og får en liste over alle baner som folk inviterer til, så kan man melde seg på den invitasjonen som passer, møte opp og spille sammen med de andre.
Man spiller på sterkt reduserte greenfee priser etter hva jeg forstår og medlemskapet koster ca 100 kr pr år. Scangolf kunne jo ha nettsiden for et slikt system......

doc

over 19 år siden

doc

"Spiller man såret så kan man få napp av medlidenhet.

Legger du an på meg eller?

Så hårsåre folk vil i hvert fall ikke jeg ha i bilen min. Ta bussen du.

Ja du kan sitte på med meg. Men da må du betale bom, dekkslitasje, bensin og vindusslitasje. Og 2 kr spylevæske hvis jeg bruker det.

Legger du an på meg eller"

Her kommer et greit spm fra en golfer som ønsker fellesskap/kjøring og så får han slike syke svar!!
Et allright spm fortjener et allright svar, og da anklager jeg fof HrG som startet idiotien denne gang.

Honør til UK-man for fint innspill!

Mr Rotary

over 19 år siden

Mr Rotary

Eisp:

Knallbra debatt for deg, meg og UK-Mann fortsetter.

Da jeg begynte å spille golf hadde jeg samme problem, kjente ikke noen som golfet på banen jeg har spilleaksje i.

Jeg hadde ikke lappen, (men bil). Som du skriver, Eisp, var jeg i samme situasjon da og temmelig fustrert.

Nå er jeg i den heldige situasjonen at 2 personer gidder å kjøre og vente på meg, selv om de ikke spiller selv.( De hygger seg på terassen den tiden det tar før jeg er ferdig, og de liker tonen blant golfere.)

Vi er nok ikke alle i samme situasjon, og det hadde kanskje vært er ide om klubbene stillet opp med en bil/buss fra rutebilstasjonen ett visst klokkeslett, så får vi betale det det koster. Jeg tror mange som er for unge for å ta sertfikat, og forerdrene er lei av å kjøre + lappeløse vil benytte seg av et så godt tilbud.

Og sist men ikke minst, klubbene får flere medlemmer og dermed større inntekt.

hrg

over 19 år siden

hrg

Doc... les mitt 3 innlegg er du snill

eisp

over 19 år siden

eisp

uk-man: Det var akkurat noe slikt jeg spurte etter, takk skal du ha:-) Hadde kanskje vært en ide for å hjelpe flere ut å spille, en lignede side her i Norge.

Mr Rotary: Enig med deg at det hadde vært fint om det ble tatt et lignede initiativ fra klubber. At de f.eks hadde påmelding for visse dager i uken hvor de hjalp til med transport om mange nok meldte seg. Finnes jo skibusser over hele landet:-)

Og bare for ordens skyld, selv om jeg er medlem i Solum spiller jeg i Oslo-området.

Lonsome

over 19 år siden

Lonsome

Er akkurat i samme situasjon. Litt kjedelig å stadig haike.
Har lappen, men ikke bil lenger. Bor i Oslo området og spiller rundt på nærliggenede baner.

UK-man

over 19 år siden

UK-man

Skulle ikke forundre meg om den engelske versonen av en slik nettside er interresert i å se litt ut i verden også. Kanskje vil det føre til litt kjennskaper mellom engelske og norske spiller/klubber. Får nesten daglig en mail med invitasjoner til å spiller forskjellige baner i England, men da jeg er i Norge meste av tiden er det jo bare aktuelt da jeg er "over there".
Tanken min var vel at en slik side bør kunne fungere i Norge slik som i England.
En annen side av dette er jo at klubbene må gi greenfee-rabatt til gruppene som kommer og det må/bør være en slags avtale om greenfee på de forskjellig banene. Mange baner kan jo få en betydelig inntekt hvis det kommer f eks 12 stk og vil spille 3X4 flight. Er vel nærliggende å tro at dagtid er lettest å få slike avtaler, ihvertfall i begynnelsen.

hrg

over 19 år siden

hrg

Da er det klart da!
Vi lager en gruppe som heter "Golf Oslo" eller noe, også diskuterer vi nermere transport etc der?
Skal jeg opprette gruppen?

Janec

over 19 år siden

Janec

OK jeg er også med..

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Samme situasjon her.
Lapp, men ikke bil..

Jeg melder meg gjerne inn i en sånn gruppe.

Trond

over 19 år siden

Trond

Bra forslag!

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Da er gruppen opprettet: Oslogolf

eisp

over 19 år siden

eisp

Jeg er med, bra forslag hrg! :-)

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Brae å begynne søke medlemskap.. Gruppen er opprettet

Mr Rotary

over 19 år siden

Mr Rotary

Drømmen oppfylt!!

Jeg søker medlemskap, men til hvem :-).???

hrg

over 19 år siden

hrg

Oslogolf... gruppe

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Navn adresse og mail, takk :-)

eisp

over 19 år siden

eisp

logg inn på Community (link oppe til venstre på denne siden)

"velg grupperom - velg alle grupper - velg OSLOGOLF - Søk om å bli med i denne gruppen"

Alter Ego

over 19 år siden

Alter Ego

Er det egentlig noen som HAR bil i denne gruppa?

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Ja, men lange sør i landet. Kan nok la noen disponere den mot at vedkommede skifter coil (starter ikke, så jeg måtte kjøpe ny)

Janec

over 19 år siden

Janec

Hva med en tur til Holtsmark. Det må da være noen som har bil der uten vi kan spleise på besinpenger på??

HrG

over 19 år siden

HrG

Jeg mener jeg skrev tidligere at jeg hadde bil...

doc

over 19 år siden

doc

hrg, jeg tar tilbake alt jeg sa- hatten av og stor honør! Flott! Skikkelig kult gjort! Ønsker gruppen/websiden all mulig fremgang, veldig bra mhp rekruteringen av yngre folk også.

Til Janec

over 19 år siden

Til Janec

Forstod ikke helt den,"noen som har en bil vi kan spleise på bensinpenger på"

Mener du da at bileieren skal holde alle utgifter med å eie bilen, mens de som sitter på spleiser på bensinen?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hahahaha... det virker som om denne gruppa har større problemer med å få folk til å kjøre sammen enn oss som ikke er i noen gruppe......

lol...

?

over 19 år siden

?

Hvilke gruppe Yngve?

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Har 2-3 plasser ledig på go-gværsdager.

Vær med å spleise litt, så går vel det greitt de få milene det må være snakk om.

Annet alternativ: Vi kan kjøre andre- treje hver gang sammen i stedet for 1-2 i hver bil.

Jr. og lappeløse, gi et hint på "tavla"på deres respektive hjemmebane - sikkert noen dere kan være med.

eisp

over 19 år siden

eisp

Til Exerexes:
Meld deg gjerne inn i "oslogolf" under comunity-sidene, og gå inn på gruppesnakk der for avtale av spill:-)

hahaha

over 19 år siden

hahaha

for en gjeng med tapere...!

HrG

over 19 år siden

HrG

Kan jeg melde meg inn i klubben din"hahaha"? Du virker så kul og grei... Kan vi være bestevenner?

hahaha

over 19 år siden

hahaha

er bedre enn denne loosergjengen her hvertfall!
må ha barnepass av noen med bil på golfbanen...
latterlig!

Moderator

over 19 år siden

Moderator

hahaha: Jeg ber deg roe ned sjikaneringen din. IP'en din dukker opp på litt for mange sure oppstøt for tiden.

På forhånd takk.

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Min og min samspillers klubb er Kvinesdal (hvor vi mulig skal i dag).

Noen som trenger skyss - gi et hint på (e-mail?), så kan du bli med så ofte det passer.

(Det er meningen at det skal bli et skap i drivingrangen til leie, hvor utstyr kan oppbevares, så ikke hele bilen blir oppfylt av utstyr.)

Ellers får vi ta med henger, til det utstyret som ikke går i bilen :-)

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Reiser nå, mulighet for gruppesnakk - må de yngre fikse det:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her