Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Torv?

asd

over 19 år siden

asd

Jeg tok grønt kort for noen måneder siden, og fikk opplæring av pro-en (1 i hcp) og en eldre kar ( men ikke fullt så lavt hcp).

Proen sier slå ned og ta torv...

Den eldre mannen sa jeg "snitter" alltid rett under ballen.

Etter min førse sesong ser jeg at "fars" tips, funket best for meg.

Hva fungerer best for dere andre?

(Oppgi gjerne Hcp)

Kølla Bader

over 19 år siden

Kølla Bader

Vel, og slå ballen rent er jo seff å foretrekke. Men det klarer man ikke alltid, og da er det langt å foretrekke å slå litt under ballen enn å toppe den. Resultatet av det blir som regel langt mindre fatalt enn topping. Så gjør som gammern sier, slå rent. Men om du må "sikre" i en retning, slå litt torv...

veggiss

over 19 år siden

veggiss

slå ned og ta torv

704

over 19 år siden

704

henger meg med på veggis, slå ned og ta torv

Shack

over 19 år siden

Shack

Ta torv. Men la det ikke være tvil om at det er snakk om å treffe ballen på vei ned for å ta torv etter balltreff, ikke torv først og så ball:-)

704

over 19 år siden

704

Viktig presisering, Shack :o)

VEEEEEELDIG viktig å treffe ballen først. Ellers blir det en god gammaldags duff...

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Jeg tar alltid svær torv på fulle slag med wedgene mine.
Så blir det mindre og mindre torv til lavere nummer på jernet.
Tar torv bare ca hvert 3dje slag med 4-jernet, aldri med 2-jernet.
Alt avhenger av hvordan ballen ligger. Er gresset tett og ballen ligger luftig prøver jeg å unngå å slå opp torv. Ligger ballen derimot i hakket etter en tidligere oppslått torv blir det et kjempekrater der etter at jeg har slått.

asd

over 19 år siden

asd

Takk for hyggelige svar. Utifra disse må jeg vel anta at både Pro og "far" har rett, og at jeg nok trenger litt tid på å finne den rette kombinasjonen.

Tenker nå, at endel av feilene jeg har gjort ved å "ta torv", er nok som nevnes - treff ballen først. det har nok blitt endel omvendt er jeg redd.

Videre god golfsesong!!

komunne arbeider

over 19 år siden

komunne arbeider

Spa opp en stor grøft hver gang.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her