Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SAS Masters

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Våre etablerte - mer eller mindre - har startet bra, både Cecilie og Tutta åpnet med birdie.

De unge, kommende stjernene(?!) Marita, Lill Kristin og Heidi H åpner på par etter 3 hull.

Go girls!!

haha

over 19 år siden

haha

hjelper lite når du starter med birdie når du fortsetter med dobble bogey

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Joda, det hjelper alltid litt med en birdie...
Må være tøft å vandre rundt på Bogstad nå med en ny regnskur hvert kvarter. Veldig fornøyd med å ha innendørs jobb i dag.

b

over 19 år siden

b

Det eneste som er bedre (på golfbanen) enn å starte med birdie er Albatross eller bedre.

Må være rimelig tett der oppe i toppen for å mene noe annet, HaHa.....

haha

over 19 år siden

haha

det er jo faen ingenting å juble for viss man starter birdie-dobblebogey da din idiot.Men suzann er jo -1 nå så det er vel greit.Birdie er fint det men ...

Øyvind

over 19 år siden

Øyvind

Snakket med noen av spillerne og det er visst ganske vanskelige forhold på Bogstad i helgen. Banen er tung av vann, og greenene har blitt litt humpete.
Ser lederen har gått på 5 under, så helt håpløst er det vel ikke for de norske heller.
Tutta gjorde dobbel på hennes siste hull, hull 9. Lå i bunkeren, og fikk den ikke opp. Ble nytt bunkerslag og to-putt. Synd!!

Får håpe på bedre vær i morgen for spillerne og banen.

yahoo

over 19 år siden

yahoo

Jeg vet at hvertfall de norske amatørjentene var skikkelig nervøse hele gjengen noe som fort resultere i litt høy score på begynnelsen av runden... Heldigvis var det noen som klarte seg bra!

the putmaster

over 19 år siden

the putmaster

Det var moro å se at Lene Hfsten-Mørch gjorde det så bra i dag på bogstad. Av det jeg har forstått var det første runden henne s under par og å da gå 4 under er jo helt fenomenalt! Heier og på Amalie.. Er ikke bare bare å spille europatour og klare cuten men jeg må si jeg er skuffet over de fleste norske proffene. Skal de klare å hevde seg må de klare bedre enn dette!

psyko log

over 19 år siden

psyko log

Skivebom?

Må innrømme jeg skvatt til i go`stolen etter et innslag på TV 2 fra Bogstad i går kveld. Anledningen var selvfølgelig Tutta, men i folus denne gang sto også hennes mentor og manager, Jan Ove Nystuen. Kombinert og til sammen sto de for årets skivebom i norsk golfpresse sammenheng.
Nystuen innleder pressekonferansen med å hudflette pressen fordi de (meget rettmessig) kritiserte Tutta for ikke å ha stilt til avtalt pressekonferanse, og fordi hun ikke gir et gram av seg selv til publikum som følger henne på banen.
"Min oppgave er ikke å smile og le til publikum på banen. Det er å spille best mulig golf. Jeg smilte ikke noe mer da jeg spilte i Sverige, men der får jeg en helt annen behandling og respekt. Det er nesten så jeg foretrekker å spille der fremfor på hjemmebane," klarte hun å lire av seg på pressekonferansen.
Til radarparet Tutta/Nystuen har jeg følgende melding: KGB! Kjempe-God-Bedring - og god reise til Sverige!
Det kan nok også være at vi kan takke Tutta for å ha satt norsk golfsport (som Nystuen vridde ut av seg under nevnte utskjelling av norsk presse), men gir det henne noen spesielle rettigheter? Føler hun seg opphøyet eller noe? Er vi ikke fulle av respekt og nesegrus beundring nok? Går det an å skyte større skivebom?!
La gå at jeg (litt motvillig) skal se litt mellom fingerne med at Tutta er "fersk" i gamet ennå, men hun tilhørerliksom ikke kategorien "ung og lovende" lenger. Har hun virkelig ikke lært det helt fundamentale på touren i USA? Der smil, tilgjengelighet og vennlighet mot presse og ikke minst publikum nærmest er alfa omega?
Der de virkelig store stjernene både smiler og spiller golf - samtidig (selv om det selvfølgelig ikke er hele tiden). Der de som faktisk fortjener mest respekt av dem alle smiler bredest og da selvfølgelig har publikum på sin side.
At Nystuen ikke har skjønt det helt basale i idrettens verden, forundres jeg mer over. Han, om noen, burde skjønne at Tuttas oppførsel på og utenfor banen kommenteres både av publikum og presse. Hvorfor de ikke fokuserer nettopp på denne oppførselen og legger en plan på hvordan de kan snu den negative trenden, er for meg en gåte.
Til dere begge: nettopp fordi du er Tutta, og vi takket være deg har fått en European Tour til Norge, krever det ekstra mye av deg i alle sammenheng - både på og utenfor banen. Dere burde sett litt nærmere på Annika Sörenstam under turneringen i Sverige. Hun ble faktisk intervjuet mellom slagene ute på banen - selv når møkkaslagene dominerte! Hun til og med stoppet og hilste på publikum som hun kjente igjen ute på banen!
Ved å ha en innbydende og vennelig "attitude" får dere akkurat den respekten og tilliten dere så mye streber etter. Hvem ville dere heiet på? En smilende og vennlig spiller (les; Laura Davies) eller en smågretten og surmulende spiller (les; Tutta)? For meg blir svaret ganske enkelt: LAURA - anytime. At dere ikke skjønner tegninga, er bare tragisk. Fortsett å kritisere media, heng med nebbet og gå rundt med nesen i sky. Det er mulig noen i åsen synes sånt er kult, men massen gjør det i alle fall ikke - og i lengden tror jeg ikke sponsorene gjør det heller. De vil heller ha spillere som smiler og er blide og tilgjengelige.
Åååhh - dette var det deilig å få ut!!!

Psyko Log

Realitet

over 19 år siden

Realitet

Du psyke Psyko Log. Du må slutte å uttale deg om ting du absulutt ikke har greie på. Vi som har fulgt Tutta på banen i 2 dager nå vet hvor mye sprøyt det er i det du skriver. Hun har gitt oss enormtt mye mer enn du noen gang kommer til å forstå. Hun gjør en kjempejobb på tross av idioter som deg. At du på toppen av det hele er mangler kunnskap om hvordan media jobber, og hvordan de elsker å skape høns av fjær, gjør ditt usakelige anngrep på Tutta enda mer patetisk.

Psyko Log

over 19 år siden

Psyko Log

Og hva i all verden gjør du foran pc`en din nå da? Kom deg ut og digg helten din, og din avstandsforelskelse. Få huet ut av r...a før du skriver i alle fall, og i det minste les hva som står skrevet, din mygg.
Det er ikke jeg som skriver eller pressen som skriver at - det er Tutta og Nysturen som selv sier det, skjønner`u?
Du behøver ikke være rakettforsker for å se hvordan damen oppfører seg, og det jeg bebreider henne for, er hennes primadonnanykker for at hun ikke blir digget bra nok av pressen - og av tilskuerne. At hun i tillegg klarer å lire ut av seg på TV at hun foretrekker å spille i Sverige fremfor på hjemmebane, vitner om nedsunket hjernelapp.
Hva om f eks Dæhlie hadde stukket til skogs på en dårlig dag, droppet pressekonferansen, for så komme tilbake dagen etter å si at han heller foretrekker å stå på ski i Sverige for der i folk hyggeligere enn hjemme??!!
Om du ikke skjønner alvoret i dette (og tro du meg at jeg kjenner pressens metoder, men det er faktisk hun som ikke møter opp til avtale), kan jeg bare ønske deg også: KJEMPE-GOD-BEDRING!

telio

over 19 år siden

telio

Ikke helt dette temaet til PsykoL, men hvorfor spiller damene tre runde? Burde det ikke vært fire? Syns at tre runder ble litt lite...

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

SP spilte "dårlig", var sur. Ikke no unormalt det, de fleste av oss kjenner den kombinasjonen. Men litt enig med Psyko Log, hold for guds skyld kjeft når media i nærheten, de elsker sånne tilbakemeldinger.

jallis

over 19 år siden

jallis

sp burde kanskje tatt seg et smile/mediakurs..... det skal lite til før media henger seg opp detaljer som ikke har noe med spillet og gjøre. Til mer sur og irrtert hun/nystuen er til mer interesse viser media for det som ikke dreier seg om golf. har de ikke en sak så lager de en...
det er klart hun skal fokus på banen , men det er det som har skjedd etter en runde som det har blitt fokus på.

ulven

over 19 år siden

ulven

Det er klart at SP har et image-problem, akkurat som Colin Montgoemrie har hatt. Monty er vissnok en kakende kjekk kar, og atter det jeg leser er Sp en munter ot trivelig jente. Problemet er at jeg tviler på om hverken Monty eller Sp noengang inviterer meg på en pils og tippekamp, slik at jeg kan finne ut om det stemmer. Inntrykket vi får fra banen, live eller gjennom TV, blir det vi sitter igjen med. Og jeg tror at den tid er forbi, spesielt i en individuell idrett, at fordi man tilfeldigvis har norsk pass, så blir man autoamtisk pressens og publikums kjæledegge.

b

over 19 år siden

b

Monty tjener "tilstrekkelig" med penger på tross av et surt image, og kan sikkert leve med det.

Håper SP kan gjøre det samme. Det blir jo litt for lettvint å si at det "sånn hun er" og eneste måten hun kan spille golf på. DET er pissprat for¨å si det på godt norsk. Det ville bli det samme som om jeg sender kølla til skogs fordi jeg har hatt ett dårlig slag så er det noe andre må godta for det er sånn jeg spiller golf.... Jeg kan ikke forandre måten jeg spiller på. Alt kan forandres. Sving, oppstilling, attitude, alt..

Få inn humør i kroppen og golfen gir garantert resultater - Laura D smiler og ler på runden - er det fordi hun spiller god golf at hun smiler og ler eller spiller hun god golf fordi hun smiler og ler, det vet jeg ikke men kombinasjonen virker for de fleste....... Tunge dager er det lov å ha og er noe alle har og en beklagelse er på sin plass når man får en påminnelse, den blir akseptert og godtatt. Å gå rundt med en geip og på toppen forsvare sur oppførsel, både smitter på medspillere og tilskuere og antakelig også til slutt sponsorer.

De tjenester SP har gjort for golfen kan jo til slutt bli en belastning for både golfen og SP om det fortsetter som dette.

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Slik ser jeg på dette. Suzann var tidlig ute i 20 års alder og sa hun skulle bli damenes Tiger og best i verden, nå 6 år senere er hun omtrent på samme nivå og har ikke utviklet seg nevneverdig. Da hadde nok de fleste vært litt oppgitt og sure.

Hennes kommentarer til en tilskuer " ikke stå i puttelinja det er jævlig irriterende assa" som NRK fanget opp, var jo morsom synes jeg. Hvorfor skal hun gå rundt å smile og le som en annen tulling, særlig når ikke spillet gir grunnlag for smil. Ser dere Tiger smile og le mye om dagen, makan til ismann. Reagerer han er det gjerne ved et dårlig slag, men han har så få at det ikke blir merkbart. Når Suzann er nagativ etter de fleste slag sier det også noen om hennes manglende vinnerskalle,...

Etter å ha fulgt jentene i helgen på nært hold må jeg si mine fordommer ble bekreftet. De slår kort og rett og putter meget bra. Resten er temmelig ræva i forhold til gutta. I tillegg har de en caddy som gjør veldig mange valg på banen for jentene, de er lite selvstendige og tar ikke besluttninger.......

b

over 19 år siden

b

Dersom Nystuen skal være SP sin "mentor" og ikke reagerer på den oppførselen hun presterer så er første bud - spark mentoren og få tak i en som tør å gi beskjed om hva som er bra. Å si at holdningen på golfbanen ikke kan endres er tull. Å bruke en "spenningsmåling" som unnskyldning er jo ren ansvarsfraskrivelse og har ingen ting med virkeligheten å gjøre - i hvert fall dersom hun skal representere noen som helst, enten det er land eller produkt.

Vi ønsker jo, i hvert fall de fleste, en SP på banen vi kan synes om å følge med, men dersom hu er ei sur megge som på toppen spiller middelmådig så kan hun egentlig bedre være svensk...

Hein Hatte Espestad

over 19 år siden

Hein Hatte Espestad

Har hun fått med seg at hun faktisk er i underholdningsbransjen ? Tror hun at sponsorer etc vil bli forbundet med et innbitt image som aldri smiler ? Hun spilte 54 hull - noen bra slag må hun ha slått..... Hvis jeg har valget mellom å sponse en smilende og sjarmerende spiller som er nr. 60 på pengelisten på LPGA eller Tutta som kanskje blir nr. 30 - så er valget enkelt.....

Hun kan selvsagt satse på å bli så god og suveren som Monty var - for da kommer sponsorene nesten uansett - men så god er hun ikke p.t. Det er dessuten en forskjell - Monty forsøker å vinke og smile litt innimellom....

Fooore

over 19 år siden

Fooore

I mine øyne har Monty endret image de siste par årene, det hjalp nok med et skifte på hjemmebane.

Han smiler og prater og ler på banen. Men spiller han dårlig ser han bister ut, som Tiger og Henrik og mange andre.

Trine

over 19 år siden

Trine

Tutta er uansett en sprudlende solståle sammenliknet med en del av dere sutrete gubber her inne. Spesielt denne "b" har vist seg som en konstant grinebitter med sure oppgulp på flere forum. Det må ligge mange skuffelser over egne prestaajoner og mye jantelov bak slike innlegg man ser her. Lighten up guys!

H

over 19 år siden

H

b har rett

Nystuen bør prate med henne og få henne til å skjønne at hun oppfører seg på en uheldig måte.
Tipper hun en dag takker han hvis han tør å ta tak i dette og fortelle henne at hun bør klare å opptre mer positivt.
Det nytter ikke at alle rundt henne godtar at hun går rundt og er sur.

Se på feks. Annika, Phil M, Fred Funk og Padraig Harrington. De klarer å smile og være ydmyke uansett om de spiller bra eller dårlig. De er blant verdens beste spillere.
Mange har noe å lære der.

latter

over 19 år siden

latter

Tutta kan ta kvelden for min del. Dårlig golf spiller som setter alt for høye ambisjoner.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Ikke enkelt å bli profet i eget land, inne blant de 30-40 beste i verden og får kun kommentarer for dårlig spill og elendig oppførsel.

Pføy!

Stå på Tutta!

b

over 19 år siden

b

I går kveld sa du nesten noe annet Fooore. Jeg ble nesten litt overasket ser du.

Det viser seg jo at når de spiller bra så er humøret der. Spiller de dårlig så blir humøret deretter. Er det humøret som må på plass først eller er det spillet som må på plass først for å oppnå kombinasjonen, eller kan dette påvirkes?

Hva er bra? Det må jo være å spille opp til det nivået man til enhver tid er på, å ha som mål å bli blandt de 15 beste for eks. og så ta en 5 plass som en bonus, eller blandt de 30 beste dersom det er nivået pr dags dato og så en god plassering som en bonus. Da bør kansje ikke ett dårlig slag få deg ut av balanse slik som det virker pr i dag.

Spørsmålet blir jo egentlig hvor høyt de må stile for å få humøret på plass og der bør kanskje Nystuen komme inn å justere målet litt. Hvis humøret kommer på plass vil plasseringene komme også - garantert.

Det er heller ikke alle som krever førsteplasser hver eneste gang, heller ikke alltid godt humør, men å legge opp til å få en aksept for å gå rundt som en grinebiter det vil ikke skje. Jeg tror at plasseringen på Bogstad kunne vært akkurat det samme for publikum og fansen, dersom de kunne følge og fikk se en golfspiller som koste seg på golfbanen og gav noe tilbake.
SP spiller god nok golf til at plasseringene vil komme det er bare det lille ekstra som skal på plass og kanskje det er humøret.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Sa det motsatte?
Tja, her er det snakk om hvilke tilbakemeldinger hun får her inne og i pressen, i går var det snakk om imaget til Monty.
Det blir i mine øyne ikke noen motsetninger i det?!

Helt enig i at Tutta ikke er noen Grete Ingeborg akkurat, og at de kanskje kan håndtere media annerledes, men det er nå så.

Jeg er mer opptatt av golfen og resultatene, og at Tutta er i verdenstoppen, enn av hva media skriver om henne og hvilket humør hun er i.

jallis

over 19 år siden

jallis

sp har ikke råd til og virke sur og bister. tiger har råd til det, han er pr dato verdens beste og trenger ikke så mye goodwill verken fra sponsorer eller publikum. han er elsket/sett opp til fordi han er nr 1. dette er det bare innse for nystuen/sp. etter det jeg forstod var det bare nrk som fikk snakke med henne etter dag en. da stod vel vg som en av sponsorene igjen da uten intervju?( korriger meg viss jeg tar feil) viss dette stemmer så er det ikke et sjakktrekk at hun ikke vil seg intervjue av en av sine sponsorer eller hur??
det har alltid lønnet seg og oppføre seg som folk.... så viss sp vil bli elsket av sine norske fans så tror jeg nok hun må legge om litt stilen... ja, viss det er det hun vil da...

men til så lenge så får sp bare stå på! kommer storspillet så kommer vel humøret! viss det ikke skulle komme så får heller humøret komme på plass først og spillet der etter...

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

herregud, la nå sp få være den personen hun er der ute da. hun er sånn på banen, det får vi bare leve med.

b

over 19 år siden

b

Ja, la henne få være den personen hun er - ingen hverken tvinger henne til noe annet eller tror at en debatt på scangolf kommer til å gjøre noen forskjell på hvordan SP kommer til å spille og oppføre seg - å tro at uttalelser her kommer til å endre dette - eller å bli fornærmet på SP/Nystuens vegne er vel litt i overkant så lenge vi ikke direkte går til personangrep på de to, foreløpig er vi vel greit innenfor grensen.

Diskutere dette, det må vi vel få lov til så mye vi vil og vil du ikke delta, PH, så la være.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her