Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hybridskaft

Magnus

over 19 år siden

Magnus

Hei,

skal kjøpe meg en Cleveland Halo Hybrid også ser jeg på www.edwinwatssgolf.com at det finnes følgende valgmuligheter:

Skaft:
DG Superlite Steel
Graphite

Flex:
Regular
Stiff

Hvilken kombinasjon anbefales her? Jeg er 22 år og har spilt meg ned til 24hcp på litt under to sesonger og planlegger å fortsette nedover fort.

HrG

over 19 år siden

HrG

Vel, jeg spiller med stivt skaft på 3w og driver, og kjøpte derfor stivt til hybriden også. Dette angrer jeg noe på, da jeg sliter litt med å få nok høyde på ballen med min 21 grader hybrid. Min anbefaling ville nok vært regular.

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Det er vanelig man også bruker litt tyngere skaft til hybridene.
Det er standar 85g i stede for 65 som er ganske vanelig på Driver/wood. Hvis du ikke slår veldig langt gå for R.
Jeg vet at Cleveland har hybrider til test i mange proshoper.
Test og kjøp der så er du siokker på at du trives med hva du kjøper.
Penger teller ikke så mye ved kjøp av bare en kølle.

2my

over 19 år siden

2my

Jeg testet flere forskjellige utgaver av skaft før jeg kjøpte min Halo. Testet både stål og grafitt og stiff og regular av begge. Jeg endte opp med graftitt og regular som det uten tvil beste. Selv spiller jeg med Cleveland Launcher 400 driver og Cleveland Launcher 3wood, begge med Fujikura regular.
Er utrolig godt fornøyd med min Halo...

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

På det som oftest kalles Hybrider, sitter det som regel skaft med 370 tip(samme som på jernsett), og disse er vanligvis tunge nok for hybrider uansett type. Disse skaftene kan alikevel gi varierte resultat, da de i utgangspunktet er laget for jernkøller. Det beste er å få hybrider med spesielle hybridskaft, f.eks. Aldila Gamer hybrid, eller andre merker. Disse skaftene er merket spesielt, slik at du lett kan se at det er ett spesialskaft. Disse er spesialkonstruert for hybrider, og gir best resultat.
For hybrid wood, benyttes 235 tip skaft, og da er det best å bruke ett litt tyngre skaft. Mange skaftprodusenter anbefaler også 75 eller mere også for wood. Det finnes også spesielle hybridskaft med 235 tip.
Jeg har byttet ut flere standardskaft til spesialskaft, og kundene har blitt veldig overasket over den store forskjellen.

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Tror du ikke Cleveland og de andre stor bruker skaft som er sps laget og tilpasset hybrid hodene Børje?. Vet at Cleveland sine skaft er laget av Fujikura. De burde jo vite hva de driver med.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

Børje: regner med du mener .335 tupp?

Tarzan: DG Superlite er et vanlig jernskaft, ikke spesialskaft for hybridkøller (har DG SL X100 i mine egne jern). Det er jo en kjennsgjerning at skaftene på OEM køllene er av variabel kvalitet, med mindre man legger i litt ekstra for å få f.eks. fujikura eller aldila skaft i dem. Selv har jeg Accuflex Icon HL (.370 tupp) i en av mine tre hybrider, og er kjempefornøyd med det. Billig er det også ($49.95). I de to andre har jeg Accuflex Icon FH (.335 tupp), knallskaft det og.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Tarzan, Selvfølgelig vet de store hva de driver med, og det er ikke der problemet ligger. Problemet er at prisnivået er så presset i markedet, at mange også leverer lavpriskøller i tillegg. Her er det ofte skaftene det er spart inn på. Det finnes også mange billigmerker som leverer med dårlige skaft. Skaftene i hybrider er faktisk vel så viktige, som skaft i andre køller.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her