Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

EM i Italia

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Som en liten kuriositet kan det nevnes at Marius Thorp har lavest hcp av alle startende(som er registrert) i herreklassen med +5,5. Neste mann på lista er en sneilespisende franskmann på +4,6.

yahoo

over 19 år siden

yahoo

Marius har vel nesten lavest hcp i verden kan jeg tenke meg! Det er jo ikke så mange amatører som spiller så mye og bra som han.. Men hvor er livescoren???

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Golferen har hvertfall litt oppdatering på gutta:

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=97526

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Registrerer at uansett hvor mange runder Torp går på par,-1,-2 forblir hans hcp +5,5. Vet ikke hvordan han gjør denne beregnigen og det er for såvidt totalt uten interesse. Men han burde vel ha skrevet seg opp i de aller fleste av turneringsrundene han har levert siste 2 mnd.

Jensemann

over 19 år siden

Jensemann

Det finnes ingen baner som er slopet til +5,5 i Norge!! Derfor må han spille på laveste hcp som er slopet, dvs: ofte +3 eller +4 og da kanskje han får litt færre motatte og når han da spiller 5-6 under i en runde skriver man seg fort ned mer enn man går opp.....

Kan ikke tenke meg at han måtte stemple hcp-kortet på british Open!?

Uansett er det meget imponerende at de unge norske gutta har solid pluss hcp!!!! all ære til de og heia Norge;)

huff og huff

over 19 år siden

huff og huff

alle baner er slopet til alle mulige handicap. det er bare å bruke formelen for omregning. jensemann tenker nok på omregningstabellene som henger i de fleste klubbhus eller ved første tee. disse tabellene går som regel ikke lenger enn til +3 eller +4, men det betyr ikke at banen ikke er slopet for lavere/høyere handicap.

Facit

over 19 år siden

Facit

Jensemann;
The Open var ikke handicaptellende. De hadde endret rekkefølgen på hullene.

Høyhandicaper....

over 19 år siden

Høyhandicaper....

Tar av meg hatten for disse unge gutta som har pluss-hcp:) er utrolig gøy å se at de spiller jevnt under par.....får bare trene mer selv!

efg

over 19 år siden

efg

Deter ingen tvang å skrive segopp på P4 tour heller. I de flesteturneringene på dette nivået kan man velge selv. Norge haret hcp system somgjør det mye lettere å skrive seg ned enn andre land. Mao, handicappå +4,6 i Frankrike er mye mer inponerende enn et norskt +5,5 hcp...

Fred

over 19 år siden

Fred

Chris Nallen hadde vel mye lavere enn +5,5 og det var i USA!

yahoo

over 19 år siden

yahoo

Nå skal det vel sies at Marius thorp ikke spiller så mange turneringer i Norge som gjør at det blir lettere for han å skrive seg ned i forhold til f.eks Mao og Nallen.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Og hvem bryr seg egentlig hva slags hcp han har?
Ihvertfall ikke Marius selv vil jeg tro.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her