Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

"Credit card statement" problem

Andy

over 19 år siden

Andy

Jeg har bestilt varer hos Golfsmith, og nå vil de ha en såkalt credit card- og ID statement. Problemet er bare det at jeg nettop har flytta i forbindelse med studiestart, og har ingen regninger som viser adressen min. I tillegg blir de fleste faste regningene mine betalt med avtale-giro, og nettbanken har låst adressen til den folkeregistrerte adressen min, og jeg ønsker ikke å bytte denne.

Noen idèer til hvordan løse denne saken kjapt? Kunne selvsagt bare ha bestilt ett eller annet og fått tilsendt en regning, men det tar tid!

Andy

Snedig

over 19 år siden

Snedig

Er dette fast prosedyre på visa fra statene? Vel, skriv ei regning til deg selv på en god gammeldags skrivemaskin? Evt 10 min i photoshop? Mer klarer jeg ikke koke opp? Forskuddsregning fra den nye hybelen din? Hehe, sikkert sjelden kost for utleierne, og tar dem sikkert 3 dager å finne ut av. Få det sendt til din gamle adresse? Så får du mamma til å komme med det? Tilby delbetaling i litt kos neste gang du drar over dammen... Nei her ser jeg at jeg var riktig lur på dine vegne ass.

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Første gang jeg handlet hos TGW løste det seg med en faks med kopi av pass og kredittkortet som skulle brukes. De skal bare ha bekreftet at du ikke bruker et kort du fant ute på byen i går, men et som du rettmessig eier. Adressen blåser de i om er riktig, bare de får pengene sine.

Andy

over 19 år siden

Andy

Da har jeg sendt pass og kredittkort kopi.. satser på at det går i orden da.. takk for svar Jostein!

Andy

over 19 år siden

Andy

Ble ikke godtatt..

Fiaskogolfern

over 19 år siden

Fiaskogolfern

At noen orker å handle hos nettbutikker som driver så useriøst og skaffer kunden så mye ekstraarbeid. Greit nok at de er flinke og har et bra rykte, dette hindrer dem imidlertid ikke i å følge med i tiden...

Har handlet mye rart fra utlandet, men til dags dato ikke støtt på dette problemet. Kanskje lever de i feil århundre? Er sikkert de samme som blir dårlig av å se personer uten krage på skjorta... hehe

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Da bør vel Golfsmith kunne fortelle deg hva de mangler av informasjon. Her er min korrespondanse med TGW for et års tid siden. Kanskje du kan få Golfsmith til å gå med på det samme:

TGW: Your credit card statement is that bill that you get every month from your credit card company and on that statement shows your NAME, BILLING ADDRESS and CREDIT CARD NUMBER.

Jostein: I'm sorry. I made my payment to TGW by Visa. With Visa, the money is taken directly from my bankaccount, so I never receive a bill like I do with eg. my Diners card. So I will not be able to send what you request, because I have never received a credit card statement on that credit card, and I never will. So what do we do?

TGW: We will also accept a copy of the front and back of your credit card, also a copy of your signature so we can compare it to the signature on the back of your card.

Håper det løser seg! Kommunikasjon er kanskje et nøkkelord her....

køllas

over 19 år siden

køllas

Pussig, jeg har handlet 5-6 ganger fra Golfsmith og har aldri blitt bedt om noe som helst.

TGW har jeg dog sendt credit card statement til.

Andy

over 19 år siden

Andy

Siste oppdatering er at jeg har overført pengene via banken, altså ikke med kort. Dette gikk visstnok uproblematisk, men tar litt lengre tid, hvilket jeg egentlig har mye av.

Dette med credit-card statement er vel i bunn og grunn til vårt eget beste, i og med at det er vi som får svi ved et eventuelt ID-/ korttyveri, så jeg ofrer gjerne litt tid på det, når jeg først bestiller fra utlandet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her