Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ramnefjell...igjen

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Så det ble startet en annen debatt her, og ble trigget til å starte denne da:
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Ramnefjell har denne sms-tjenesten i det hele tatt... han svarer jo på 1 av 10 spørsmål eller noe? For eksempel igår var det noen som spurte om største forskjellen på banene PGA tour ble spilt på, og baner i Norge. Svaret hans til dette var: "Det gidder jeg ikke gå inn på engang". Jeg mener, det finnes sikkert mange som ser på som er interessert i golf og vil vite mer, men de får kanskje ikke så veldig lyst til å fortsette med golf dersom stort sett alle spørsmål blir besvart med enten: "Det blir for dumt til å kommentere" eller "Dette vet jeg ikke svaret på". Han sitter tydeligvis med en PC foran seg når han kommenterer, kan han ikke også da samtidig google litt for å finne svar? Folk bli jo skremt vekk fra å spørre om golf for å lære seg mer om det tror jeg

Kaninfrank

over 19 år siden

Kaninfrank

"Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Ramnefjell har denne sms-tjenesten i det hele tatt... han svarer jo på 1 av 10 spørsmål eller noe"

Øøøh...kan det ha noe med at de tjener penger på tjenesten??

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

La vær å sende inn da vel!

M04

over 19 år siden

M04

Mannen er ofte på bærtur:

1) Han var meget påståelig på at en Scratch-spiller ikke har hcp. Det er tull, f.eks. regner USGA ut hcp for Tiger, og jeg tror han hadde over +8 for en tid tilbake.... Skal Tiger spille en stablefordturnering i USA, tror jeg han mister en del slag. De fleste baner i Norge er slopet for spillere bedre enn hcp 0. Selv etter han tydeligvis hadde fått en 20-30 sms, var han like påståelig....

2) Igår syntes han "slow-motion" blidene som ble klippet inn - nærfoto av ballen ut av en sandbunker, en chip og en ball ut av dyp rough - var fantastiske foto av de spillerne akkurat hadde gjort.
Klippene var selvsagt bare illustrasjoner, og hverken ball, lie eller spillerenes sko var av riktig farge/merke. Ui!

3) ....fyll inn Mr. erR sine fantastiske kommentarer selv....

Magnus

over 19 år siden

Magnus

Det morsomste med Ramnefjell er når han trekker de mest duste konklusjonene.

F.eks. "Ja, hvis du senker 100 putter på rad er du god. Og senker du 200 er du..eh... enda bedre!"

Eller, "den ser ut til å gå til høyre ja....[ballen lander midt på greenen]...veldig bra innspill av Tiger der ja."

Dilter

over 19 år siden

Dilter

For å presisere vedr. punkt 1 ovenfor. En scratch-spiller har selvfølgelig hcp, nemlig 0. Spørsmålet AR svarte på var om proffer og hcp, og da svarte han som sant er at det bryr ikke proffer seg om, fordi det ikke er relevant for dem. USGA regner neppe ut noe hcp for Tiger, men det er golfblader som fra tid til annen spekulerer i hva slags hcp proffene har og regner ut et teoretisk hcp. Så her er det nok AR som har rett.

Er for øvrig litt enig med innlederen. Greit at de har denne sms-tjenesten, men hvis det er spørsmål som er for dumme eller upassende, behøvde han jo ikke nevne dem i det hele tatt. Ellers har jeg stor sans for ham som kommentator.

HrG

over 19 år siden

HrG

Selvsagt. Men noenganger burde man gi valuta for pengene. Selv har jeg aldri sendt inn melding, og er ikke videre klar for å gjøre det heller. Tenk om jeg hadde kommet til skade for å spørre noe slikt som: "Hva er forskjellen på cavityback og blade?" Så hadde han sikkert svart: "Dette syntes jeg ikke har noe med golf å gjøre, så dette syntes jeg ikke fortjener noe svar" Ellerno..hehe :)

Nils Nilsen

over 19 år siden

Nils Nilsen

Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme svar!

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Hva mener du med det?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

SMS-greia er til tider ren underholdning, jeg synes han svarer veldig bra på mange snodige spørsmål.

Det toppa seg litt i helga med spørsmålet "Etter at jeg fikk dame synes jeg ikke golf er morsomt lengre. Er jeg en tøffel?" Svar: "Ja!"

Ellers kan det virke som om folk sender inn spørsmål bare for å erte opp AR, en limpinne det ikke alltid er vanskelig å unngå.

AR er topp kommentator og underholdning!

Pottulf

over 19 år siden

Pottulf

Enig med siste taler!

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Nils Nilsen - riktig!

Det er vanskligere å stille et godt spørsmål, en å svare bra. Se på pittulf som svarer "Hva mente du med det?"

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

... og nå tør ikke herr Nilsen svare på mitt smarte spørsmål. Fordi han allerede har konstatert at "det finnes bare dumme svar".

Præhæhæhæ.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her