Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nedslagsmerker!!!!

Gamebreaker

over 19 år siden

Gamebreaker

Spilte hjemmebanen min i går og fikset i GJENNOMSNITT 3 nedslagsmerker pr.green........hva er det som skjer?! Må si jeg var litt skuffet over samtlige som gikk før meg!
Skjer dette på samtlige baner?.....la meg høre

Nils Nilsen

over 19 år siden

Nils Nilsen

Var det ikke Amatour hos dere i går? Håper i hvert fall spillere på det nivået har lært å reparere et nedslagsmerke!

skurk

over 19 år siden

skurk

Vel, vi hadde NM for juniorer her tidligee i sommer - vi har ikke fått orden på nedslagsmerkene ennå.........!

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Dessverre ja, spilte Kragerø på lørdag. Vi reparerte 7 (syv) + våre egne nedslagsmerker bare på hull 1. Gjestespiller/medlemer, ser dessverre ut som om fler og fler gir faen.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Dessverre virker det som om dette er et problem på alle baner.

For et par år side spilte jeg sammen med head-greenkeeperen på en av banene på Østlandet, som for øvrig er en meget habil golfspiller. Han fortalte at han hadde gått i siste ball i dugnadsturneringen det året. Basert på antall nedslagsmerker han måtte reparere hadde han regnet ut at ca. en fjerdedel av spillerne ikke hadde reparert nedslagsmerkene sine. Og dette var en dugnadsturnering, som bare er åpen for medlemmer som bryr seg nok om klubben til å stille opp på dugnad!

For øvrig er det veldig mange som går feil frem når de "reparerer" nedslagsmerket, noe som nesten gjør vondt verre.

Selv synes jeg det er stas å måtte reparere mine egne nedslagsmerker. Det betyr nemlig at jeg for en gangs skyld har fått til et bra innspill som faktisk lander på greenen. Blir ikke rare merkene når du chipper.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Mange glemmer nedlagsmerket fordi det ofte er en del meter fra der ballen ligger. Ren sløvhet.

Jeg fikser 2-4 merker på hver green, relativt ofte har jeg laga ett selv. Artigere å fikse på banen enn å stå å vente på at andre sikter inn og forbereder seg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her