Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Profesjonell kontra amatør

bdk

over 19 år siden

bdk

Hei

Ramnefjell fikk i går et spørsmål på SMS som omhandlet det å være profesjonell kontra det å være amatør. Svaret var jo at amatører ikke kan motta pengepremier. Det er for så vidt greit nok. Men det fikk meg til å tenke; hva er det man går glipp av dersom man blir profesjonell? Er det noe man IKKE kan gjøre som profesjonell? Hva hadde Marius Thorp feks tapt å bli profesjonell før The Open? Kan man feks ikke gå på college i USA dersom man er profesjonell? Kan man ikke ha en vanlig jobb ved siden av golfen dersom man er profesjonell golfer? Kan man feks skifte mellom å være profesjonell og amatør om hverandre slik det passer en? I det hele tatt; hvorfor blir ikke alle golfere, som spiller golf på et nivå der det er et potensiale for å tjene penger på golfen, profesjonelle?

ff

over 19 år siden

ff

kan ikke spille college golf i usa som proff. kan ikke skifte frem og tilbake som det passer en. kanskje også noen turnerninger han går glipp av.

bt

over 19 år siden

bt

Veldig bra spørsmål!
Jeg håper noen som vet kan svare på hvorfor disse skillene fortsatt finnes i golf, når det nesten er utvisket i "alle" andre idretter.
Marius Thorp stilte i The Open fordi han er regjerende Europamester for amatører. Jeg vet ikke om han hadde fått spille hvis han var blitt proff i mellomtiden?

hop

over 19 år siden

hop

Kan ikke spille collegegolf dersom man er proff. Han hadde også gått glipp av VM, og andre turneringer som kun er forbeholdt amatører. Grunnen til at disse skillene eksisterer er jo nettop på grunn av pengene, og fordi nivå forskjellene faktisk er større enn det man skulle tro.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her