Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Løgn og bedrag?????

Olle

over 19 år siden

Olle

Jeg er med jevne mellomrom innom denne siden, for å kikke på diskusjonene. Synes det er litt pussig at stort sett alle diskusjoner ender med at noen blir beskyldt for løgn. Dette gjelder spesielt ting som går på slag lengde. Man skal ikke ha de store lengdene før 4-5 stykker hiver seg over tastaturet og fastslår at dette må være løgn.

Dette er jo litt spesielt mtp at dette er en sport hvor selvjustis står såpass sterkt.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det er mange grunner til dette.

1. Mange vet ikke hvor langt de slår, og antar et snitt som bare hører hjemme på de beste slagene sine.

2. Folk som sliter med å slå langt og blir sjalu på de som slår lengre enn seg.

3. De fleste leggerpå litt til for å skryte. Noen har et behov for å skryte mer enn andre. Dere har vel alle venner som skryter av at bilen de har er så bra, dama er så fantastisk, huset er så digg og ferieturen er den beste noen sinne? Alt er best uansett hva de gjør. Disse karene slår også fryktelig langt når vennene ikke er med :)

4. Golf-skrøner må da også få være tillatt. Akkurat som den gangen jeg slo 2'er jernet mitt 250 meter fra fairway. Jeg forteller jo ingen at det var i Australia, og at det var tørke og knallhardt på fairway :)

Jeg synes nå det stort sett er morro å høre hva som interesserer golferne

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

I går slo jeg et sekserjern litt over 90 meter.

Men jeg KAN slå lenger da ;-)

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Nye Gunnar Bull, det er ingenting! Igår slo jeg et 4 jern over et område på 1000m2 eller noe, større slice skal du lete lenge etter! Jeg er best

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Løgn og bedrag! Selvskryt hører ikke hjemme her på forumet, Hrg ;-)

Dessuten er det forskjell på et firer- og et sekserjern. Hadde du slått et sekserjern ville du til nød sveipet over et område på maks 750m2.

Forleden shanket jeg et femmerjern over enogenhalv bred miklagard-fairway og holdt på å treffe Gunder i hodet. Jeg ropte fore da, men han trodde nok ikke den var myntet på ham (hoho)

b

over 19 år siden

b

Du skulle ha sett den ørreten jeg tok forleden dag - minst 15 centimeter mellom øya og jeg brukte bare ett nierjern - tenk om jeg hadde bruk woodden........

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Min teori er at de fleste golfspillende menn også er hobbyfiskere, historiene ligner.

Største fisken kom ikke på land = Lengste drive når ingen kjente tilstede.

Mange napp = bra jernslag fra fairway, men bogey

HIO og 20 kg laks må dokumenteres, så ingen skryter av det uten grunn.

HrG

over 19 år siden

HrG

En annen ting jeg faktisk legger merke til er at nybegynnere ofte bedømmer avstand til å være langt lengere enn det som faktisk er sant: Jeg har stått med kompiser på Ballerud som ikke har spilt golf før og slått litt. Idet en treffer greit, og ballen går rundt 120 meter bryter de ut i glede og spør hva det grønne flagget er, og utrbryter da etterpå hvor deilig det var å slå 170 meter... Beste måten å måle lengde på er jo ute på banen, for der har man jo 150-100 meters markeringer, samt endel baner har eksakte mål på vanningsanlegget. Da kan man si at: Jo, min drive var ca 190 meter. Hadde man stått på rangen hadde man kanskje sagt 220 meter eller noe. Jeg tror få har så godt dybdesyn at de kan avgjøre 30 meter +/- på 200 meters hold, eller hva?

Peer, du lyver

over 19 år siden

Peer, du lyver

Meget påfallende at de beste rundene og de beste slagene alltid kommer på telefonen og ikke på runder sammen med meg.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jepp, det er lett å forstå at man hiver seg over longhitterne her inne, for det er så ekstremt sjeldent at man møter de ute på banen.

alle jeg kjenner som har skrytt av å slå langt, glemmer jo å nevne i farten at det er 1 av 20 slag som både går langt og rett.

det hjelper ikke å skryte av en 300 meter drive som er 300 meter ut i skogen.

vi har vel alle også gjort som Gunder, fortalt om det lengste slaget, uten å fortelle om banetilstanden....
hihihi...

Men for å holde seg til trådens kjerne, så er jeg vel langt i fra enig i at dette stort sett ender i beskyldninger om løgn.
det ender stort sett med tull og fjas, men beskyldninger om løgn tror jeg ikke er majoriteten.. det er bare løgn....

:O)

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

hehe, den fikk du klem på :-)

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Men jeg så en som slo en drive på 325 meter engang.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ja jeg så Jørn på Miklagard drive flere 340-350 driver på en og samme runde. Noen i nedoverbakke, noen svakt oppover. Og 300 m på hull 17 i oppoverbakke pluss litt motvind. Så jada, dem finnes. Han smekket også 7-jernet mitt 200 meter på rangen, med rangeball :) Ufint å være så slem med køllene mine syns jeg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her