Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

golfsimulator...igjen

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei alle sammen. I vinter var det en tråd der forskjellige golf simulatorer ble diskutert.

Hvilken er best priser o.l Husker at yankee anbefalte aboutgolf sin simulator på det sterkeste.

Noen som har en slik? Eventuelt kjenner til den og prisen sammenlignet med fullsving simulatorene som er svinedyre hvis jeg ikke husker feil?

Er det i tillegg kommet enda flere på markedet som kan anbefales?

Alle innlegg motas med takk da flere i klubben vår vurderer å få til simulator til adspredelse og fornøyelse i vinter halvåret.

Simen

Yankee

over 19 år siden

Yankee

Jeg kjenner bare prisene i USA. Der er Full Swing 35 til 40 % dyrere enn AboutGolf. En komplett simulator fra AboutGolf koster nå ca. USD 40.000 i USA. I Norge blir den trolig en god del dyrere. Man har nå en egen hoveddistributør for Europa plassert i England, og en agent i Sverige. Når disse har fått sitt påslag, og man kanskje skal ha mva på toppen, så blir det kostbart.

Forøvrig tror jeg AboutGolf fremdeles er best. De driver stadig produktutvikling, og enn så lenge får jeg gratis oppdatering av min simulator 2 ganger pr. år. Jeg har hatt min simulator i snart to år. Da jeg kjøpte hadde de bare levert en 10-12 simulatorer. Jeg hadde besøk av en av selgerne fra hovedkontoret i mai i år, og da hadde de levert over 500 simulatorer.

Sjekker du web-sidene til AboutGolf finner du det meste om simulatorene, og du kan jo sende en mail og spørre om pris for en simulator installert i Norge.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Takk for info yankee:-)

Ole P.

over 19 år siden

Ole P.

Hei!
Aboutgolf koster ca 500 000,- ferdig montert i Norge. Bra maskin med ok software.
Simplay ca 300 000,- Ferdig montert. Ganske lik Aboutgolf, men noe mer up to date software.. Begge bør prøves.
Ole P.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Takker for tilbakemelding Ole P:-)
Spørsmål angående simplay...kan du legge ballen der du vil på mattene eller er du låst ti et fast punkt?

Ole P.

over 19 år siden

Ole P.

Hei Simen!
Alle matte sensor-simulatorer er avhengig av at ballen plasseres på samme punkt. Helt ok når du blir vant til det. Simplay matta leste draws og fades meget bra forøvrig. (PGA academy på Belfry bruker denne matta) Anbefaler deg å teste både aboutgolf og Simplay maskinen.
Ole P.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Takker igjen, liker best simulatorer der du kan plassere ballen hvor du vil på matten. De har eget"gress" for rough og sand. Føles mer naturlig.

Pratet med den svenske importøren av about golf og den simulatoren bruker avansert radar teknologi, ikke matte sensor. Dermed kan du legge ballen hvor du vil på forsjellige typer kunstgress.

Men som du sier alt må jo prøves:-)

Ole P.

over 19 år siden

Ole P.

200" å spare på å måtte legge ballen på samme sted.. helt ok spør du meg. Det er hvordan sand, rough og andre lie`s er programert inn i softwaren som avgjør synes nå jeg.
Er veldig fornøyd med info og hjelpen gutta i Sverige,(Aboutgolf) og Simplay ga. Lover bra for ev. seriøs handel.
Ole P.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her