Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nivå på P4 touren...

Kjellebass

over 19 år siden

Kjellebass

Hvor bra er egentlig nivået på P4 touren? Ser siste mann ligger på 99 slag, +27 på runden? Trodde man måtte være rimelig god for å spille denne touren, men denne karen hadde jeg knust ihvertfall... 8 slag på hull 18 på Losby...hvordan er det mulig??

Ihvertfall veldig stort sprang mellom de beste og de dårligste

10 hcp

over 19 år siden

10 hcp

Nok en verdensmester, Kjellebass du er dritt god

Kjellebass

over 19 år siden

Kjellebass

Så du synes 99 slag på Losby fra hvit er bra?

Truls

over 19 år siden

Truls

Overskriften er "Nivået på P4 touren" og nevner du kun ett tilfelle!

Smart å antyde nivået ut i fra en spiller!

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Om du tar en titt på de forskjellige scorene på PGA-touren ser du at det der også skiller mye.

Har sett variasjoner på 63 og 83 på en veldig god og veldig dårlig dag!

Altså på PGA-nivå kan de skille rundt 20 slag! på samme spiller, samme bane, samme oppsett i samme turnering!!!!

Om vedkommende som hadde 99 slag er rundt 4 i hcp. går han antagelig rundt 75-79 til vanlig! På en dårlig dag kan du legge til 20 slag!

Om de på PGA kan gjøre det, som har ikke har gjort annet en å slå ball fra de var 4 år. Ja da skulle det bare mangle at de på P4 nivå ikke også kan klare de samme.....

Kjellebass

over 19 år siden

Kjellebass

Ok, når 61 spillere var ferdig med runden, var 25 stk på 80 slag eller dårligere. Hva sier de tallene deg Truls?

Maverick

over 19 år siden

Maverick

...da er vel 36 spillere på under 80 slag...

Truls

over 19 år siden

Truls

Kjellebass,
Jeg har fulgt med i disse turneringene i så mange år nå, og er egentlig knekkende likegyldig til scoren! Resultatene fra turneringene har stort sett vært de samme bestandig.

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

25 spillere hadde en dårlig dag, alt kan skje i golfen. det som gjør den golfsporten så spennende

Gunder

over 19 år siden

Gunder

haha. Here we go again. Smartasser som ikke har spilt bra i amatour gråter alle sine tårer fordi de mener de hadde spilt bedre selv på p4.

Jeg er så glad for at jeg ikke er god nok til å spille p4. Jeg hadde blitt dritlei meg om Kalle hadde sett score min på en dårlig dag.

704

over 19 år siden

704

Hvis man bruker det beryktede hcp-prinsippet og ser på tildelte slag, så få en 4-handicapper 7 tildelte på Losby fra hvit. Dvs at han skal gå på 79 slag. Dette skal vel reflektere omtrent det beste nivået man spiller på.

Med litt nerver og en gjenomsnittlig bra dag (si et par-tre slag under hcp) så skal de jo gå på over 80...

nivået er drit

over 19 år siden

nivået er drit

mange av spillerne spilte jeg på B-tour sammen med for 2 måneder siden og har aldri spilt en A-Tour utenom Nm for jr der de fikk wild card fordi de var fra stjørdal gk(der nm blei arrangret)

704

over 19 år siden

704

Mente OVER hcp...

jadda

over 19 år siden

jadda

Kanskje du skulle tilbringe litt mindre tid på golfbanen, og litt mer tid med leksene?

Jadda

over 19 år siden

Jadda

Det var til han over deg 704 ;o)

hehe

over 19 år siden

hehe

ser ut som du kunne trengt lekser du jadda:) hemmis

n

over 19 år siden

n

11 slag på par 4 hull:O:O

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

.....igjen kryper tegneseriefigurene frem i forumet. Utrolig at alle golfspillere som aldri har mistet hodet på et hull er innom her. Hvis John Daly kan choke så kan vel en norsk amatør også det.....

...men kjepphøye anonyme apekatter finner man vel overalt.

97

over 19 år siden

97

Brad Faxon noterte 12 slag på et 164 meter langt par-3 hull i 2002. Så det er fullt mulig...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Kjellebassen er nok mye flinkere enn Faxon

Det er ganske utrolig at det er så mange anonyme apekatter på dette forumet som er så sykt gode å spille golf. Eller kanskje det bare kan være 1 person som er såpass ignorant at han bare kaller seg noe nytt hver gang? Mulig mulig.

shorty

over 19 år siden

shorty

og der ble plutselig nivået på jentene bra!

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Er fullt mulig å gå på 99 slag i en turnering, selv om man vanligvis går på 77 ellers.

Zinho

over 19 år siden

Zinho

Synes de er flinke, små marginer. Hvis du vil kjellebass så kan du bare sende inn navn osv, så kan vi nok fikse deg wild card til neste P4 ettersom du antakelig misser på amatour hver gang.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

En ting jeg alltid lurer på i slike diskusjoner, er hvorfor noen idetheletatt fokuserer på de som spilte DÅRLIGST?

Hva i herrens navn er det som får en til å se nederst på lista først?

Trond

over 19 år siden

Trond

Det er fordi de som skriver den type innlegg vet at det er bakerst de hadde havnet, hvis de hadde fått lov til å delta!

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Ja, de sammenligner de dårligste spillerne, får så å si at en så god runde kunne jeg også spilt.

Scud

over 19 år siden

Scud

Helt enig, nivået er dritt.
Til og med de beste er på drittnivå.
Og Bjørnstad er helt ræva, det er suzann også.
Og da er det ingen grunn til å spare Vijay heller, i fjor var han på topp på verdensrankingen, men i år er han helt ræva, har bare vunnet en eneste gang.
For ikke å snakke om Jan Are Co, de er så miserabelt dårlige at de ikke spiller på Europatouren engang.
Men JEG, jeg er faen i med god. Har senka meg 2,6 poeng i fjor, og 2,5 hittil i år. Har til og med vunnet en klubbturnering og satt ny pers med driveren på flere hull.
men det som gjør meg aller best er at jeg er så flink til å skrive. Kan rakke ned på alle jeg vil. Henge dem ut, le av dem, tråkke på dem. For alle andre er så dårlige, selv om de er mye bedre enn meg......

Ottar

over 19 år siden

Ottar

Så så.... Det er bare å innrømme at nivået i Norge er rævva. Vi har Bjørnstad, Thorp og Pettersen. Men etter de er det jævlig dårlig, såpass ærlige bør vi være. Vi har noen på challenge touren, men det virker ikke som de klarer å ta steget opp... Totalt sett skuffende sesong synes jeg. Trodde at flere skulle vise seg frem, 2006 skulle være det store Golf året for Norge, men det har det ikke vært. Bjørnstad har skuffet stort etter en god start, tutta er ustabil...

Imponerende av Thorp i England, men ellers langt mellom høydepunktene.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ottar: jeg synes DU skal berge 2007 sesongen for Norge da. Jepp. Du er så flink du. Jeg gidder nok ikke sponse deg, men jeg har tro på deg. You go girl !!!

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

er vel bare våre juniorer som har stått for presentasjonene så langt i år. og med det de har klart har norge skrevet seg på som en golf nasjon, ottar

Ottar

over 19 år siden

Ottar

Du er så konstruktiv Gunder, du bare snur deg med vinden uten å sette krav til noen som helst. Er det noen som er kritiske, så er det bare å komme med nedlatende kommentarer, uten en eneste konstruktiv kommentar.... Bra at du er fornøyd med nivået i Norge da ihvertfall

Taylormade

over 19 år siden

Taylormade

Juniorene synes jeg har vært veldig gode i år, men er enig i at de beste spillerene har skuffet i år. Håper det snur for Bjørnstad til høsten, trenger han på PGA touren. Hadde vært artig hvis Thorp klarte å kvalifisere seg til Europatouren også. Tviler på om Larsen, Rohjan og gutta på Challenge klarer det

-virrum-

over 19 år siden

-virrum-

Ja noen ganger blir jeg skuffet over nivået til de som satser på heltid, for de bør kunne levere ok golf hele tiden. Hva mener du Ottar at vi skal forlange av de som jobber full stilling/studere og spiller golf ved siden av dette? Synes det er positivt at disse er med og at noen til og med klarer og prestere svært gode resultater sett med norske øyne!

Ottar

over 19 år siden

Ottar

Det er akkurat denne holdningen virrum som gjør at Norge aldri kommer til å ta igjen Sverige når det gjelder Golf.
"Synes det er positivt at disse er med og at noen til og med klarer og prestere svært gode resultater sett med norske øyne"

synes jeg hører svenskene sier dette...

alek

over 19 år siden

alek

husk at Norge er en ung golfnasjon da sutrekopper.

det er først om noen år vi kan forvente å ha flere spillere på europatouren og pga touren. og jeg har stor tro på at vi vil ha det om få år. For vi har jo verdens beste juniorer...
trist å se hva sansynligvis middels gode juniorer og gamle gubber skriver..gå og kryp ned i det sorte hullet dere har gravet mer enn dypt nok.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ottar: Japp jeg er fornøyd med at vi har en spiller på PGA touren. Jeg er imponert over Marius Thorp og hans meritter de to siste årene. Jeg er happy med en nordmann i British Open som klarte cuten. Og jeg er imponert over Suzann, og jeg er imponert over juniorene våre. Joda. Jeg syns dem er flinke jeg. Husk vi er en ung og liten golfnasjon. Du kan være så skuffet du bare vil for at Henrik ikke har klart flere cutter, men du kan kanskje heller bite innover deg nivået i denne sporten.

Niels

over 19 år siden

Niels

Ottar: jeg synes du er drit-konstruktiv jeg :) Du har masse bra forslag til hvordan golfen skal bli bedre i Norge. Herlig! Du er flink du Ottar !!!

Nils Nilsen

over 19 år siden

Nils Nilsen

Ottar er antakelig faren til Kjellebass, og er bare grinete fordi det går så dårlig med guttungen.....

Facit

over 19 år siden

Facit

Hva er det som er så dårlig med Larsen som nå er i ferd med å komme blant de 20 beste på CT-rankingen? Da kommer han jo rett inn på ET neste år.

Og Taylormade; Rojahn la opp før denne sesongen. Sjekk fakta før du uttaler deg!

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Han som gikk på 99 er en ung gutt som tilfeldigvis kvalet seg inn gjennom en AMA-tour. Da er det AMA-tour nivået som er for dårlig.
Latterlig å sitte her å hetse spillere når man tydeligvis ikke er i nærheten selv.

norge

over 19 år siden

norge

norge kommer ALDRI til å bli bedre enn sveige,slik er det bare

704

over 19 år siden

704

Jeg syns nå Christian Aronsen spiller bra, jeg da. To bogier på to runder fra hvit på Losby er slett ikke dårlig. Dagens runde på 67 med 5 birdies og resten par er meget bra.

Fortsetter han med noen lunde samme spillet skal han bli hard å ta igjen i morgen.

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Hoho, det dere ikke forstår er at Ottar er en FOREGANGSMANN! Han synes nivået er dritt, fordi det er DEN holdningen som gjør at vi kommer til å bli bedre.

Hoho. Det verste er at han tror på det selv...

Ottar: Du og Gunder kan ha akkurat den holdningen dere vil, it doesn't matter anyway. Det er holdningen til de som vil LEVE av dette som betyr noe.

HIO

over 19 år siden

HIO

Var på Losby i dag og fulgte flighten til Aronsen, Johansen og Robertson. Mye bra golf! Veldig imponert over Aronsen sin slagkraft, skikkelig krutt i slagene, 6 jern fra hvit på hull 10 er smått imponerende. Men også veldig god på nærspill, Robertson sleit litt med nærspillet i dag. Artig å se hvordan disse gode spillerene angriper hullene som jeg spiller til daglig, mye å lære. Var en del unge spillere på P4 touren i år, de sleit litt med lengde på de lange par 4 hullene fra hvit tee.

...

over 19 år siden

...

Juniorspillerene til norge har jo ikke slått sverige i 3 store mesterskap på rad nå(EM-Lag 2005, VM-Lag 2006 og EM-Lag 2006)... men men, vi er kanskje dårligere på herresiden, men ikke på juniorsiden...

svingen

over 19 år siden

svingen

i stedet for aa fokusere paa hvilke scorer de daarligste har burde man se at cuten faktisk gikk paa +10. ikke saa verst det paa losby.
for et par aar siden var nivaaet myye daarligere. det blir bare bedre og bedre.
tenk postivt i plassen for aa klage.

Mats

over 19 år siden

Mats

Det er helt naturlig at scorene på P4 touren blir høyere på høsten da startfeltet er betydelig svakere enn på våren. Så også i denne turneringen. Rubbel og bit kommer med omtrent. Men gledelig er det at de beste uansett er best, og stiller opp. Amatourene har sine plasser og her kommer du med langt ned over resultatlisten. og amatourene har som regel et dårlig startfelt i utgangspunktet på høsten. På våren er det helt anderledes. Har du klart en cut på P4, er du sikret resten av sesongen. Greit for P4 da enda flere betaler sin kontigent. Likevel lenge leve P4, uten denne har de norske elitegolferene lite eller ingenting. 99 slag finnes det liten unnskyldning for. Da snakker vi ikke trøbbel på et eller to hull akkurat.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Nei det holder ikke å være menneske. Jeg tror han gjorde det med vilje sånn egentlig. De som bruker opp mot 100 slag i bruttoturnering burde sperres inne. Absolutt ingen unnskyldninger godtas. Det er ulovlig å være nervøs.

Mats: du får ringe NGF og foreslå at færre skal få kvalifisere seg til p4. Selv om de har to gode dager på Amatour og kommer på tredjeplass.

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

interessant at noen bare ser nederst på resultatlistene. Kanskje dere bare sammenligner med deres eget spill?

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Mine herre, jeg ser med spenning frem til vår lille intern turnering på Hakadal. Da skal jeg endelig få oppleve spillere som ikke har dårlig dag/er nervøse/ikke mister ball og stort sett er mye bedre en alle andre. Skal ta med kamera så jeg kan studere Deres eminente teknikk i vinter. Anntar Dere også har øser ut av deres kunnskap under spill også, så alle vi andre kan bli bedre.

PS: Skaffe Dere et Nick, ellers vet jeg jo ikke hvem jeg skal henvende meg til når jeg slår et dårlig slag.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hehe enig tvalo01. Jeg synes at de som mener de er så flinke kan kjøre oppvisning for oss på rangen? Slik at vi som driter oss ut innimellom på turnering kan lære triks for å slutte med dette.

Til Ottar:

over 19 år siden

Til Ottar:

Golf i Norge 2006:

Bjørnstad på PGA touren - Et høydepunkt
Thorp innenfor cut i British Open - Et høydepunkt
Jan ALarsen ligger innenfor ET kvalet neste år - Et høydepunkt
Norge Junior verdensmestere - Et høydepunkt
Norge Junior Europamestere - Et høydepunkt
Thorp uoffisiell junior verdensmester - Et høydepunkt

Helt enig at 2006 har vært et dårlig år.. Vi har jo nesten ingen meritter!

Rick

over 19 år siden

Rick

Til ...:

Ja Norge har kommet bedre enn Sverige nå i 3 juniormesterskap i rad. Men juniorene er jo bare en generasjon med noen få års marginal fra eldst till yngst. Det er viktig å huske på att golf en en av de idrettene i verden med lengst karriere. Vi ser dyktige profesjonelle spillere fra 20 til 55 år. La oss si att de juniorene som spiller nå representerer 3-4 årsklasser. Så for att Norge i det hele tatt skal ha en sjansje til ä nærme seg golfnivået som finnes i Sverige så gjelder det jo at Norge i laaang tid fortsetter med å få ut dyktige juniorer som dessuten får like gode muligheter som svenskene til å utvikle seg videre når de blir 20+. Hvis det viser seg at denne generasjonen med Thorp&Co kun viser seg å være en realtivt isolert bedrift i kronologisk perspektiv... er det nok dessverre stor sjanse for at mye av de som er så bra nå kommer å forsvinne i mengden av dyktige spillere i verden.

Problemet med å sammenligne slik du gjør er at vi da kun måler de aller aller beste juniorene mot hverandre... Fra 16-17 års alder til en blir en voksen golfspiller skjer det ofte veldig mye... En del av de som bare var passe dyktige juniorer hopper frem og blir best og vice versa... Derfor må en også vurdere bredden...

Hadde en f.eks. arrangert en juniorkonkurranse mellom Sverige og Norge der de som var "rangert" mellom 30-49 i sine land av juniorene spilte... er det vel ganske klart at Sverige hadde vunnet de fleste oppgjør.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her