Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TI Golfsimualtor?

Morten

over 19 år siden

Morten

Ser at denne kan skaffes for overkommelige kr 30 000,-. Noen som har erfaring med denne simulatoren?

Møkkamann

over 19 år siden

Møkkamann

Hadde jeg hatt 30000 å bruke på trening skulle de brukes på protimer ila vinteren og ikke på en dårlig simulator.....

Pete

over 19 år siden

Pete

Den er vel ikke såå dårlig. Kommer vel an på hva man skal bruke den til. For en vanlig hobby-golfer som ønsker å swinge kølle gjennom vinteren er denne simulatoren helt ok. Grei grafikk og et artig tidsfordriv gjennom vinteren. Og det beste er vel prisen som mange kan ha råd til, ikke alle som kan bruke flere hundre tusen på en simulator.

Morten

over 19 år siden

Morten

Er dette en sånn simulator hvor man på taste inn køllevalg og andre valg før man slår?

Yankee

over 19 år siden

Yankee

For 30 000 kr får du nok noe som er temmelig langt fra det du forventer å få i en fullverdig simulator. Jeg tipper at dette bare inkluderer en enkel sensormatte og programvare, og at du selv må holde PC, projector, duk, etc. Det er også stor sannsynlighet for at sensormatten bare registrerer køllens bevegelse i horisontalplanet, og overhodet ikke måler ballens hastighet eller utgangsvinkel. Og ja, du må nok regne med å fortelle simulatoren hvilken kølle du slår med.

Mange av de enkleste simulatorene kan du bruke uten baller, eller med baller av skumplast/plast. Skal du slå med skikkelige golfballer er det viktig å tenke sikkerhet, og du må da bygge opp et skikkelig "bur". Det har skjedd flere uhell i dårlige designede simulatorer, hvor man har fått golballer i retur. Jeg har selv vært i en bar i USA (det er faktisk flere barer som har golfsimulatorer) hvor en person slo en markkryper med driveren. Ballen traff duken like nede ved gulvet. Uheldigvis var det en betongkant på gulvet like bak duken. Duken flekser ganske mye. Ballen kom tilbake, sneide fyren som hadde slått, og gikk faktisk tvers gjennom veggen. Etter denne hendelsen ble simulatoren bygd om.

Roger

over 19 år siden

Roger

Vi har investert i en sånn for 2 år siden og er fornøyd med denne. Det er ikke en veldig avansert simulator. Det som er bra med denne er treningssekvensen. Du får de dataene du trenger, og får opprettholdt svingen gjennom vinteren. Vi har i tillegg filmkamera, så vi er veldig fornøyd med produktet til denne prisen. Vi er 20 medlemmer, og har besøk av en pro 1 gang i måneden gjennom vinteren.

Flipper

over 19 år siden

Flipper

Er en kar på klubben min som skal selge sin for 15000 eller noe.
Løp og kjøp

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her