Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

beste bane?

detemuli

over 19 år siden

detemuli

hvilken bane i rogaland syntes dere er best?

Harry Marry

over 19 år siden

Harry Marry

Ta deg fri noen dager og spill alle Rogalandsbaner. Da får du akkurat det svarer du ønsket deg :-)

Chip M

over 19 år siden

Chip M

Kan si at det ikke er noe tvil i det hele tatt at det er Sola Golfklubb som er den golfklubben i Rogaland som er i best stand rent teknisk. Store rettferdige greener, flotte tee-steder, pene bunkere og bra fairways. Men banen på Sola kan nok oppleves som ganske "slå først, tenk etterpå", særlig for de litt bedre spillerne. Det er ikke så mange plasser at det å bruke bra "Course Management" virkelig lønner seg på den banen. Men dette betyr ikke at banen på noen som helst måte er lett...

Stavanger Golfklubb byr på mye mer spennende hull i forhold til valg av spillemåter, så hvilken av disse banene som er best er vel egentlig litt vanskelig å si, fordi det spørs hvordan en opplever en golfbane...

Finnes selvfølgelig mange andre baner i Rogaland, men da jeg ikke spilt alle og dessuten ikke spilt f.eks. Solastranden eller Jæren på et par år, så kan jeg ikke uttale meg om hvor bra de er... Men det skulle forbause meg ganske mye om noen andre enn Sola eller Stavanger bør vurderes for å være best i Rogaland.

RS

over 19 år siden

RS

Pr.lørdag var Stavanger i bedre stand enn Sola!

Liker ikke rangeringer på dette!
Setter pris på alle banene vi har i distriktet.

Solastranden: glimrende bane for pensjonister. Norges beste vinterbane?
Jæren : Natur. Spennende 9hulls bane. Liker å spille denne.

Sveio : Naturperle. Bra bane.

Bærheim : Grei bane som har fått til mye på kort tid.

h

over 19 år siden

h

Enig stort sett i din vurdering, men har nå Jæren så veldig mye natur ---- jo selvfølgelig har jæren natur, men ikke så veldig variert natur vel. Litt mer lik jordene på jæren som her er tilsådd med gress som klippes. Og så er det en del varierte greenområder og naboer som vil ha ballene mine for seg selv. Grei å spille ja bevares - alle golfbaner er greie å spille og for en kjapp 9hulls så er den bra. Ellers så ser jeg frem til å spille Bærheim og så var det vel Rogaland - er ikke helt sikker på om Sveio er i Rogaland.. Er det??

Kai Arne

over 19 år siden

Kai Arne

Jeg startet med stavanger, så fulgte jeg opp med Sola og avsluttet med Jæren (9 hull - grillet og spist god mat med lokale venner) og så fulgte vi opp med 9 hull til, på samme bane.

Slik brukte jeg en langfri helg tidligere i sommer. 100 prosent fornøyd.

RS

over 19 år siden

RS

Sveio=Haugaland GK
http://tux.aftenposten.no/golfguiden/service.do?method=search&search_country=4&search_county=10

Digger å stå på toppen av hull 3 med utsikt over hele Jæren.
Natur kan vær så mangt!

baneguru

over 19 år siden

baneguru

neste bane er beste bane

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her