Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf Discutational OPEN

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da har vi bestemt oss for følgende tid og sted for vår lille venners venner turnering.

Dato: søndag 17. september (helgen før Ryder Cup)
Sted: Hakadal Golfklubb (http://www.hakadalgolf.no/)
Intro: Daglig Leder ønsker oss velkommen før start med en introduksjon til banen.
Pris: 375,-
Teeoff: 11:00
Oppmøte: 10:00

Dette inkluderer:
- Fine premier
- Utkjøring av baguetter på hull 10 (hvis vi ønsker dette)
- Middag etter runden (hamburgertallerken, eller elgpølsetallerken, eller en gryterett
- Vi får en fotograf til å ta bilder under turneringen.
- Fantastisk interessante debatter både under runden og under middagen

Vi håper at dere kan stille i år også :)

Påmeldingsskjema kommer senere.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Er det lov å melde seg på for de som ikke har noe eget og kjent nick?
Altså bare melde seg på som en hvemsomhelstsen?

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Knallbra tjukken!!!

Gleder meg... ;-)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hmmm: hvemsomhelstsen er jo et dritbra nick... :-)

hvemsomhelstsen

over 19 år siden

hvemsomhelstsen

Tar deg på ordet!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jeg fikk ikke lov av kona mi.......

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hmmm: ja du kan melde deg på som hva som helst. Enten med nick eller ditt ekte navn. Du skal få lov å være anonym på forumet om du ønsker det :)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

utrolig hva litt smisking medfører.

jeg er med...... :O)

Kona til Yngve

over 19 år siden

Kona til Yngve

Så så Pusen min...jeg kan jo ombestemme meg :)

gamebreaker

over 19 år siden

gamebreaker

Jeg er med!

Giraffen

over 19 år siden

Giraffen

jeg er med.. Silje er med hun og

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Skal Bernt være med?

king Ben

over 19 år siden

king Ben

HVa ble det av det siste inlegget?

Bjarnis

over 19 år siden

Bjarnis

Hæ?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jeg er med!!

noen som vet hvor hakadal er btw? ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

[ Da kan man melde seg på ved å klikke her ]

Eventuelt klikke øverst i forumets hovedside :)

Premier:
Til dere som har mulighet å hjelpe til med sponsor-premier så er dere hjertelig velkommen til det. Send meg gjerne en e-post hvis dere har mulighet til dette (gunder@framebase.no)

Scud

over 19 år siden

Scud

Håper INDERLIG det er lagt opp til utslag fra HVIT tee, for da kommer jeg også.

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Regner vel med det!

Når det først er bestemt at man skal spille stableford, er det greit å kunne få noen tildelte slag.....

Ikke så stor forskjell på lengden der fra hvit og gult.... Har ingenting å si for de med hcp. over 15-20 De får tross alt flere slag også....

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jepp. Hakadal ligger langs Riksvei 4 mellom Nittedal og Roa.

fujikura

over 19 år siden

fujikura

king ben: det har da ikke noe å si for stableford-resultater om man spiller fra gul eller hvit tee? for meg er det ett fett, men du tror nå vel ikke at du spiller likt antall slag fra hvitt som fra gult? det jevner seg ut uansett. men de med høyt hcp blir hardere straffet, spesielt hvis de ikke er vant med å spille fra back.

jeg foreslår at man ser an hvilket handicap folket har. det har da ingenting å si for de med lavt hcp at dem spiller fra gult eller?

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Uten å starte på nytt diskusjonen rundt stableford og hcp. så er det et faktum at stableford favoriserer de med høyt hcp og back-tee favoriserer "litt" de med lavere hcp. For de virkelig gode som for eks. Gunder, spiller det ingen rolle.. ;-))
Da kan man vel fordele litt ....

Scud

over 19 år siden

Scud

Bare det at Hakadal fra hvit er allerede mye kortere enn mange andre baner fra gul.
Og når jeg ser på slope-tabellene ser banen utrolig lett ut. Lav-handicappere er dessuten avhengig av bedre greener for å score bra enn det høyhandicappere er fordi det er forventet at man skal sette en del 4-5m putter for birdie mens middels og høyhandicappere kan bruke 2-3 putter uten å tape poeng.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Joa det er greit med gode greener for å sette putter :) Man trenger å få satt 2-3 metringer innimellom for å spille bra. Men da er det jo bare å slå ballen nærmere flagget om greenene er dårlige. Hoho.

Vi kan lodde stemningen her for hvit eller gul tee. De som har store protester mot hvit kan heller få si ifra. Siden banen er kort i utgangspunktet høres hvitt helt greit ut. På siste 9 er det minimal forskjell på hvitt og gult for øyeblikket.

king ben: virkelig god!! haha. Den der blir du lite sitert på en dag ;)

Janec

over 19 år siden

Janec

For å legge diskusjonen død,
spiller vi fra rød....

;-)
Så ser vi hvem som er best på fade med lobwedgen sin..

king Ben

over 19 år siden

king Ben

GUnder!

Har du fått mange påmeldinger til nå?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

8 til nå, og en hel måned igjen :)

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hehe, vent til dere har spilt banen fra hvit dere, vent til dere kommer til 18. allså siste hullet på gamle ni... hakke fått spilt nye 9 enda så vet ikke forskjellene på hullene der....

Nyss Gjerrig

over 19 år siden

Nyss Gjerrig

Kan dere ikke legge link til deltagerlista, evt legge den inn på golfbox ?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

sånn..da var man påmeldt. hvit er greit for meg selv om jeg er høyhandicapper, regner ikke med å vinne uansett. spiller gjerne med deg i år igjen gunder, var en hyggelig runde i fjor :)

ringe

over 19 år siden

ringe

Er plass til oss som bare leser/lider oss igjennom all bra/sløve innlegg ?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

ringe: det er plass til alle :) jo fler jo bedre!!

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Så skal vi møte "Kjærringa med staven"! Håper at det ikke kommer noe i veien! Skal bli morsomt å møte Dere igjen! Må trene på mitt slagformular...."sving sala bim"..... og vifte med staven.....

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Kanskje en gammal høyhandicaper også skulle driste seg til å bli med..? Aas Gaard Golfpark ser jo ut som en fin bane...
Og her inne synes det jo å være mange raringer i alle varianter... ;-)
("rar" i svensk betydning... spør ev Tutta..! )
Og dessuten må vel noen stå nederst på resultatlista også...

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Har ikke prøvd nye 9 fra hvit enda pga av alt det ¤#%¤#&# 6'3¤&#¤& ¤#&"!&%¤/" regnet som har kommet siste uken. Denne sløyfen er ca 250m lenger fra hvit en fra gul.

De tre par 3 hullene på nye 9 er henholdsvis 16, 31 og 20 meter lenger. Sistnevnte krever et høyt inspill da greenen er omkranset av 6 bunkere.

Par 4 og 5 hullene fra hvit fra nye 9 gir tøffere utslag/innspill. Man må bruke lavere jern/klubbe noe som øker risikoen for å havne i trøbbel.

Siste 9 har gul tee fra hull 10 til og med hull 14. 15 og inn har hvit tee også. 15 og 16 blir 20 meter lenger med litt anderledes vinkel. 17 er omtrent hipp som happ fra gul eller hvit. 492m (gul) 497m (hvit) litt anderledes vinkel nok en gang.

Som Petter sier hull 18...Her knuses mange drømmer spesielt fra hvit. Du står elevert med utsikt ovet Åsdammen. Carry på 200m trengs for å treffe land på andre siden. Du må også slå høyt pga 15 m høye bjørker på bredden lengst vekk fra deg. Du må med andre passere motsatt bredde med over 15 meters høyde på ballen for å være sikker på fairway treff. Motvind her gir mange spillere problemer med å treffe tørt land.
Dette kan løses ved å spille hullet som et par 5 og dele opp i 3 slag rundt vannet frem til greenen.

De 18 hullene har i tillegg en haug av bunkere 13 vanndammer ,en god del bekker ,store ondulerte greener og mange gressbunkere.

Den ser lett ut på slopen , men er ikke fullt så enkel å score på.

Tror derfor det er lurt å ta en titt på handicap på deltagerene når frist for påmelding går ut . Er majoriteten middel til høy er gult lurt. Er majoriteten lav, dvs under 18, er hvit muligens et bedre alternativ.

Gultee

over 19 år siden

Gultee

Jeg får dra opp hcp-snittet litt, så det blir spill fra gul :o)

Scud

over 19 år siden

Scud

Jammen bra dere ikke valgte Kongsberg som er 300m lenger fra gul en Hakadal er fra hvit, for da hadde det ikke kommet noen høyhandicappere.........

fgfg

over 19 år siden

fgfg

Scud: totalt irrelevant. Det som er avgjørende er hva banen er bygd for. Hvit er ment å spilles annerledes enn gul, f.eks krever det lengre utslag.

Scud

over 19 år siden

Scud

å ja... På Kongsberg må man på noen hull ha carry på 240m for å komme seg trygt over trøbbel på utslagene (fra gul). Hvor langt må man slå fra hvit på Hakadal for å oppnå det samme ???

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hvor i all verden må man ha 240 meter carry på kongsberg?
sist jeg spilte der hadde jeg ingen drives på 240 meter, men slapp trøbbel alikevel.
Du tvinges ikke til å spille det slaget på 240 meter fra gul tee, Scud.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ehm. Scud. Hvor på Kongsberg trenger man 240 m i carry fra gult? har du skrevet i drømme nå? :)

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Scud: Neida, jeg slår max 240 med vind i ryggen og jeg kommer meg som regel på trygg grund. vi har også flere tildelte på KB. I mitt tilfelle er det 5 slag forskjell på Hakadal og KB.

Scud

over 19 år siden

Scud

240m for å komme seg over fairwaybunker på hull 1
230m for å komme seg forbi fairwaybunker på hjørnet på hull 3
240m for å gå forbi fairwaybunkerne på hull 5
240m for å gå over vannet på hull 10
240m for å komme seg over fairwaybunker og veien på hull 18.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Scud: du sier man trenger 240 m carry for å komme seg trygt over trøbbel, hvis man spiller fra gult.

hull 1: slå til høyre for bunkeren da, er jo en flyplass å lande på til høyre. Eller slå kort om den. Er norges enkleste par5 hull (nesten :)
hull 3: hvorfor må man forbi denne bunkeren? hullet er kort, og et kortere utslag gir et mellomjern til greenen allikevel.
hull 5: hvorfor spille høyrisiko? hullet er da enklere om man slår ut med en wood og slår et mellomjern til greenen?
hull 10: hvor ofte går man inn på 2 slag fra gult her? Det er da masse fairway til venstre for vannet?
hull 18: hva skal du over denne bunkeren for? da ligger du jo i roughen. Hva med å ligge midt i fairway heller?

For å dra avgårde samme påstand som Scud:
På Miklagard må jeg ha 290 meter carry for å slippe unna trøbbel! For på hull 2 må jeg drive over vannet til venstre, på hull 3 må jeg på foregreenen, på hull 4 må jeg over skogen og lande på 100-pinnen, på hull 7 må jeg ha 430 m carry for der må jeg over vannet, på hull 8 må jeg over de siste bunkerne på høyre siden.

Joda golf er enkelt, så lenge man gjør det enkelt for seg selv :) Når jeg er i form har jeg 210-220 i carry med drivern og spiller kongsberg til en bedre score enn mange andre baner. Har aldri trengt 240 i carry der - meeen om noen har lyst å gi meg en pille som gjør at jeg slår de 20-30 m ekstra carry, så tar jeg veldig imot ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ops jeg tror jeg blandet hull 5 med 6 ;) En drive til venstre i fairway er helt kurrant for å unngå trøbbel. Trenger ikke lang carry her heller.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Gunder, du trenger ingen pille for å slå 20 -30 m ekstra i carry. Det du tenger er å innføre "aomph meteret" (ny revolusjonerende måle enhet på slagstyrke, eller hvor langt man kan slå en golfball)

Utsagn som "et par knep til opp på aomph meteret og den hadde vært på green" blir vanlig om man velger å bruke dette systemet.

"aomph meteret" ble skapt av den gamle grus spiller kjempen Thomas Muster fra Østerike (tennis). Han ropte ut ufattlelig høyt : AOMPH!!! hver gang han slo til ballen. Han hadde forøvrig meget harde grunnslag.

Neste gang du tar frem driveren roper du ut : AOMPH!!! mens du klasker til. Jeg garanterer at du får minst 30 meter ekstra i carry.

Som bevis på at dette ikke er tull kan du prøve å etterligne lyden til en kvinnelig tennis spiller som tar i ved neste drive. Ropet blir da noe ala dette : aiiiiiiiih!! (Må fremføres med lys femi stemme). Da er det nesten umulig å slå langt.

P.S Dette experimentet bør kun gjøres i selskap av gode venner langt unna ukjente på banen:-)

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Morsomt når enkelte her er svært opptatt av hvor det spilles fra, og den samme enkelt er særdeles mindre opptatt av å følge reglene

Scud

over 19 år siden

Scud

Selvfølgelig, Gunder, er det veier rundt alle hindringer, men har man lengde til å lande ballen på en stor flate så velger man selvsagt dette fremfor å slå 20m kortere til et smalt parti mellom røff, vann og bunker. Mulig du har en fantastisk prestasjon så du klarer det hver gang, men det har ikke jeg så jeg velger alltid den feige varianten.

Men det jeg egentlig ville ha fram var at å spille Hakadal fra hvit er lettere enn å spille en av norges letteste baner (Kongsberg) fra gul, og at Scangolf-turneringen derfor bør gå fra hvit tee.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Scud,
kortere betyr ikke nødvendigvis lettere, og sammenligningen har vel ingenting med hvilken tee som bør brukes.
dette er en turnering for alle, og da bør man velge teested deretter. nemlig Gul.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

hva med at de som vil spille fra gul spiller fra gul, og de som vil spille fra hvit spiller fra hvit? det er jo stableford, så det er jo ikke noe problem å spille fra forskjellige teesteder!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Der er jeg enig med Veggissen ja ;) Da er det jo bare å spille fra hvit hvis man ønsker. Jeg spiller gjerne hvit, men jeg syns det blir litt dumt å presse gjennom hvit hvis det er mange som ønsker å spille gult.

Hvis vi blir mange deltagere kan vi dele opp i klasser. Men det tar vi etterhvert. Jeg er dog enig med deg Scud at banen ser grei ut fra hvit, men det spørs litt på layouten. Tar meg nok en runde på Hakadal før turneringa for å sjekke litt.

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

gjør det gunder, stiller opp som guide jeg :D

Langdrivr

over 19 år siden

Langdrivr

Scud: Har ikke spilt Hakadal eller Kongsberg. Høres ut som at kongsberg er fryktelig lang. Utrolig rått at Kongsberg er 300 meter lengre fra gult enn Hakadal er fra hvit! Hvor lang er Kongsberg fra hvit?

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Nå skal vi ikke glemme at halvparten av siste 9(de gamle), tilogmed hull13 har hvitt og gult på samme meter'n! ;)

Så for ordens skyld og glitring, spill nå fra gult og ta en pils mens du gjør det.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

God morgen "Longdriver", Kongsberg har bare gul og rød tee, men er vel lengst i Norge fra gul.

Hakadal er nå ferdig med byggetrinn 2.

Byggetrinn 1 var de 5 første på den "lille" banen (281m, 133m , 252m, 301m , 140m fra gul tee disse 5 hullene har kun rød og gul tee) og de 4 siste på hoved banen (324m, 328m,495m og 391m fra hvit tee ). Derfor er denne sløyfen kort.

Byggetrinn 2 som åpnet nå er de første 9 på hovedbanen og er dermed lengre (544m ,163m ,500 m , 345m , 173m ,480m , 145m ,394m ,343 m hvit tee)

Dermed blir banen 5732m fra backtee i år og neste år. Dette er forholdsvid kort, men som jeg har skrevet lenger opp ; det er så mye vann/bunkere/gressbunkere m.m at man fortsatt må spille skarpt for å score bra.

I 2008 Når byggetrinn 3 åpner (4 siste på "lille" banen og 5 siste på hoved banen) blir banen ca 6300m fra hvit

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

simen med faktaopplysningene sine :D:D

704

over 19 år siden

704

Ikke for å være pirkete, Simen, men Evje er i hvert fall noen meter lenger enn Kongsberg fra gul :o) 6071 mot 6019.

Synd turneringen er den helgen, for da får jeg ikke vært med, men dere får ha lykke til gutter og jenter (hvis det er noen jenter med, da...)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Bare fint at du pirker "704", da lærer jeg jo noe nytt:-)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

min bedre halvdel kommer hvertfall, men det blir som caddie for meg. hun har helt mistet det gode spillet som hun hadde i sommer, og orker ikke tanken på å toppe ballen rundt på hakadal. bra for meg, så slipper jeg å trille trallen min selv :)

Zibben

over 19 år siden

Zibben

Jaja Gunder.
Da er jeg endelig påmeldt årets begivenhet:-)
Tipper at jeg slår deg i år...
Skal spise masse anabole steroider, trøkke innpå med EPO, og så skal jeg trene langputting...

Z

veggiss

over 19 år siden

veggiss

du får legge deg i harddtrening med jerna også Zibben (gjelder deg og Gunder), kan jo ikke bli slått av en med 28,5 i hcp på nærmest flagget en gang til!! :P

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Gratulerer Zibben med sensasjonell utrolig overraskende umulig kvalifisering til P4, men i Hakadal er det best du passer skalpen din for nå er det så lenge siden jeg har slått deg et jeg er innhul av sult!!!

Janec

over 19 år siden

Janec

Gunder
Hvordan er det med fremdriften på prosjektet, er mange påmeldt så langt, er alle premier fått, og er antrekk for dagen (ref veggis) bestemt?
Trenger du hjelp til noe?
Bare spør...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Halla Janec!

Allerede har vi 20 påmeldte til turneringen. Siden vi var 23 ivrige debattanter i fjor ser det ganske bra ut for å bli litt mer folk :)

Vi holder på å orge med sponsor-premier og har fått flere napp. Det er en avdeling vi kunne trenge mer hjelp til :) Hvis du har lyst å sjekke litt så hadde det vært kjempefint. Ellers skulle vi være ganske i boks.

Når det gjelder antrekk er det helt fritt, så lenge du ikke går kledd som veggisen da ;) Det er det eneste unntaket.

kakk meg en mail om du har noen ideer til premiering (gunder@framebase.no)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

w00t...disser dere antrekket mitt eller? er det noe galt med turkise bukser også nå da....

gamlinger :P

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Ikke bry deg om det du veggiss!

Gunder er bare full av missunnelse fordi han ikke har like fine bukser som oss andre..... ;-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da foreslår jeg en ekstra konkurranse. Biggest shank-konkurranse til de som har turkis eller rosa bukser :)

Kanskje jeg skal kjøpe meg sånne fiolette Lindberg-bukser så kan vi starte sirkus. Nei jeg er ikke tøff nok til å ha sånne ;)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

biggest shank vinner jeg lett, sett opp en fet premie der Gunder ;)

jeg er tøff nok til gå med turkise bukser, men det er bare så synd at spillet ikke er like tøft...hehe

Ian P

over 19 år siden

Ian P

Tøffere med turkis shorts og turkise knesokker.

Hallo BØRJE

over 19 år siden

Hallo BØRJE

Blir du med i år også ?

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Kan fort bli problemer i år, åpner en ny butikk uken før. Vil selvsakt prøve å få det til, men er avhengig av sen påmelding eller overta plass ved forfall om jeg får tid.
Uansett, på premiebordet vil jeg delta i år også.
Om det passer inn i planleggingen til Gunder, settes det opp en Persimon driver, realt treverk, til lengste drive på ett hull.+++ småsnaks.

Gunder, nå må du skjerpe deg, det er ei dame som venter på svar fra deg i en egen tråd.Dameklasse eller ikke.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Åhoi ! Det har jeg ikke fått med meg.

Vi håper det blir dameklasse hvis flere damer melder seg på. Til nå er det bare en. Men løp ut å rekrutter flere til turneringen så får vi dameklasse også ;)

Børje: Kjempebra med en så flott premie til lengste drive. Det setter vi virkelig pris på, og vesnet som klarer å daske ballen langt i år blir helt sikkert meget happy. Du må gjerne melde deg på så ser vi om du kan eller ikke. Ingen problemer om du ikke kan komme. Avmelding kan skje åttiseks sekunder før start.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Da tar jeg deg på ordet, melder meg på. Vil jo så gjerne være med bermen på tur igjen, forhåpnigsvis i litt bedre form enn i fjor. Er fortsatt avhengig av bil p.g.a. helsa, men det går sikkert.
En siste ting, premie til sistemann/kvinne, settes ikke opp av meg i år. Ikke umulig at det blir ny sisteplass på meg, og da blir det veeeeldig flaut.
For å bedre mulighetene for god score, får dere kontakte meg om det trengs nye grep, 20% rabatt til deltagerne. 50% til deltagende damer. Regner med at vi hjelper hverandre med å få byttet.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

mye skal du ha for to accuflex icon fh stiff, samt å sette disse inn i to køller? grepene har jeg selv. regner med at jeg knekker 3 wooden midtveis på runden etter en 150 meters slice, så det er godt å være føre var ;)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Veggis, listen er lav for hva jeg skriver her inne, send meg heller en mail.
For de som vil bytte grep selv, har jeg laget denne linken med saklig veiledning. http://www.proshopservice.no/proshopservice/filer/grepbytte%20info.doc

Janec

over 19 år siden

Janec

Slapp av Børje...
Jeg har snakket med Gunder og ordnet med premie til sistepalssen.
Om den blir så veldig behagelig får vi se..
Håper du stiller i år også.
Får jeg 40% rabatt hvis jeg stiller i kilt/skjørt???

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Om Janec stiller i skjørt eller kilt, får han 1o grep gratis -10% .

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Tipper at hull en blir brukt til long driven. 544 fra hvit lett nedover hele veien. Hvis ikke vinneren her slår minst 350m blir jeg meget skuffet....

Hører du det king ben...meget skuffet......

Gunder

over 19 år siden

Gunder

INFORMASJON

Baguette m/brus koster 60,- hvis dere ønsker det. Vi avtaler med klubben om de skal kjøres ut på hull 10, eller om de kjøpes i klubbhuset før start. Dette er et tillegg i den originale prisen på 375,- (inkl middag m/drikke)som står beskrevet på toppen.

Gi meg noen vink om dere er interessert i lunch i tillegg til det andre.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

jeg har fått dilla på den skotske golfretten "Baconroll" og kunne ønske meg det servert både før start og på hull 10.

Bacon roll= baguette eller helst ciabatta, med 3 hele skiver bacon og et lag med hvitost.

NAMNAM

fikser de det tror du Günther?

Janec

over 19 år siden

Janec

Noe nytt vedr. turneringen, eller var dtte bare for å få tråden lengre opp på listen?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Nyheten var at 60 kr ekstra tilkommer for lunch. Dvs baguette + brus

Thats all for now, og 28 påmeldte ;)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Det er helt feil Gunder,vi er 29:-) El drunkducko har meldt sin ankomst.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

damn...nesten 30 stk, visste ikke at det var så mange her inne en gang :)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

skal vi ha cut etter ni hull da eller? :P

Yngve

over 19 år siden

Yngve

nå skal det sies, at det ikke bare er ekte scangolfere, men også kompiser av scangolfere som også deltar :)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

jepp...regnet med det :)

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Veggis, hittil i august har det vært 24377 unike brukere (sessions) på forumet og det er lest over 106200 sider, så over 30 er det ja :-)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

;)

stiller webmaster opp på turneringen da?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

søren...da spolerte jeg mine sjanser for å vinne denne turneringen hvertfall. gikk en 49 poengs runde på klubbmesterskapet i dag, og måtte skrive meg ned fra 28.7 til 23.0

...vant klubbmesterskapet da :)

Ågern

over 19 år siden

Ågern

Grattis! mange slag? Mange slag vant du med?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

gikk på 90 slag i dag, deltok i klassen 18-36 hcp som spilte stableford. fikk 30 poeng i går, og 49 poeng i dag. stabilitet er liksom ikke min greie ;) vant med 1 poeng

Janec

over 19 år siden

Janec

Grattis veggis!
Da har du jo vunnet det du skal i år, så ser frem til å møte en klubbmester..
Keep up the game...

Supersvamp

over 19 år siden

Supersvamp

Bra det veggiss :) men, ikke for å ødelegge morroa di. En Klubbmester vinner på slag, ikke poeng. Uansett en bra runde!

veggiss

over 19 år siden

veggiss

klubbmesteren i slagturneringen vinner på slag, klubbmesteren i stablefordturneringen vinner på poeng. det er seff mest prestisje i slagturneringen, men når det en gang er oppdelt i klasser så deltar jeg i den klassen jeg tilhører. Du kan si hva du vil svampen, jeg vant hvertfall :)

her er scorekortet hvis noen skulle være interessert...ble mange poeng på front 9 ;)

http://www.golfbox.no/livescoring/scorecard.asp?tour={BF9AA402-2D56-4068-ABB1-19CE18A72A7D}&guid={74F3502E-68E9-4E02-8CA8-46EA92D2005B}

HCP

over 19 år siden

HCP

Burde ikke være mulig å få 49 poeng. Du må lære deg å skrive deg ned før konkuranser også. Regner med det er noen i klubbe din som regner med at du har juksa litt for å holde. HCP lavt. lollololol.
Vet jeg ville ha gjort det.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

heh...jeg ventet på det. nå har det seg slik at jeg kun har spilt én runde over 36 poeng før i år, en 37 poengs runde på himmerland i juni. resten har vært lavt på 30 tallet, mest pga utslag som har vært i hytt og pine. du kan jo se på runden jeg hadde i går, er den mulig? jeg ble faktisk skrevet opp 0.2 poeng i dag tidlig før jeg gikk ut, kanskje det var det som fikk meg til å sette ny pers med 8 slag, ikke vet jeg. jeg skrev meg ned med glede i dag for å si det sånn...har ventet på dette lenge! spilte på samme ballen hele runden, og fikk ikke et eneste straffeslag, det blir det poeng av vøtt.

menneh...hvis du vil anklage meg for å sandbagge handicappen min så får du ta det i en egen tråd, kanskje jeg gidder å svare. denne tråden tilhører discutational.

Gunder: mulig min bedre halvdel vil være med å spille i år, men da vil hun gjerne gå med meg, kan det fikses?

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Da har jeg også meldt meg på. Sett meg i flighten til Simen så jeg kan stjele tupperware-lunsjen han bærer på hele tiden. Og kanskje litt driver-lengde. ;)

lol

over 19 år siden

lol

for en hcp mygler du er veggiss....
så jævlig feigt for de andre!
juks!

Yngve

over 19 år siden

Yngve

til HCP og lol.
hold dere til tema da, please!
nå har vi en bra tråd uten tull, så dere får finne andre steder å plage veggiss.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Beklager Mats tupperware lunchen er min ...it's my precious.....

Men du kan alltids få låne et par driver meter:-)

Roky Erickson

over 19 år siden

Roky Erickson

En full and, og mats på tupperwarejakt. Detta blir bra...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

veggiss: No problemo Sir. Vi gjør alt for å hedre vår Klubbmester :) Grattis!

49 poeng er da ikke umulig. Veggiss er da ikke sandbagger fordi han plutselig smekker en godrunde? Typisk så gnåler singelhandicappere om at det er umulig for dem å score over 40 poeng, men nå har jeg hatt 45 med 7 i handicap en gang, så det er da mulig :p

Grattis med nytt handicap veggissen. Nå må du spille bra for å knuse oss i SG Discutational :p

ole gregert

over 19 år siden

ole gregert

hei

Er det mulig å delta i turneringen med 33 i HCp og slippe å gå fra hvit tee på ukjent bane ??

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Absolutt. Nå er handicap-snittet på de deltagende 15, så det er ikke aktuelt å kjøre hele turneringen fra hvitt.

Det kan hende vi lager to klasser der de som vil kan spille fra hvitt. Men dette tar vi senere.

Velkommen skal du være!

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Nå begynner Hcp-nivået å bli for høyt...

Jeg er også med :o)

Ole Gregert

over 19 år siden

Ole Gregert

Hei

takker for hyggelig tilbakemelding, Gunder. jeg ser at det er sterke meninger om dette.

Egoet

over 19 år siden

Egoet

Foreslår to klasser der den ene går fra hvit og den andre slår ut fra 150m merket.
Helt utrolig at voksne mannfolk blir sååå skremt av at hullene er 20m lenger.
Hva gjør dere når dere spiller Hauger, Kongsberg, Nes, Losby, Miklagard, Bogstad, Grønmo, Larvik og Haga bare for å nevne noen få av de mange banene som er lenger fra gul en Hakadal er fra hvit.
Er dere tøffe nok til å slenge ut påstander her under diverse nick så må dere jammen klare å gå Hakadal fra hvit også.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hvis vi spiller stableford kan jo folk spille fra hvor de vil. Utslagsted er jo da irelevant.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Enig med Simen ja. Blir nok to klasser med valgfritt hvit og gul. Ikke noe poeng å generalisere Egoet. Det er ikke alle som slenger like mye med leppa som du gjør. Er man ikke vant å spille fra hvitt kan det bli en tung runde, spesielt med tanke på å spille en ny bane.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg foreslår at alle kjerringene spiller fra gul HOMO-tee og spiller kylling-stableford, mens resten spiller fra hvit DAME-tee og spiller netto-slag. Banen er tilsynelatende kort uansett ;)

UlanBator

over 19 år siden

UlanBator

Og der tøffa Fjosok seg opp igjen, bare fordi han har fått seg 3 i handicap i helgen.
Grattis med bra spill Fjosok, men den der var faktisk ikke morsom i det hele tatt. Vet at du prøvde, men ikke så bra forsøk det der.

Muldvarpen Digger

over 19 år siden

Muldvarpen Digger

Skjønte ikke Gunder, blir det to klasser der man kan velge mellom gul eller hvit tee i hver klasse, eller blir det en klasse fra gul og en fra hvit der man må velge hvilken klasse man vil spille i ?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Jeg synes Fjøssokken fikk skikkelig klem på den jeg altså.....
Men, Fjosok, Stableford er TANTEGOLF, ikke kyllinggolf.....

skjerp deg.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Beklager rotete formuleringer :)

Klasse 1 spiller fra hvitt
Klasse 2 spiller fra gult

Som Simen sier så har ikke tee så mye å si, så hvor folk spiller fra er knekkende likegyldig. Man får jo flere slag fra hvitt og det veier opp vanskelighetsgraden. Ergo kan vi bare ha en klasse, men valgfri tee. Hva sier folket?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Vil kanskje være avhengig av hvor mange som melder seg på.
blir det mange nok til to klasser, så hadde det vært gøy med en Stableford klasse, og en Nettoslag klasse for eksempel.

er ikke særlig for å la folk velge teesteder selv, for da tar alt lengre tid.

hva med å ha stableford fra gul, og nettoslag fra hvit?

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Spill Scrambleford/poengcrocket fra rød eller gul tee og nettoslag fra hvit!

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Herregud. Kan ikke jeg få en klasse helt for meg selv også? Så kan jeg slå hva hvitt der jeg vil og fra gult der jeg vil. Og så fra rødt der jeg ikke vil noe som helst...?

Her er løsningen

over 19 år siden

Her er løsningen

De som ikke slår så langt kan slå andreslaget fra gul....

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Det må være noe sykiske greier dette med fargen på tee'en....

Om man sjekker litt rundt og sammenligner andre baner er Hakadal veldig kort....

Gul tee på Hakadal er til sammenligning kortere enn BLÅ tee på miklagard... Jeg kan ikke huske det var noen som ønsket å spille fra Blått i fjor!!???

Blå tee på Hauger er faktisk 250 meter lenger enn det Hakadal er fra Gult.... Til informasjon så spiller JENTER 13-14 år fra denne tee.

Fra hvit tee er hakadal 300 meter kortere enn Kongsberg fra Gult. En bane som mange her inne sier er veldig/altfor lett....

Det skiller 300 meter fra hvit og gul på hakadal. Det har egentlig ingen betydning over hode... Men, for min egen del kunne jeg godt tenkt meg de 2 ekstra slagene jeg får fra hvit når det først er bestemt at Stableford blir spilleformen....

Lurer på hvor mange av "gutta" her inne spiller Miklagard, Hauger, Kongsberg og andre baner fra Blått fordi de mener Gult blir "for tøft"..???

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Viktige ting som King sier her ja, men det kan også ha med utformingen av banen å gjøre. Hvis fairwayene er trangere, mer ondulerte, mindre greener, ondulerte greener, flere hindere, slemme trær, onde bunkere etc etc etc. At en bane er kort betyr nødvendigvis ikke at den er lett. Nå skal nå jeg spille den på søndag så da finner jeg tidsnok ut hva slags bane det er :)

Flertallet bestemmer uansett. Det er kommet flere ønsker om gul tee enn hvit tee så derfor blir det uansett gult. Blir vi mange nok kan vi dele opp i to klasser som beskrevet ovenfor.

Spilleform bestemmes senere, men jeg foreslår heller at dere stemmer for hvitt eller gult i denne tråden slik at vi får et grunnlag for rett beslutning.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hmf. Jeg skulle også spille på søndag, men nei da!

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

så må vi si det igjen. hakadal er i en byggefase. 5 av de hullene som er på banen nå har ikke hvitt tee. dette av den gode grunnen at de ikke skal være på hovedbanen når den åpner neste år, (mest sannsynlig). derfor den enkle grunn at den er kort nå. men for all del king ben, jeg kommer nok ikke til å savne deg på banen, vis du ikke gidder å være med på grunn av lengden ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Helt ærlig så syns jeg at alle burde spille fra gult. De som synes at banen blir så skrekkelig lett får jo bare flere birdies ;) Hva er galt med det?

Alle fra samme tee er avslappet, fint, fair og koselig. Men ønskes klassedeling og hvit tee i tillegg så får vi til det og. Dere bestemmer.

Gunnar: det er bare du som er vanskelig som må starte så tidlig vettu.

Bamse

over 19 år siden

Bamse

petter hognes:
hvorfor kappe hodet av King Kong her bare fordi han argumenterer for hvorfor han vil spille fra hvit tee i ÅR? Denne diskusjonen går jo for øyeblikket ut på hvor vi vil spille fra slik banen ligger i dag og ikke ut i fra hvordan den er planlagt å være neste år!

Jeg synes ikke at godt under 6000 meter er mye å skryte av til hvitt baneoppsett å være - men igjen - det er i ÅR, ikke neste år eller året deretter eller når det nå blir.

Hvit tee sier nå jeg - igjen ;o)

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hehe sorry bamse! ;) enig med deg gunder. gult er kos.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Gunder! Skjerp deg!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

... du velger gult bare fordi du skal slippe å drive par 3-hullene gunder ;)

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Petter!

Jeg er med uansett hvor vi spiller og fra hvilken tee!

Men, jeg lurer fremdeles på.... Når du spiller Miklagard, eller Hauger for eks. hvilken tee spiller du fra?

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Bra observert Fjosok!!!

Det hadde jeg ikke tenkt på.. :-))))

Geir

over 19 år siden

Geir

Jeg har 20 i handicap vil helst slippe å spille hvit

Eventuelt kan vi alle legge opp spillet etter Fjosok's spillerstyrke slik at han blir blid

Gudhjelpeogtrøste

over 19 år siden

Gudhjelpeogtrøste

Foreslår at vi flytter arrangementet til Ballerud

Olaf

over 19 år siden

Olaf

Det er ikke verre enn å ha to klasser som ER foreslått. Det er helt fantastisk at dere henger dere opp i noe så dust som dette.

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Missforstå meg rett!

300 meter fra eller til på 18 hull. Spiller overhode ingen rolle for NOEN!

Man får IKKE automatisk flere birdies eller par fordi banen er 300 meter kortere....

Men, det som er helt sikkert er at ALLE for flere tildelte slag! Og det er jo stableford som spilles........

Olaf

over 19 år siden

Olaf

Så du mener du fortjener de ekstra slagene fra hvitt da? Har du kanskje for lavt handicap eller?

Imponert

over 19 år siden

Imponert

Hei Fjosok. Jeg ser at du har hatt en fin utvikling denne sesongen, og lurte på hva du har lagt vekt på denne sesongen i forhold til tidligere sesonger. Du kommer jo ned på 2-tallet denne sesongen! Jeg antar du gruser de andre som stiller opp i turneringen:-)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Gult eller hvitt, same shit, jeg har aldri slått spesielt langt uansett. Bare husk at den er 100 meter kortere fra hvit enn Miklagard er fra gult...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Til informasjon er:
8 av 29 er under 10 i handicap.
11 av 29 er mellom 10-20
10 er over 20.

Rimelig jevn fordeling.

herfra

over 19 år siden

herfra

hva er det han king ben hisser seg opp over?
Dersom han er så utrolig opptatt av at de som vil spille fra gult vil få tilpasset antall slag så gjelder det vel andre veien også? Hva er problemet for en lagtslående å spille fra gult? Er det konkurranse om hvem som er tøffest å kan slå lengst? Som gunder sier, det blir absolutt hyggeligst og mest sosialt som alle kan spille fra samme sted.
En som gjerne spiller fra hvit skal ikke ha noe problem med å spille fra gult. En som normalt spiller for gult vil slite mere fra hvitt, banen er bygd for visse slaglengder mm.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Gult eller hvitt, samme shit.
Dersom det mangler 5 hvite teesteder er det mest fornuftig at alle spiller fra gult.
Men ærlig talt så forstår jeg ikke at noen gidder å argumentere for at hvit blir for vanskelig så lenge banen er flere hundre meter kortere fra hvit enn andre er fra gult.
Har merket meg at ingen har svart på spørsmålet av de som har blitt spurt om hvordan de spiller fra baner som er lenger fra gul en Hakadal er fra hvit. Det får hele diskusjonen til å fremstå som et sutrekor.
Selv om jeg ikke slår lenger enn en gjennomsnittlig 10-handicapper spiller jeg fra backtee uansett hvilken bane jeg spiller. Synest ikke at dagen blir ødelagt fordi om jeg havner i en fairwaybunker eller slår ballen OB. Det er bare å fortsette til alle hullene er unnagjort.
Blir litt skremt over at mentaliteten er så dårlig at ingen tåler utfordringer. Golf er tross alt en frøkenaktivitet sammenlignet med de fleste andre idretter.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hvis vi skal spille stableford er det det samme hvor man spiller fra.
Det er intet problem å la folk velge tee på hull 1 og spille fra det utslaget de liker best/er mest komfertable med.

Hvit = lengre hull vanskeligere og flere tildelte slag.

Gul = kortere hull lettere og færre tildelte slag.

Det blir uansett rettferdig,lavhandicaperene er happy og middel til høy er happy.

Banen er kort fra hvit pga at annlegget bygges i 3 trinn. 1 og 2 er nå ferdig.

Trinn 1 : (åpnet i fjor) hull 1-5 på lille banen ,281,133,252,301 og 140m (kun gul og rød tee) og hull 15-18 på hovedbanen ,324,328,495, og 391 fra hvit.

Trinn 2 : (åpnet i år) hull 1-9 på hovedbanen,544,163,500,345,173,480,145,394 og 343m fra hvit.

Trinn 3 : (åpnes mest sansynlig i 2008) hull 6-9 på lille banen og 10-14 på hovedbanen. Når alt er ferdig vil banen være ca 6300m fra hvit.

Når det er sagt ,er det mye vann,bunkere ,store ondulerte greener og skrånende fairwayer på de 5 første hullene på backnine (som tilhører lille banen.)

Dvs at man må spille konsentrert på de korte hullene også. Hvis ikke blir det fort bogey eller værre.

Håper dette oppklarer litt om lengden fra hvit. Ellers gleder jeg meg til søndag Gunder og håper at du er minst like innskutt som under km på mikla:-)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Spill fra hvor dere vil, jeg fikk ikke lov til å være med lell.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Simen: det skal bli gøy å teste banen ja. Jeg tror nok alle er klar over at banen er under utbygging og derfor spiller kortere enn planlagt. Men jeg må si meg enig med Jalla i at det er litt mye sutring her. Og den sutringa kommer fra begge sider. Det er da ett fett hvor man spiller fra. Om man er lavhandicapper og får 315 m kortere bane, eller motsatt. Det utgjør 17,5 m pr hull, så jeg forstår ikke diskusjonen :)

Nå har jo jeg tenkt litt i dag og funnet ut at det blir krøll med longest drive, closest to the pin og longest jern konkurransene hvis vi har to klasser.

Derfor: Da blir det en herre-klasse og en dame-klasse, og jeg finner ut om det blir hvitt eller gult når jeg spiller banen på søndag. Det ser ikke ut til at folk kan enes om beslutning her inne :)

Jeg synes det er et godt poeng å sammenligne med andre baner, når det viser seg at Hakadal er kortere fra hvit enn andre er fra gult. Derfor kjører vi avstemning i en ny tråd.

herfra

over 19 år siden

herfra

Gunder, du er en smart mann og jeg bøyer meg for din avgjørelse når du spiller på søndag.
Men at du som en smart mann ikke skjønner at man ikke kan sammenligne med andre baner, selv om de er lengre, er for meg uforståelig.
En bane blir bygd for de forskjellige teestedene på forskjellig måte!! Hvor vanskelig kan det væreå forstå??

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da siterer jeg meg selv:
"Hvis fairwayene er trangere, mer ondulerte, mindre greener, ondulerte greener, flere hindere, slemme trær, onde bunkere etc etc etc. At en bane er kort betyr nødvendigvis ikke at den er lett."

Vi får se på søndag ja :)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Legg på 100 kroner på start-avgiften og la penga gå til barneavdelingen på Radiumhospitalet.

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

til king ben!

jeg spiller alltid fra gul. unntat i konkuranser hvor det går fra hvit. det virker som du mener at, vis man ikke spiller fra hvitt er man ikke god. men skal ikke la denne debatten gå lengre nå. joiner på hvit jeg, no prob. når jeg bare spiller med jern.

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Du er for hardcore for meg, Petter'n. ;)

Jeg har fått tilbake driver'n nå, skal drive deg ut! Mwuahahahaha... eller ikke... helvetes jernkanon...

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Mats,vi får ta en litten treningsøkt. Jeg skal vise meg mine dirty tricks. Dermed vil du drive 100m lenger en Petter .......minst:-)

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hæææ, hørt noe så sludder å vås simen og mats. simen kanskje du slår meg, men mats kanskje du slår meg vis jeg bruker 9èr jernet ;);)

ses til helgen, back from the army :D:D

Ole Gregert

over 19 år siden

Ole Gregert

hei

Jeg hadde ikke sjekket avstander osv på banen.
For meg var dette uvant å spille fra hvit tee. Nå har alle fått slengt med leppa så vi kan vel alle gå fra hvit tee.

Ha en fortsatt god dag.

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

:S

Jan Monnee

over 19 år siden

Jan Monnee

FJOSOK kom med ett glimrende forslag!!! La oss legge 100 kroner exstra inn i startavgiften, og på denne måten yte en liten skjerv til noen som trenger det! Så kan vi ha det morro, samtidig som det blir litt alvor!

Om vi spiller fra hvitt, sort eller grønt blir det samme, vinneren er den som bruker færrest slag på å få ballen i koppen uansett!

mvh, Monnee

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Bra Jan, og hvis noen mener at dette ikke er passende så er de velkommen til å bli med meg på jobb og se selv.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg støtter også forslaget til Fjosok! Noen flere?

Sitat fra Fjosok:
"Fjosok:Legg på 100 kroner på start-avgiften og la penga gå til barneavdelingen på Radiumhospitalet"

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Støtter forslaget til Fjosok jeg også. Alltid godt å gjøre litt ekstra for andre.

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Du verden! Golfere somfrivillig legger penger til en god sak.... Snobber som ikke bare tenker på seg selv...

Jeg er med på 100 spenn ekstra!

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Støttes, godt forslag.

Lillegutt

over 19 år siden

Lillegutt

Helt klart!! Er med!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Bare for ordens skyld så er barneavdelingen for kreftsyke barn nå på Rikshospitalet (Radium og Riksen er jo fusjonert). Regner med at det ikke legger noen demper på giverviljen :)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Jeg er med:-)

king Ben

over 19 år siden

king Ben

me too....

veggiss

over 19 år siden

veggiss

ditto

overvåker

over 19 år siden

overvåker

skal ikke vere med i tureingen eller no slikt men det forslaget deres virker veldig bra og folk ville sikkert fått litt annet syn på golfere viss det kom ut i media:=)

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

Jeg er med

ringe

over 19 år siden

ringe

Ditto

Janec

over 19 år siden

Janec

Meget god ide. Jeg er med.

OleM

over 19 år siden

OleM

Jeg er også med

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

ja vi kontakter lokalavisen :P

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

La oss gi denne skjerven kun fordi vi synes det er en riktig ting å gjøre, og ikke med en agenda om å vise hvor snille vi er. Det blir bare pinlig spør du meg.

Dag Olav

over 19 år siden

Dag Olav

Fjosok: det betyr ikke nødvendigvis å vise seg fram, men å vise at det er mulig å arrangere slike saker der alle gir. Jeg synes dere burde få med avisa, det viser engasjement. Ikke la Janteloven styre deg Fjosok. Utrolig flott initiativ! Det skal du ha for!!!!

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Ideen med innsamling er veldig god, jeg er med på 100-lappen og legger gjerne enda mer i boksen. Blir helt nummen av å se barn som har det vondt.
Jeg er også med på å komme i avisa fordi det kan ha en smitteeffekt og kan få andre til å gjøre det samme. Vi trenger ikke nødvendigvis blære oss med bilde og navn.
Kontakt VG.

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Kjempebra tiltak med den ekstra hundrelappen. Sånt lyser det respekt av.

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Jeg gir gjerne to hundringser!! Vinner jeg - så dobler jeg - siden sjansen for at jeg vinner er liten - doblet jeg "utgangsprisen"......

Flott tiltak!!

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Jeg jobber for tiden i en leketøysbutikk, og i dag hadde jeg en mor og hennes kreftsyke sønn på tre år innom... jeg fortalte henne at jeg skulle spille golf til inntekt for barneavdelingen på RH. Hun ble veldig rørt av det, og sa det burde være flere folk som oss. De trenger all den støtten de kan få. Jeg ble veldig rørt av det selv. En sterk oppevelse. Det å vite at vi kanskje har reddet et liv med det vi gjør er noe som burde holde motet og humøret oppe for alle som deltar på turneringen.

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Bra tiltak!
Hos Hemsedal GK arrangeres det hvert år en minneturnering til grunnleggeren av golfbanen. Han tapte mot kreften for noen år siden og nå har denne turneringen samlet inn mangfoldige tusen som går direkte til kreftforeningen.
Ikke første gangen golf brukes til å gi penger, PGA touren er jo kjent for sin Charity. Bra å se at golfere i Norge også ser at sporten kan brukes til noe "mer".

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg er redd vi ikke redder så mange liv med vår innsats, men vi kan bidra til å bedre situasjonen for de barna som sliter med sykdommen og det er i det minste noe.

H

over 19 år siden

H

Ble Hakadal for kort og enkel?
Kunne vært gøy å høre status fra de som spilte der.
Noen hevdet vel dette i div innlegg ovenfor.

tvalo01

over 19 år siden

tvalo01

H: Kort var den men ikke enkel. Mange blinde hull som skape masse problemer for de fleste.

Snoppen

over 19 år siden

Snoppen

Hmm. Jeg synes å huske... sakser fra nettsidene deres:
"Blinde slag skal unngås, dvs. man skal alltid se området der ballen lander"
Stemmer ikke dette altså?

Fiffen

over 19 år siden

Fiffen

Snoppen: det er faktisk det dummeste jeg har lest på en golfweb :) Fordi det stemmer overhodet ikke. Hvis du teller over utslag og innspill, så er det 9 blinde slag hvor man ikke ser hvor ballen lander. Rett og slett en uoversiktelig bane. Det er til og med mer oversiktelig på Onsøy

Snoppen

over 19 år siden

Snoppen

Huff da. Var det ikke salige Ibsen som skrev noe sånt som:

Mene det - ja. Si det - ja. Men gjøre det...

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Blinde slag i Hakadal.

Teksten på nettsiden er : "Blinde slag skal unngås, dvs. man skal alltid se området der ballen lander."

Hull 4 elevert green,ser flagget men ikke greenen.
Hull 5 elevert green ,ser flagget men ikke greenen.
Hull 9 elevert green ,ser flagget ikke greenen.
Hull 17 ser ikke landingen til utslaget om du slår over 250m
Hull 18 ser ikke landingen til utslaget om en tar en frekk nok linje til høyre.

På hull 4,5 og 9 ser du lett om lander på green eller ikke. Hvor nære du er flagget ser du derimot ikke før du kommer opp.

Så Fiffen tror nok du skyter litt mye spurv men kanon med dine utsagn her:-)

Er vel omtrent bare på Kvitfjell at det er så flatt at du ser ballen helt til den kommer til ro uansett hvor du slår den på hele banen.....

king Ben

over 19 år siden

king Ben

I tilegg er utslaget på hull 1,8,15 blindt. Du ser ihvertfall ikke hvor ballen lander.

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Det er nok MANGE slag på banen "din" hvor man ikke ser området hvor ballen lander. Spesielt med grei lengde på utslag, men det er ikke nødvendigvis noe problem.

En ting du bør vurdere er å angi plassering av flagg på greenene. Spesielt de man ikke ser dybdeplasseringen på. Spesielt husker jeg hull 5 hvor det står i baneguiden din at greenen er lang og det kan variere 3 køllelengder avhengig av hvor flagget står. Det var ikke lett å se at flagget sto på bakre halvdel på søndag... Beste løsning er selvfølgelig å ha oppmålinger i luftlinje til forkant green og utdelte flaggplasseringer før man går ut :o)

Husk å merke om vannhideret på 3'ern også ;o)

Mvh
Bamse

Fiffen

over 19 år siden

Fiffen

Fulland: hvis du mener at det ikke er ekstraordinært mange uoversiktelige hull på banen din burde du virkelig spille flere baner.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Bamse (får jeg tid er det rødt der i morgen) og King ben, dette skal bli bra til neste år. Jeg lover og takk for konstruktiv kritikk:-)

Så lenge du spiller på en bane som ikke er paddeflat og har doglegs vil det alltid være steder du slår der du ikke ser at ballen lander.

Dette blir ytterligere forsterket om en er langtslående. Husk at ikke alle,faktisk de færreste slår 250+ med driver.

Trekker du ifra oss blir det plutselig nesten ingen såkalte "blinde" slag i Hakadal. Kun inspill til noen av greenene som er elevert i forhold til fairway og der ser du alltid flagget.

"Fiffen" ,jeg gidder ikke ramse opp alle banene jeg har spilt, men det er en hel haug. Og hvis du synes det er ekstraordinært mange uoversiktelige hull i Hakadal,vel da er det kanskje du som har spilt lite baner og ikke jeg:-)

Er du fra Holland kanskje? Den satt tenker jeg.......... he he

Skal jeg tenke som enkelte kan jeg ta Mikla som eksempel :

Hull 2 blindt utslag
hull 5 blindt utslag
hull 6 blindt utslag til green ser flagget
hull 8 blindt innspill til green ser flagget
hull 9 blindt innspill til green ser flagget
hull 10 blindt utslag
hull 11 blindt inspill til green ,ser flagget noen steder og noen steder ikke
hull 15 blindt område før greenen
hull 17 blind innspill til greenen

Det er bare det jeg husker fra og ha spilt Mikla noen ganger.
På denne flotte banen har de laget en meget god baneguide som avhjelper situasjonen for første gangs spillere.

En slik guide og bedre merking til neste år vil gjøre Hakadal enklere å spille for første gang ,også for sluggerene blant oss:-)

Snoppen

over 19 år siden

Snoppen

hoho hva er det man sier... kjærlighet gjør blind ;)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Uten å ta stilling til, eller delta i denne diskusjonen, konstaterer jeg at det tross alt har blitt avholdt en hyggelig turnering. Helsa sviktet meg desverre fra å delta, men skulle gjerne ha deltatt. Da skulle jeg også ha kverulert i ettertid.
Uansett, jeg har fått premielisten fra Gunder, og premier fra Nettogolf.com er sendt ut i dag til de rettmessige vinnerne. Samtidig tar jeg meg friheten til å minne om at Høstsalget er begynt på www.nettogolf.com med omtrent halv pris på det meste

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her