Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

3 valgfrie baner (Norge)

Struck

over 19 år siden

Struck

Hei folkens!

Disponerer 3 greenfee billetter som må benyttes i løpet av inneværende sesong.
Billettene kan utstedes på valgfrie baner i Norge, og vi ønsker primært å spille baner av høy kvalitet, ikke nødvendigvis de "dyreste"!

Geografisk begrensninger er sør-norge!

Er det noen som kan gi noen kvalifiserte råd, ville vi være takknemlige!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Miklagard, Bogstad, Evje.

Topp kvalitet på alle baner, og de er samtidig høyt verdsatt golfmessig av de som klarer å tenke objektivt i slike sammenhenger.

Børre

over 19 år siden

Børre

Jeg anbefaler: Hitra golfklubb, Selbu golfklubb og Frosta golfklubb. 3 fine baner som gjør deg glad.

704

over 19 år siden

704

Miklagard, Bogstad og Larvik

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Nøtterøy bør være med på din turnè!

Truls

over 19 år siden

Truls

Miklagard - Kjempekvalitet
Nøtterøy - Kjempekvalitet
Tyrifjord - Kjempekvalitet

Trond

over 19 år siden

Trond

Bogstad
Nøtterøy
Evje

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Vestfold
Evje
Miklagard

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Larvik
Miklagaard
Norsjø
Det er 3 forskjellige baner som vil gi deg god variasjon i topografi og natur!

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Nøtterøy er en fantastisk bane, den MÅ dere få med. Åpenbart vil jeg også foreslå Miklagard:-). Tyrifjorden er også utrolig fin.

Naturskjønn

over 19 år siden

Naturskjønn

1. Kvinesdal, ellers er jo Stavanger og Miklagard bra (Mikla er på østlandet, av de to andre helt sør anbefales den vakre Kvinesdalsbanen)

Bergenser

over 19 år siden

Bergenser

Hei.
Start med Meland, den er i fantastisk forfatning, og flottere bane inkludert omgivelser skal du lete lenge etter(om det finnes i skandinavia).
Spill så Fana. Banen har bra spille felt, noen rare hull, og er tung å gå(Lange avstander mellom hullene på front). Klubbhuset og resturanten er trolig norges beste. Ligger også veldig sentralt mellom sentrum og Flesland
Bruk deretter den siste billetten igjen på Meland, og du vil innse at du skulle brukt samtlige billetter her, faktisk flytte til Meland og spille denne banen hele året........
(Nei, jeg er ikke medlem i Meland).

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Faen jeg er så lei av bergensere...

basse

over 19 år siden

basse

bjåvann i kristiansand en perfekt bane

Pst

over 19 år siden

Pst

Evje
Nøtterøy
Bogstad

Anno Nymminen

over 19 år siden

Anno Nymminen

Evje
Nøtterøy
Kragerø

wannabemoe

over 19 år siden

wannabemoe

Du har gitt oss for lite opplysninger. Er du høy eller lav hdcp? Liker du å spille "driving ranger" der det kun er å dra til, eller er litt sjakk på gress din greie.
Hva gir deg de beste golfopplevelsene, en lett eller en vanskelig bane. Hvis jeg hadde fått velge ville jeg tatt tre baner litt fra hverandre. Mao ikke baner jeg kan spille hver dag. Jeg ville plukket Bogstad, Kragerø Meland, ikke nødvendigvis i den rekkefølge.
Men jeg skal spille Carnoustie i morgen, så jeg tar på meg finstasen og gjør meg klar til å gå i "kirken".

du verden

over 19 år siden

du verden

Meland Norges beste golfbane? Er faktisk i tvil om den kan kalles en golfbane engang. Ser mer ut som man kun har klippet gress mellom kratt og trær og kalt det en golfbane. En ting er at gode langtslående spillere blir straffet og må pusle rundt med kun jernkøller. En annen er at nybegynnere/høyhandicappere må slå 150m spikrakt mot et lite nedslagsfelt for å hele tatt komme i spill. Slår de kortere eller 10 til en av sidene finner de aldri ballen sin igjen. Og noen luer på hvorfor så mange som nylig har tatt grønt kort gir seg å spille?

Luna

over 19 år siden

Luna

Utvilsomt

Larvik
Miklagard
Bogstad

event. Losby og Evje

Bomber

over 19 år siden

Bomber

1. Bogstad
2. Nøtterøy
3. Miklagard

Struck

over 19 år siden

Struck

Hei igjen!

Takk for råd og tips.
Det er jo endel baner som går igjen, så det blir som vanlig valgets kval! ;-)

jimenez

over 19 år siden

jimenez

Meland er Norges beste golfbane og følgelig må den være nummer 1 på listen over baner du bør besøke. Kritikken om at langtslående spillere ikke kan bruke driver der, er patetisk. Hvor mange ganger brukte Tiger driveren i løpet av fire dager på Royal Liverpool? En gang. Gjør det RL til en dårlig golfbane? Selvsagt ikke. Meland er stor fordi banen krever at du behersker alle køller i bag'en, fordi du må spille med innsiden av hodet, fordi banen er naturskjønn som få og fordi ikke ett eneste hull er et annet likt. Du husker alle hull på banen etter en gangs spill. Alle med et minimum av entusiasme når det gjelder golf, vil spontant finne seg til rette på Meland! Slik er det.

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Jeg er så drittlei av bergensere...

97

over 19 år siden

97

1 - Miklagard
2 - Hakadal
3 - Milkagard

kanonknut

over 19 år siden

kanonknut

1.Aurskog
2.Krokhol
3.Grorud

NGF medlem

over 19 år siden

NGF medlem

Spiller gratis, og er følgelig nøytral, men glad i natur

Holtsmark
Norsjø
Kvinesdal

Niels

over 19 år siden

Niels

jimenez: det er like givende å diskutere med deg som ei valnøtt. Kanskje ikke fair å mobbe en nøtt på denne måten, men slik er det!

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Her er jeg veldig enig med Niels. Jimenez sender ut samme oppgulpet med jevne mellomrom og har tydeligvis ikke evner til å forstå at han bare fremstår som en ukritisk, selvopptatt, pompøs og latterlig personlighet som setter bergensere generelt i et dårlig lys.

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

SKJØNNER DU DET NÅ JIMENEZ ELLER SKAL JEG SI DET ENDA EN GANG!!!?

Lettlurt

over 19 år siden

Lettlurt

Alltid trodd at Meland var en bra bane jeg. Det er ivertfall det jeg har hørt av bergensere lenge nå.

mer lettlurt

over 19 år siden

mer lettlurt

jo,jo, men bergenserne påstår jo at det heller aldri regner i Bergen!

enda mer lettlurt

over 19 år siden

enda mer lettlurt

som ikke det var nok, de påstår at de har et bra fotball-lag også!

Bergenser

over 19 år siden

Bergenser

Det regner mest om natten i Bergen, Brann er et veldig bra Nesten lag, og Meland er en suveren bane. Er dette forstått nå?

Til jimenez

over 19 år siden

Til jimenez

Meland er kokkos, den er latterlig, og bergen er en møkkaby, hvor det regner og lukter dritt. Byens stolthet, fisketorget, er bare en eneste stor bakterieflora. Æsj, man blir jo matforgiftet bare av å se på maten. Og det gjør jo ikke noe annet en å regne i bergen. "Regner jo bare om natten" i følge hvor spanske storstjerne. Flytt til østlandet hvis du vil spille skikkelig golf!

Nico

over 19 år siden

Nico

Pittulf/Niels
Jimenez sin beskrivelse minner sterkt om østleningers beskrivelse av sine baner. Komentaren dere gir av hans innlegg minner meg sterkt om det jeg føler etter å ha lest beskrivelser/forsvarstaler av Miklagard, Bogstad, Kongsberg (!!!!) etc.
Jimenez mener Bergen har Norges beste bane, og dere mener åpenbart at det er utenkelig at det kan finnes noe i nærheten av norges beste bane utenfor østlandet. Jeg har spilt de fleste som nevnes og mener det ikke finnes en klar vinner. Noen har god design på tross av å ligge i terreng som er mindre egnet, mens andre har terrenget men mangler noe på design.
Så vær forsiktig med et kjepphøyt svar på et kjepphøyt innlegg.

Niels

over 19 år siden

Niels

Nico: da har du ikke fulgt med i debattens historie. Det er ingen på forumet som er så kjepphøy som jimenez. Vi er bare lei av å høre på hans religiøse (fanatiske) dyrking av banen. Det blir ofte slik når man bare har 1 skikkelig bane i nærheten av der man bor.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her