Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Cobra drivere?

BigB

over 19 år siden

BigB

Er det noen som har erfaring med Cobra F/SPEED vs. den nye Cobra HS9 F-Series driveren?
Er det alltid sånn at de nyeste er best...?

Iver

over 19 år siden

Iver

Jeg er ikke sikker, men har på følelsen av at produsentene iallefall ønsker å gi uttrykk for at det nyeste utstyret alltid er best. Selv er jeg ikke alltid enig i det.

HJM

over 19 år siden

HJM

Har selv en fjoråretsmodell av 460 og har prøvd 460 F/SPEED.
Kan ikke oppdage noen forskjell.
Har ikke prøvd den nye du nevner

Bomber

over 19 år siden

Bomber

Husk ørepropper!

Cobra

over 19 år siden

Cobra

Har den nye HS9 F 10 gr. regular. Helt rå!! Driver ca. 10-20 meter lenger enn med 460 F/Speed, samt mye rettere slag. Løp å kjøp!!! Vet ikke om den har kommet for salg i Norge enda.

Nope

over 19 år siden

Nope

Da kan det bli en lang løpetur.

BigB

over 19 år siden

BigB

Thanks Cobra!
Det var akkurat det svaret jeg var ute etter/håpa på... :-)
Har ikke sett den i Norge ennå, men har tenkt å kjøpe den på edwinwattsgolf.com

angrer

over 19 år siden

angrer

Det å kjøpe driver uten først å ha prøvd den har jeg gjort en gang og aldri mer......
ANbefales IKKE.....

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Det er nok ikke slik at det nyeste alltid er det beste. De siste 10 årene har sett en enorm utviklig på utstyrsfronten, dog har ikke snitt hcp endret seg. Dette tror jeg betyr at man ikke skal forvente seg gull og grønne fairways bare fordi man har det nyeste av det nyeste. Det er snakk om FEEL. Jeg har kjøpt ny Driver i år, men skulle gjerne byttet tilbake til den gamle da min FW-treff% har gått drastisk ned med den nye Driveren.
Gjør som angrer sier her og test mange modeller først, gjerne sammen med en pro/køllemaker som hjelper deg med flex og loft og alt det der... Som har mye mer å si enn akkurat hvilket merke det står på Driveren.

Hans

over 19 år siden

Hans

Du skal vel ikke bruke driveren på Røros BigB...he he

BRIDGESTONE E6

over 19 år siden

BRIDGESTONE E6

Nei, ting blir ikke nødvendigvis bedre og lengre etc.

Forskjellene ligger i tyngdepunkt og vridning i skaft. Cobra for eksempel, hvis du skal langt med Cobra må du treffe høyt, dvs du må pegge høyt. Dette passer meget godt for noen men ikke for alle.

Driveren min er av i fjor. Jeg har testet 5 av dem nye i 2006 og ingen av dem gir samme lengde kombinert med presisjon som min 2005 modell.

Jeg skal teste en til i år, Cleveland HiBore. Skal denne 2006 modellen ta driveren min sin plass i baggen min? Jeg tviler, men gleder meg alikevel til å teste :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her