Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oppegging av ball på par3 hull

sadasdasd

over 18 år siden

sadasdasd

Pegger dere opp ballen på par3 hull? isåfall, hvor høyt?

Jeg liker å pegge opp ballen med ca 1 cm eller to..

veggiss

over 18 år siden

veggiss

kommer helt an på hvilken kølle jeg skal slå. pegger høyere hvis jeg må slå en hybrid inn enn hvis jeg kan klare meg med et 9 jern.

petter hognes

over 18 år siden

petter hognes

hehe, var jo egentlig et smart innlegg! :( kommer ann på hvilken høyde du vil ha, medvind, motvind, hvilken kølle du skal bruke. hadde blitt en lang liste ;)

snappy

over 18 år siden

snappy

Hvilken høyde du vil ha... LOL

Bestemmer du det med høyden du pegger, og ikke kølle valg. OKI, vi er alle forskjellige.

Jeg for min del pegger slik at ballen er rett over bakken, 2mm eller noe slikt. Spiller med blades, og høy pegging kan medføre høyt treff, taper mue kontroll og lengde med det. Er hullet kort pegger jeg ikke opp, 8 og lavere bruker jeg ikke pegg dersom tee box er av god kvalitet.

704

over 18 år siden

704

Samme som snappy (bortsett fra at jeg innlysende nok ikke spiller med blades da, jf. nicket)

Dessverre er det så høyt gress på mange tee boxer at jeg som regel må legge ballen på en pegg som nesten er trykt helt ned i bakken.

97

over 18 år siden

97

Pegger aldri opp jern, foretrekker å slå rett fra gresset.

Anno Nymminen

over 18 år siden

Anno Nymminen

Pegger alltid opp! Får et mye bedre balltreff ved impact..

Sier som Tiger; "Keep it simple! It's already the hardest game on earth.."

Dude

over 18 år siden

Dude

Eller som Jack N. sa, it's better to hit air than ground. (tror jeg det sto sitert i boken til Tiger)

wahtever

over 18 år siden

wahtever

samme som snappy, pegger litt høyre når jeg bruker 3i, eller woods, men ikke så mye, underkant av 1 cm.

10 Hcp

over 18 år siden

10 Hcp

SE
Hva gjør proffene pegger på alle utslag, tror du det er uten grunn.
begynn og pegg opp hver gang så skal du se at scoren din blir bedere på sikt.

Nymmi Annonen

over 18 år siden

Nymmi Annonen

"bedre balltreff ved impact"

Godt du får balltreffet ved impact og ikke etterpå. Hadde du fått det etterpå hadde det blitt "Double hit" og penalty strokes siden man skal (mis) bruke engelske uttrykk -;)

Nymmi Annonen

over 18 år siden

Nymmi Annonen

Ehhh feil

Penalty Stroke. Du pådrar deg kun ett ved dobbelt treff -;)

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Opp til 140 meter pleier jeg ikke pegge opp, men over det så pegger jeg opp. Men aldri mer enn 2-4mm.
Det er så klart sikrere for noen og pegge opp og alt kommer an på forholdene og kølle valg og kølle type. Jeg spiller selv med Ben Hoagan Blades. Hvis jeg pegger for høyt forsvinner en del av kraften siden "sweetspot" ikke er så stort som f. eks. oversized køller.

alek

over 18 år siden

alek

som jack Niklaus sa: "Det er lenge siden jeg fant ut at luft gir mindre motstand enn jord."

Tiger sier han alltid pegger opp.

syns dette er to veldig gode grunner til å pegge opp...pegger du opp er det lettere å få et bra treff og man sparer tee boxen for unødvendig store "sår"....Gamebreaker, tiger spiller vell med blades han også, men han klarer å treffe rent slev når han pegger opp..kanskje du ikke er god nok til køllene og burde kjøpe deg noen køller du klarer å treffe med=:)

Peg

over 18 år siden

Peg

alek. Applaudres!!

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

....pegger ikke opp på hull der jeg slår ut med jern. det er selvsagt bare en pyskisk greie - men for meg funker det best uten.... og da må jeg innrømme at jeg bryr meg lite om hva Tiger gjør. Hvis jeg hadde hatt hans sving ville jeg lykkelig og glad pegget opp både her og der....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her