Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tildelte slag ved utslag fra grønt?

Anne

over 19 år siden

Anne

Har nettopp fått grønt kort. Det jeg lurer på er om jeg får ekstra slag når jeg slår ut fra grønn tee, eller gjelder dette bare om jeg slår utfra rød?

Grønn tee?

over 19 år siden

Grønn tee?

Hvor finnes det grønn tee?

704

over 19 år siden

704

Banene er kanskje ikke slopet fra grønn tee (hvis vi her snakker om samme grønne tee som ligger en del foran/kortere enn den røde), da den blir for kort. Jeg har bare sett grønn tee på 6- og 9-hullsbaner, og da har banene, så langt jeg kan se det, vært under 3000 yards som jeg mener er minimumsgrensen.

Du bør spørre baneansvarlig om den er slopet fra grønn.

Det kan også være at de har en intern slope som gir deg utdelte slag, men denne vil da ikke være hcp-tellende.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei Anne, spiller du fra grønn tee er det normalt ikke en handicap tellende runde. Grønn tee er der som et tilbud til de ferskeste golferene slik at de første rundene blir mer gøyale.

Dvs at du spiller fra grønn med de slagene du får tildelt fra rød. Du kan imidlertid ikke skrive deg ned ved spill fra grønn tee.

Som du sikkert husker fra grønt kort kurs skal en plukke opp ballen når en ikke lenger kan få poeng. Spiller en fra rød tee første gangene blir en fort nødt til å plukke opp ballen et stykke unna greenen.

Ved å spille fra grønn tee et sted i starten av fairway blir det kortere frem og man får gleden av å få ballen i hullet oftere.

Når du begynner å få 30 poeng eller mer fra grønn tee skulle du være klar for rød tee og handicap tellende runder.

Anne

over 19 år siden

Anne

Takker for tilbakmelding. Skal høre med klubben om dette.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her