Lærekurve
UTSLAG: Helt idiot med driveren, bommet på ballen, døffet, slicet, plaget livet av de stakkars medspillerne mine, brukte ALLTID driveren på hull som var lenger enn 150m. Var enda dårligere med jern og fairwaywoods. Bommet ofte på ballen. Rart at noen holdt ut 18 hull i mitt selskap.
INNSPILL: Hakket meg frem i zikk-zakk. Ble maaange innspill på alle hull. 4-6 slag over hullet par var vanlig.
PUTTING: Gikk faktisk ikke så verst, 3 putt var vanlig, men sjelden verre enn det, og jeg brukte kort tid på puttinga. Klakk-klakk-klakk og i koppen.
HCP: >36
2. sesong
UTSLAG: Helt idiot med driveren, bommet ikke så ofte på ballen, men døffet, slicet, plaget livet av de stakkars medspillerne mine, brukte ALLTID driveren på hull som var lenger enn 150m. Var enda dårligere med jern og fairwaywoods.
INNSPILL: Fortsatt håpløs med jernspillet. Hakket i vei, slo av alll kraft på ballen som ofte ikke flyttet seg mer enn 20m. Ble maaange innspill på alle hull. 3-5 slag over hullet par var fortsatt vanlig.
PUTTING: Som i fjor.
HCP: 30-36
3. sesong:
UTSLAG: Begynte å få kontroll på megaslicen med driveren slik at jeg stort sett hadde spillbar ball, men utslag med jern og fairwaywoods var fortsatt en katastrofe. Stabilt over 200m med driver, men brukte 4-jern på 120m par 3 hull.
INNSPILL: ALLE innspill havnet i bunker eller vannhinder hvis et sådant lå nær greenen. Var gjerne innom 2-3 bunkere før jeg kom meg på greenen. Ingen resultatmessig fremgang, broblemene var bare flyttet fra tee til rundt greenen.
PUTTING: Som i fjor.
HCP: 25-30
4. sesong:
UTSLAG: Begynte å imponere mange med driveren. Slicen var der fortsatt, men hadde carry på 220-230m med en stålskaftet driver fra tidlig på 90-tallet, og drivet lenger enn de aller fleste jeg spilte med. Spillbar ball på 90% av utslagene. Hadde gått fra 4-jern til 7-jern på 120m par 3 hull.
INNSPILL: Det var her jeg mista slagene mine, men spesialisering i å chippe med 8-jernet mitt gjorde at jeg ofte oppnådde bogey.
PUTTING: 3-putter ble sjeldnere, fikk tak i en diger tung mallet-putter som gjorde det lett å legge seg nær hullet fra alle avstander.
HCP: 20-25
7. Sesong:
UTSLAG: Endelig hadde jeg lært meg å slå RETT med driveren. Lengden hadde økt til 240m carry, men kombinasjonen av steinharde Pinnacle og ny moderne 8,5 graders Taylor Made var det ikke sjelden at den totale lengden oversteg 300m på tørre fairwayer. Var evig optimist med driveren som resulterte i en del lost-balls og OB, men dette var sesongen jeg hadde flest BIRDIER per runde, 3-4 birdier var vanlig.
Nådde frem med PitchingWedge på 120m hull
INNSPILL: Enkelte dårlige balltreff kostet slag her og der, men jeg slet meg ned til single handicap i løpet av sesongen.
PUTTING: Ingen bedring, 3-4 tre-putter i snitt per runde.
HCP: 10-15
11. sesong:
UTSLAG: Bruker sjelden driver, bare 1-2 ganger per runde, og i turneringer lar jeg den ofte ligge igjen i bilen. Plages veldig av snap-hook både med driver og 3-wood. Slår ofte ut med 2-jern som jeg banker 220-230m. Er nå nede på 52 graders wedge på 120m hull.
INNSPILL: Bommer sjelden på greenen hvis ballen ligger OK etter utslaget. Godt course-management gjør at jeg aldri havner i bunker.
Putting: Aldri over 36 putter per runde. 1-2 treputter, men senker også en del lange putter på 5+ meter.
HCP < 4,5