Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Seniorer spilte slag i over seks timer

john fravolda

over 19 år siden

john fravolda

Hvis dette høres ut som et angrep på norsk senior golf, så er det ikke det. Jeg velger å skyte mot min egen klubbs ledelse som slipper disse surrebukkene ut på banen siste søndagen i fellesferien. Det er Meland det er snakk om og i dag virret det en gjeng rundt der og spilte slag i seks og en halv time. Det betydde at medlemmene ikke kom ut på banen før langt på dag og når de først kom ut på måtte de følge farten til geriatrikerne som gikk rundt på 142, 139, 133 slag osv.
De tre beste var under bogey golf.
Det har sikkert en eller annen misjon å la folk med 33 i hdcp leke Tiger Woods en dag, men kunne de ikke spilt denne "turneringen" midt på natten St. Hans Aften. Da er det lyst nok og da ville det ikke gått ut over noen
Ja, de legger igjen green fee, men som en av 1200 medlemmer på banen synes jeg heller at vi alle skal stå i de 8 eller 16 kronene det utgjør og holde denne styggedommen vekke neste år og alle kommende år. Vi har slitt i alle år for å få farten opp i helgene på Meland og i år har vi klart det gjennom et enkelt marshall-system. Men i dag ville selv Morgan Kane måtte gitt tapt.
Seniorer hjertelig velkommen. Men plukk opp. Og gå på fire timer som oss andre. Stableford er som skapt for dere.
Det er så unødvendig.

Helt enig

over 19 år siden

Helt enig

Seniorene har i mange klubber klart å oppnå en slags exempt status. De får tildelt beste starttidene flere ganger i uka og hakker rundt på 1-2 timer mer enn vanlig.
For ikke å snakke om når det er eldre damer med. Disse gamle fullstendig talentløse kjerringene som aldri slår mer enn 80m fra fairway og surrer rundt som fluer på kjøkkenet om sommeren og aldri er klar når det er deres tur.
På min klubb har kjærringene organisert koserunde på tirsdager og gubbene trasker rundt torsdagskveldene.
Gubbene kan til nød aksepteres, men kjerringene bruker 3 timer på sine 9 hull og skulle vært kjeppjaget hjem igjen. 3-4 kjerringballer i 17-tida ødelegger hele kvelden for resten av medlemmene som får problemer med å gå 18 hull når hele banen står stille.
Fuck'em

enig

over 19 år siden

enig

enig med dere begge

oddern

over 19 år siden

oddern

Klubben har sikkert god inntjening på greenfee, proshop og restaurant under på slike turneringer. I tillegg "drypper" det sikkert litt på nærmiljøet i form av overnattinger m.m. Jeg ser at antall deltakere var 77. Når det gjelder resultatene så synes ikke jeg at de var så ille, i klasse 1 og 2 som er bruttoklasser så hadde vinner i klasse 1, 83 slag brutto og i klasse 2, 93 slag brutto. I nettoklassene hadde vinner i klasse 3, +1 og i klasse 4, -7.

August

over 19 år siden

August

Leser med undring denne harseleringen med oss eldre. Mangelen på respekt er påfallende. Hadde det ikke vært for oss hadde landet blitt styrt fra Berlin og dere ungdommen snakket tysk hele gjengen. Altså, vis respekt.

Jeg er selv 81 år og har nettopp oppdaget gleden med golf. Tok det grønne kortet i våres. Vi eldre har da like mye rett til å spille som alle andre. Håper å ta det hvite kortet neste år.

Pottis

over 19 år siden

Pottis

Jeg er enig med August at det ikke viser stor respekt med måten dere skriver disse innleggene deres. Lær dere norsk folkeskikk!

På den andre siden synes jeg også det er total mangel på respekt av de eldre å spille golf i 6,5 timer, og i tillegg legge opp til slagspillturnering når man er mid og høyhandicapper.

Det er forsåvidt like barnslig som en 3-åring å prate om andre verdenskrig på denne måten August. Jada vi er stolte over dere, men det betyr ikke at dere skal få lov å kjøre i 50 km/t i 80-sonen (som er en ganske sammenlignbar parallell til golfspilling i 6,5 timer)

Hilsen respektfulle Pottis på 31 år.

Struck

over 19 år siden

Struck

August! Forstår jeg deg slik at det bare er oss "unge" under 80 som skal vise respekt for de over, slik at dere slipper å vise respekt for regeler og etikette?
Eller gjelder regler og etikette også for dere? Jeg mener 4 timer er 4 timer selv om man hevder sin rett på respekt eller?

Pottis

over 19 år siden

Pottis

En annen ting. Jeg har spilt med flere eldre herrer i alderen 70-80 år, og dem har holdt følge med tidsskjemaet uten problemer.

Problemet med denne episoden var nettopp slagspill med krav om å hulle ut. Respektløst overfor alle andre som ønsket å spille golf denne dagen.

August

over 19 år siden

August

Jeg sikter til den generaliseringen av eldre som sådan. Selvsagt mener jeg at man skal plukke opp ballen, og prøve å unngå å sinke spillet. Men ting går nå engang litt saktere når man blir eldre.

Når det er sagt, syns jeg det er vel så slitsomt med alle de (unge) spillerne som på død og liv skal slå med sine store fine Drivere, og som roper "fore" ved nesten annenhvert utslag fordi man bruker all den kraften man har. Disse spillerne går fort og sinker liksom ikke spillet. Men det går da vitterligen bort masse tid på å lete etter alle de ballene som forsvinner etter de mislykkede "matcho-drivene".

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

En ting er jeg helt sikker på, og det er at det finnes både kjappe og trege spillere i alle kategorier, uavhengig av alder, kjønn og rase :-)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Det jeg tenkte å si var: SLUTT MED DEN HELVETES GENERALISERINGEN!!!!!

Men da ville det vel bli slutt på all moroa så ikke hør på meg likevel :-)

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Noe som det kan virke som tar lang tid å lære ift spillehastighet:

*er det min tur nå?
*kan jeg slå nå?
*hva skal jeg slå med her da?
*hvor langt er det dit da?
*osv osv

Noe av sjarmen med sporten, alle disse vanskelige spørsmålene.

Slå når du er klar(og det ikke forstyrrer den som EGENTLIG skulle slått), og beregn avstander utfra markeringer i banen!
Ta et selvstendig valg, og slå!

Til August

over 19 år siden

Til August

Hva er så galt md å snakke tysk ?
Det er 20 ganger flere som har tysk som morsmål enn det er pottithuer som har norsk som morsmål, og da har jeg regnet med alle våre nye landsmenn også.
Dessuten er Augsut bare en bløff som ikke er 81 år og som ikke var med i krigen.

Pottithue

over 19 år siden

Pottithue

Ikke noe galt å snakke tysk, men jeg skjønner August som opplevde krigen. Er lov til å bære nag til en nasjon som har invadert landet ditt samt startet to verdenskriger.

Sala Mander

over 19 år siden

Sala Mander

Tysk er ikke et språk..... men det var vel strengt tatt ikke lissom August eller andre som stanset krautene - det er vel en ære som stort sett får bli UK/US til del.... Gutta på skauen som lå og hadde seg bak primusen er oppskrytt.

Hvis seniorene ikke klarer å holde farta så bør de spille på hverdager på dagtid (før 1600).....

Pottithue

over 19 år siden

Pottithue

Tyskere og seniorer som ikke klarer å holde rett tempo bes derfor spille før kl. 16.00.

Alter Mann

over 19 år siden

Alter Mann

Jawohl. Dann springen wir rund um die Golfplätze den ganzen Tag und am abend trinken wir eine groBe SHNAPS wenn alle die andere Schnellgolfer spielen.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

får på følelsen at det er en og samme mann/kvinne som har skrevet de fleste av innleggene i denne tråden.

alternativt så trenger du et kurs i folkeskikk og etikette selv. etikette gjelder også utenfor golfbanen.
selv om noen kødder med deg, så gir vel ikke det deg rett til å kødde med andre? Nei, Generalisering er roten til all krigføring.

la en avis printe bilder av mohammed, så er hele Norge satans sønner og skal brenne ihelvete.....

lol

Pottitskrue

over 19 år siden

Pottitskrue

Høyhandicapper og hacker Yngve forstår tydeligvis ikke problemet.
Hvis noen mangker IQ kan vel jeg få mangle litt folkevett.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her