Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Svart, Hvit eller gul på Miklagard

Svart, Hvit eller Gul

over 19 år siden

Svart, Hvit eller Gul

Alloen, skal spille Miklagard. Men hvilken tee bør en 14 hcp velge ?

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Gul

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Gul ja. Du kan vurdere hvit også, det er ikke SÅ mye verre. Gul er nok vil jeg tro.

Macchu Picchu

over 19 år siden

Macchu Picchu

Bør du gjøre det værre enn det er egentlig? Spill fra gul du..

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Kommer litt an på hvor din styrke er!

Er du mye bedre med lange jern enn med wedger!? Er du sikker på driven!? Slår du langt!? osv...

Slår du langt og føler deg bedre med innspill fra 120-150 enn fra 40-70 sier det seg selv...

Truls

over 19 år siden

Truls

Han har hcp 14! Spille fra gult! Case closed.

king Ben

over 19 år siden

king Ben

HVorfor SÅ bastant da, Truls!!

Kanskje du kjenner vedkommende og vet at han ikke har lengde på sine utslag til å spille lenger bak enn gult?

Eller er du en av de som "leser" spillerens styrke ut i fra et hcp-tall!?

Truls

over 19 år siden

Truls

Jepp, og du burde spille fra gult du også!
:-)

704

over 19 år siden

704

Enig med king Ben. Hvis du slår ganske langt og har bra kontroll på drivene er Miklagard bedre fra hvit en fra gult.

Foreslår at du står over svart, ellers kan det nok bli en tung dag...

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Å spille en bane fra ulike tee-sted betyr mye for hvordan man skal legge opp spillet, enkelte hull blir nærmest totalt ulike fra rød til gul til hvit.

Jeg mener at det er god trening i å variere teested.

Men er man mann med stor M tør man selvsagt ikke spille fra rød med fare for de kommentarer man da får.

Jeg varierer avhengig av hvem jeg spiller med.

Har en kamerat med hcp 20 som er rimelig sikker med driver, jevnt godt over 200m og relativt rett, tror ikke svart på Mikla hadde vært spesielt mye vanskeligere.

Så Truls, selv om du ikke ville taklet svart når du var på 14 - antar utfra dine innspill at du minst er scratch - kan det være at andre har utbytte av det.

Indek Satten

over 19 år siden

Indek Satten

Enig med Truls. Anbefaler gult.

Truls

over 19 år siden

Truls

Unnskyld at jeg var så bastant, men jeg tolket det slik at vedkommende spiller Miklagard for første gang. Hvis han skal få mest mulig glede ut av runden anbefaler jeg gult utslag. Hcp 14 betyr hcp 14 og ikke hcp 3. De gule utslagene er bygget med tanke på at mid- og høyhandicap'ere og da syntes det å være fornuftig å bruke disse.

Enig i at man kan "leke litt" med å forsøke andre utslag også, men først etter noen runder på banen.

Tolle

over 19 år siden

Tolle

Dette er anbefalingen på Miklagards scorekort:

Recommended Hcp men:
Sort, 0-5 , Hvit 5-12 , gul 12-28 , Blå 28-36, Rød 36+
Slope: sort 139, hvit 135, Gul 131, blå 127, rød 121
Recommended Hcp Women:
Sort, N/A , Hvit N/A , Gul 0-5 , Blå 5-12 , Rød 12-36+
Slope: sort 150, hvit 145, gul 140, blå 135, rød 127

Som kjentmann på Miklagard må jeg si: bruk gul første gangen, senere kan du kanskje forsøke deg på hvit hvis du har lengde til det.

Svart, Hvit eller Gul

over 19 år siden

Svart, Hvit eller Gul

Da følger jeg flertallets anbefalling, jeg går fra gul.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Selv om jeg ikke har under de anbefalte 12 i hcp synes jeg Miklagard er artig fra hvit. Forskjellen fra gul er jo heller ikke vesentlig.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her